kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
در کنگره 6500 شهید فاوا

سرلشکر باقری: در نبردهای سایبری تخصص لازم را داریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اشاره به اهمیت نبردهای سایبری که می‌تواند آسیبهای زیادی وارد کند به اهمیت آن در جهان امروز پرداخت و تاکید کرد که ما در این زمینه تخصص لازم را داریم.


سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح دیروز در اولین کنگره 6هزار و 500 شهید مخابرات، ایجاد ارتباط امن، منسجم ، چابک و سریع را از ویژگی شهدای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دفاع مقدس برشمرد و گفت: شهدای مخابرات در دفاع مقدس رازدار و امانت‌دار و مورد اعتماد فرماندهان بودند و با تخصص به زوایای پیچیده و شگردها و تاکتیک‌های جنگ الکترونیکی آشنا بودند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: با کمبود شدید مخابراتی در دوران دفاع مقدس روبرو بودیم بطوری که سیم جنگی مخابراتی را برای ما تحریم کرده بودند تا چه برسد به سامانه‌های الکترونیکی، رادار و تجهیزات دیگر مخابراتی.
وی تصریح کرد: رزمندگان شجاع و توانمند ما توانستند با ابداع، ابتکار و خلاقیت در طول دوران دفاع مقدس بویژه در بخش تجهیزات مخابراتی همه کاستی‌ها را برطرف کنند به‌طوری که توانستند شبکه یکپارچه سوئیچینگ را در منطقه عملیاتی ایجاد کنند و حتی فراتر از این توانستند در شرایط تحریم دوران دفاع مقدس رادیو را در صحنه نبرد برقرار کنند که این یکی از  دستاوردهای مهم رزمندگان ما بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ترسیم آرمان‌های کشور به وسیله امام خمینی(ره) و حرکت در جهت این مسیر از سوی مقام معظم رهبری گفت: در چنین شرایطی هیچ متجاوزی جرات تجاوز به کشور را ندارد.
وی با اشاره به اینکه این بازدارندگی جوشن و سپری برای برقراری امنیت است، گفت: گرچه افق روشنی در چشم‌انداز آینده جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اما امروز کارهای سخت‌تری را باید در دست اقدام داشته باشیم چرا که هرچه زمان می‌گذرد ارزش حوزه ارتباطات الکترونیکی بیشتر می‌شود‌.
سرلشکر باقری افزود: نبردهای سایبری می‌تواند آسیب‌های زیادی وارد کند بنابراین در جهان امروز جایگاه والایی دارد و ما در این زمینه تخصص لازم را داریم و باید با تأسی از شهدا، خود را برای صحنه‌های آینده کاملا آماده کنیم.