kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
سیدحسن نصرالله:

آمریکا و متحدانش با صرف هزینه کلان تا آخرین لحظه از تروریست‌ها در حلب حمایت کردند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا و دیگر حامیان تروریست‌ها در جنگ حلب با صرف صدها میلیارد دلار و ده‌ها هزار تن اسلحه و مهمات تا آخرین لحظه از تروریست‌ها حمایت کردند.



«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بعد از ظهر جمعه در دیدار با دانشجویان لبنانی درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه و آزادسازی حلب سخنرانی کرد و گفت، اینکه دولت‌های حامی، تروریست‌ها را در حلب تنها گذاشتند واقعیت ندارد. میزان حمایت‌ها، تسهیلات، اموال و تسلیحاتی که حامیان تروریسم برای این نبرد ارسال داشتند باورنکردنی است، به نحوی که  به اعتراف «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا، صدها میلیارد دلار و ده‌ها هزار تن اسلحه و مهمات در سوریه هزینه شده است.
وی افزود، جنگ حلب جنگ سختی بود چرا که تروریست‌ها، سلاح‌های سنگین و امکانات و تجهیزات بسیار زیادی در اختیار داشتند، اما در سوریه ملت، رهبری و ارتشی وجود دارد که مصمم به مبارزه و پیروزی هستند. کشورهای حامی تروریسم ده‌ها هزار نفر را به حلب سرازیر کردند و درگیری با این گروه‌ها فقط با افراد سوری نبود بلکه با اتباع ترک، ازبک، چچن و گروه‌هایی از آسیای مرکزی بود.
به گزارش فارس، دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که پیروزی در جنگ حلب به معنای پایان جنگ نیست، اما پس از حلب می‌توانیم بگوییم که هدف تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و اروپایی آن در براندازی نظام سوریه شکست خورد. این جنگ یکی از بزرگترین شکست‌های پروژه حامیان تروریسم و پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت در مقابله با تروریسم و تحول مهمی در سطح نظامی برای جبهه ما بوده است.
وی در باره اقدامات تروریست‌ها از قبیل کشتار و سر بریدن و آتش زدن و تخریب اماکن فرهنگی گفت، تروریست‎های تکفیری این قبیل اقدامات شنیع را به اسم اسلام انجام می‌دهند و این مسئله در درجه اول مسئولیت تاریخی و اخلاقی بر گردن مسلمانان، علما، اندیشه‌ورزان، اساتید و دانشجویان می‌گذارد و هر شخصی که می‌تواند سخن بگوید یا بنویسد و موضع‌گیری کند باید موضع بگیرد و این جنایت‌ها و اقدامات شنیع را محکوم کند. وی افزود: اقدامات گروه‌های تکفیری نه ارتباطی با اسلام و پیامبر گرامی‌(ص) دارد و نه با اهل بیت و اصحاب پیامبر و هرکس که در برابر این جنایت‌ها سکوت کند، در توهین به اسلام شریک است. وی همچنین تاکید کرد که  همه مسلمانان باید اقدامات این وحشی‌ها که دختران کوچک را به اسم خدا و رسول خدا‌(ص) برای انجام  اقدامات تروریستی می‌فرستند و آنها را منفجر می‌کنند، محکوم کنند.  وی همچنین گفت؛ جهان شاهد بود که در حلب هیچ کودکی از گرسنگی فوت نکرد، اما هزاران کودک در یمن به دلیل جنگ و محاصره این کشور توسط عربستان از گرسنگی جان دادند.
خوش‌خدمتی ترکیه به داعش
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش گفت، با وجود این‌که ترکیه بیش از هر کشور دیگری به داعش خوش‌خدمتی کرده است و آمریکا هم به این موضوع اذعان کرده است، ولی ما اعدام سربازان ترکیه به دست داعش و آن هم  به اسم اسلام و مسلمین را محکوم می‌کنیم، همانطور که پیش از این نیز جنایت سوزاندن خلبان اردنی و سربازان عراقی توسط داعش را محکوم کردیم.
آل خلیفه حماقت نکند
نصرالله در ادامه به موضوع بحرین و حصر آیت‎الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: از دولت بحرین می‌خواهیم که عاقلانه تصمیم‌گیری کند و اقدامی نکند که منامه و حامیان آن پشیمان شوند.
وی گفت: آنچه که در بحرین رخ داده است، نشان می‌دهد که دولت بحرین بر ارتکاب اقدامات احمقانه و حماقت‌ها اصرار دارد. نصرالله با اشاره به تجمع مردم این کشور مقابل منزل شیخ عیسی قاسم گفت: اگر مقاومت مردم در برابر پلیس نبود، به منزل شیخ عیسی قاسم حمله می‌شد. بحرینی‌ها تسلیم نمی‌شوند و رهبر خود را تحویل دولت بحرین نمی‌دهند.
ثبات سیاسی و امنیتی در لبنان
سیدحسن نصرالله درباره تشکیل دولت و کابینه لبنان نیز گفت: رقابت و درگیری طبیعی بر سر وزارتخانه‌ها وجود دارد و پیش‌‌بینی می‌شود که نهایی کردن لیست وزرا با سختی‌های چندانی مواجه نشود و تلاش‌های فعلی متوجه قانون انتخابات است. وی فضای مذاکرات و رایزنی‌ها را خوب توصیف کرد و گفت: همگان خواهان رسیدن به نتیجه هستند، کشور ما در مرحله ثبات سیاسی و امنیتی است و ما منتظر انتخابات پارلمانی پیش رو هستیم و باید آمادگی و احتیاط در سطح سیاسی و امنیتی را حفظ کنیم.