kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

آب دریای عمان به مشهد منتقل می‌شود

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 18 مدرسه با 189 کلاس و زیربنای 24 هزار و 849 مترمربع در حاشیه مشهد با اعتباری بالغ بر 22‌میلیارد و 300 میلیون تومان احداث می‌شود.



محمد مقدوری در رابطه با روند پیشرفت خط دو قطار شهری مشهد و هزینه‌های تخصیص‌یافته در این زمینه، اظهار کرد: در خط دو قطار شهری مشهد تاکنون هزار و 280 میلیارد تومان هزینه شده که 800 میلیارد تومان دیگر برای پایان یافتن آن، هزینه لازم است.
وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد، برای پروژه قطار شهری مشهد مبلغ 120 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که از این رقم، مبلغ 45 میلیارد تومان برای سال آینده تخصیص پیدا می‌کند.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در رابطه با پیشرفت فیزیکی خط دو و سه قطار شهری مشهد، تصریح کرد: خط دو قطار شهری مشهد 69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که البته 14 درصد از برنامه زمان‌بندی در این خصوص عقب مانده‌ایم، همچنین برای خط سه قطار شهری که تاکنون هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است 190 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است.
وی همچنین از احداث هفت بوستان در حاشیه شهر، ایجاد مراکز فرهنگی، همکاری در مرمت و تکمیل مساجد و حوزه‌های علمیه در حاشیه مشهد، احداث و تکمیل 31 سوله چندمنظوره صالحین خبر داد.
مقدوری با اشاره به  اینکه طرح مطالعاتی انتقال آب خارج از مرز به مشهد در منطقه هزارمسجد به اتمام رسیده است، ابراز کرد: براساس این طرح پیش‌بینی می‌شود که 36 میلیون مترمکعب آب به مشهد سرازیر شود.
وی ادامه داد: طبق شواهد تا 58 میلیون مترمکعب امکان انتقال آب از هزارمسجد به مشهد وجود دارد. همچنین با تایید وزارت نیرو، طرح مطالعاتی انتقال آب از دریای عمان به مشهد در دستور کار قرار گرفته که مطالعات فاز یک آن با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار به تصویب رسیده است.