kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
در دیدار با جابری انصاری

اسد: پیروزی حلب، شکست حامیان تروریسم است

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران در سفر به سوریه و لبنان با مقامهای بلندپایه این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.



«حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه به همراه هیئتی با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
بشار اسد در این دیدار تاکید کرد آزادسازی حلب از تروریسم تنها پیروزی برای سوریه به حساب نمی‌آید؛ بلکه برای تمامی کسانی که در مبارزه با تروریسم سهمی دارند؛ به ویژه ایران و سوریه یک پیروزی به حساب می‌آید.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور سوریه افزود آزادی حلب شکستی برای تمامی کشورهایی است که با ملت سوریه دشمنی ورزیدند و از تروریسم به عنوان یک وسیله برای تحقق اهداف خود استفاده کردند.
بشار اسد با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در حلب گفت: دستاوردهای حلب یک گام اساسی در راه شکست تروریسم در تمامی خاک سوریه است.
بنا بر اعلام پایگاه ریاست جمهوری سوریه، انصاری در این دیدار بشار اسد را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بحران در سوریه؛ به ویژه نشست سه جانبه مسکو بین ایران، روسیه و ترکیه قرار داد.
وی در دمشق با « بشار اسد» رئیس‌جمهوری، « محمد عماد خمیس» نخست وزیر، « ولید معلم» وزیر امور خارجه و « فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
جابری انصاری عصر پنجشنبه از طریق گذرگاه مرزی الجدیده - مصنع سوریه و لبنان وارد خاک لبنان شد و بعد از ورود به بیروت پایتخت این کشور با نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
وی بعداز این دیدار که با حضور« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و« نادر حریری» مشاور سعد حریری درکاخ نخست‌وزیری لبنان در بیروت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در دیدار با نخست‌وزیر لبنان در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه ایران و لبنان و ضرورت گسترش همکاری‌های بین دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی گفت‌وگو کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه ما معروف بوده که لبنان در دهه‌های گذشته از محیط پیرامونی خود تاثیر می‌پذیرفته است اما در دو دهه گذشته در نقاط عطف تحولات منطقه‌ای، این لبنان بوده که تاثیرهای اساسی بر محیط پیرامونی خود گذاشته است.
معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین تاثیرگذاری‌های لبنان در دو دهه گذشته بر محیط پیرامونی خود و فضای عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی، مقاومت موثر و فعال در مقابل اشغال و توسعه‌طلبی و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی بوده است.
وی گفت: توافق اخیری که در لبنان صورت گرفت و به انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهوری و تعیین « سعد حریری» به عنوان نخست وزیر و همچنین تشکیل و آغاز بکار دولت جدید منجر شد، تحول مهمی بود که بر تفاهم و گفت‌وگوی جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مبتنی بوده است.
جابری انصاری پس از آن با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد. در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی در لبنان و منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند.
سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به سوریه و لبنان بعداز اجلاس سه جانبه وزیران خارجه ایران ، روسیه و ترکیه در مسکو در خصوص پرونده سوریه حائز اهمیت بوده و در کانون توجه محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفته است.