kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

داعش در الباب 2 نظامی ترکیه را زنده‌زنده در آتش سوزاند

دو نظامی ترکیه‌ای در شمال سوریه به دست گروه تروریستی داعش زنده زنده در آتش سوزانده شدند.


سرویس خارجی-

روزهای ناخوشِ ترکیه در منطقه فرا رسیده است. دو سال پیش اردوغان با غرور از برکناری بشار اسد سخن می‌گفت. رئیس‌جمهور بلندپرواز ترکیه برای این منظور مرزهای خود را به دروازه ورود تروریست‌ها به سوریه تبدیل و نفت غارت شده سوریه و عراق توسط داعش را به دلار تبدیل می‌کرد. اما اکنون همان نفت و بنزین داعش بر روی پیکر سربازان ترکیه در سوریه ریخته می‌شود و این به معنای افزایش نارضایتی‌ها در این کشور علیه سیاست‌های اشتباه اردوغان است. تروریست‌ها با استفاده از فرصت 69 ماهه هماهنگی با آنکارا حفره‌های امنیتی این کشور را پیدا کرده‌اند و هفته گذشته سفیر روسیه در ترکیه را ترور کردند. در یک سال گذشته نیز 18 عملیات تروریستی در ترکیه اتفاق افتاده است. همه این اتفاقات یعنی کمرنگ شدن رویای پوشیدن ردای پادشاهی توسط اردوغان.
تروریست‌های داعش اما روز پنج‌شنبه برای اولین بار دو سرباز ترک را زنده زنده در آتش سوزاندند. دود این آتش تا کاخ آک سارای در ترکیه خواهد رفت و بدون شک چشمان اردوغان را اذیت خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه در این باره نوشته «گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایت خود، ویدیویی از زنده سوزاندن دو سرباز ارتش ترکیه را منتشر کرد. در این ویدیوی 19 دقیقه‌ای یک عضو گروه داعش که به زبان ترکی سخن می‌گفت ضمن تهدید «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ، دو سرباز ارتش ترکیه را با «یونیفرم» زنده زنده به آتش کشید. در این ویدیو نیروهای داعش دو سرباز را پابرهنه از داخل قفس بیرون کشیده و در حالی که زنجیرهایی مثل قلاده به گردن و پاهای آنها بسته بودند آنها را مثل «حیوان» روی زمین حرکت داده و به قربانگاه آوردند. داعش این دوسرباز را در منطقه‌ای در حومه شهر حلب به آتش کشیده است.»
این اقدام داعش دو روز پس از کشته شدن 16 سرباز ارتش ترکیه در حمله داعش به منطقه «الباب» در 35 کیلومتری شمال شرق شهر حلب سوریه صورت گرفته است. این بزرگ‌ترین ضربه نظامی داعش به ارتش ترکیه در 2 سال گذشته است. تصاویر منتشره از سوی خبرگزاری «اعماق» – وابسته به گروه داعش – در زنده سوزاندن دو سرباز ارتش ترکیه، بسیار شبیه به ویدیوی منتشره دو سال پیش این گروه از زنده سوزاندان «معاذ الکسبه» خلبان اسیر ارتش اردن است. این دو سرباز ترکیه‌ای ماه گذشته از سوی نیروهای داعش به اسارت گرفته شدند. دولت اردوغان برای کنترل خشم و نارضایتی مردم ترکیه پایگاه‌های اجتماعی را فیلتر کرده تا امکان انتشار بیشتر این ویدیو وجود نداشته باشد. البته اردوغان به صورت تلویحی به سیاست‌های اشتباه خود در سوریه اذعان کرده است و کوتاه آمدن وی در نشست سه جانبه در تهران در برابر سوریه نشان از این امر دارد.
جنایت جدید ترکیه
 در سوریه
از سوی دیگر، ارتش ترکیه در جدیدترین جنایت خود در سوریه، 88 غیر نظامی سوری را به کام مرگ فرستادند. جنگنده‌های ترکیه از بامداد پنجشنبه حملات خود به شهر «الباب» را افزایش دادند. خبرگزاری فرانسه دیروز گزارش داده که در جریان این حملات 88 غیر نظامی سوری جان خود را از دست داده‌اند. گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان سوری است اما اعلام کرده که در جریان این بمباران دستکم 72 غیر نظامی از جمله 21 کودک کشته شدند. این گروه اعلام کرده که این کشتار در حق 9 خانواده صورت گرفته و بزرگترین کشتاری است که جنگنده‌های ترکیه از زمان ورود به سوریه در این کشور انجام داده‌اند.