kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها را به روز کرد یعنی شرکت‌های خارجی که به قول دولت صف کشیده بودند برای ورود به کشورمان، 6 ماه فرصت دارند ایران را ترک کنند! این یعنی پنبه برجام را زدن. چرا دولتمردان ما باور نمی‌کنند که آمریکا یعنی شیطان بزرگ و انتظار گره‌گشایی از شیطان یعنی توهم باطل.
3345---0912
* این همه سر و صدا برای مقابله با بدعهدی و نقض برجام از دولت شنیده شد ولی دریغ از یک اقدام متقابل؟ پس چه شد بسته فنی آماده؟ گویا این دولت اصرار دارد طوری رفتار کند که ذائقه آمریکا تلخ نشود!
0866---0911
* به آقای ظریف عرض می‌کنم، این قدر از تعبیر برد - برد درباره برجام هسته‌ای که خسارت محض و تقریباً هیچ بود سخن نگویید و آن را به موضوعات دیگر مثل سوریه و... گره نزنید. همین که در مسئله هسته‌ای، برد- برد فقط برای شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی بود کافی است. لطفاً بلای برجام را به سر محور مقاومت که با اقتدار حلب را آزاد کرد نیاورید!
امینی- قزوین
* قابل توجه کاسبان برجام! در ادبیات ملی ما آمده است، آزموده را آزمودن خطاست، در فرهنگ دینی ما هم نقل شده که مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. شما از نشست‌های سه ساله با 5+1 چه بهره‌ای گرفته‌اید که باز هم به دنبال نشست با آنها در موضوعات دیگر هستید؟! توصیه می‌کنم فقط چند لحظه وقت بگذارید و یادداشت کیهان روز یکشنبه 95/9/28 را مرور کنید.
نیکنام
* ضعف توافق هسته‌ای در امضای سندی است که کفه سنگین آن به نفع دشمنان و کفه خالی و نسیه آن به سمت ایران اسلامی است. یک توافق بد به یقین مخرب‌تر از عدم توافق است وقتی دشمنان را با دوست اشتباه بگیرید. پیوسته از او فریب می‌خورید و انگشت به دندان می‌گزید.
9000---021
* دولت در برجام به نصیحت‌های بزرگان گوش نداد، دودش به چشم ملت رفت حالا در نقض برجام از سوی آمریکا باز هم همان اشتباه را دارد تکرار می‌کند! چرا دولت برنامه هسته‌ای را به روال قبل از توافق بازنمی‌گرداند؟!
همتی
* هرگاه مجامع بین‌المللی را به چند کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان خلاصه نکردیم و تعامل با کشورهای آسیای شرقی یا آمریکای جنوبی یا آفریقایی را نیز برای رشد و توسعه مناسب دیدیم آن وقت باید به یک اقتصاد پویا و متنوع امیدوار بشویم. تا زمانی که نام جامعه جهانی درباره دولت آمریکا به کار می‌رود زمینه نفوذ دشمن به طور روزافزون مهیا خواهد بود.
2434---0919
* جناب آقای صالحی، خاطر مبارکتان هست که گفتید، اگر آمریکا (شیطان بزرگ) بدعهدی کند ما بلافاصله عکس‌العمل نشان خواهیم داد. خواسته‌ها این است با همان سرعتی که قلب راکتور آب سنگین اراک را بتن ریختید و سانتریفیوژها را جمع کردید مردانه به مقابله با نقض عهد آمریکا بپردازید. در غیر این صورت در آینده تاریخ از شما به نیکی یاد نمی‌شود.
طباطبائی- قم
* آقای رئیس‌جمهور اگر حقوقدان هستند چرا در تنظیم قرارداد برجام آن را از جنبه حقوقی محکم‌کاری نکردند تا آمریکا با تمدید تحریم‌های 10 ساله موفق به نقض برجام نشود. مشکل بزرگ‌تر این است که آمریکایی‌ها با تفسیر به رأی خود از برجام این کار خود را نقض برجام هم نمی‌دانند!
7863---0912
* رئيس‌جمهور کشور بی‌دین کره‌جنوبی این شجاعت را داشت که پای تخلف خود بایستد و هزینه آن را بپردازد ولی متأسفانه دولتمردان ما تمام خطاها و تخلف‌های خویش را توجیه می‌کنند.
2198---0990
* اگر دولت قبل با نبش قبر کوروش و مکتب ایرانی ضربه مغزی شد این دولت با اعتماد به آمریکا و ضربه جبران‌ناپذیر برجام به کما خواهد رفت. ای کاش از حوادث روزگار عبرت گرفته می‌شد و خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کرد.
9005---0913
* مردم منتظر بودند دولت با حقوق‌های نجومی برخورد بکند ولی خبری نشد. امروز هم می‌خواهند دولت در برابر بدعهدی آمریکا در قضیه برجام موضع محکم و عبرت‌آموزی بگیرد ولی گویا چنین اراده‌ای در این دولت وجود ندارد.
7345---0912
* بهترین کاریکاتوری که می‌تواند وضع و حال مدیران با حقوق‌های نجومی را به تصویر بکشد و درس عبرت برای دیگران باشد نشان دادن حضور آنان در پیشگاه الهی در روز قیامت برای پاسخگویی است؟ روزی که هیچ کس جور دیگری را نمی‌کشد.
4073---0910
* آقایان که حقوق‌های حرام و نجومی 50، 100، 300، 400 میلیونی و بیشتر در یک ماه را قانونی تلقی و طبیعی جلوه می‌دهند و دریافت‌کنندگان را ذخیره‌های نظام می‌نامند و حالا حقوق 20 میلیون تومان را قانونی کردند، خواهش می‌کنم ملاک تشخیص صحیح از ناصحیح را دریافتی یک معلم قرار دهند که با 28 سال سابقه و با مدرک لیسانس یک میلیون و ششصد هزار تومان حقوق می‌گیرد.
8890---0913
* در قضیه حقوق‌های نجومی مدیران دولتی کسی از چوبه دار سخن نگفته بود که برخی از دولتی‌ها این‌گونه مظلوم‌نمایی می‌کنند ولی لااقل آنان را از مسئولیت خلع می‌کردند.
2943---0916
* مدیران نجومی که با تصویب حقوق حداقل بیست میلیونی، نجومی‌بگیر باقی ماندند پس لااقل حقوق ما بازنشستگان را در همان موعدی که گفتند واریز کنند تا بیشتر از این دلمان به حال خودمان نسوزد.
4344---021
* چرا  سران استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه که از آزادسازی حلب توسط جبهه مقاومت اظهار نگرانی کرده‌اند دلشان برای مردم زیر آتش کشور یمن نمی‌سوزد چرا در این چند سال که داعشی‌های تروریست تا توانستند در همین سوریه و نیز عراق جنایت کردند صدایی از آنان بلند نشد، بلکه مدتی به طور علنی و بعد به صورت مخفیانه از تروریست‌ها حمایت هم کردند.
9915---0914
* کاهش قیمت نفت بهترین فرصت برای تدوین برنامه ششم توسعه و تنظیم بودجه سال براساس اقتصاد بدون نفت می‌باشد. باید یک بار برای همیشه بودجه سال را از نفت جدا کرد و مستقل شد وگرنه تا ابد اهرم درآمد نفتی در دست دشمنان این ملت خواهد بود.
1160---0930
* با رشد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اقتصاد قشر عظیمی از طبقه متوسط جامعه ضربه وارد شد که خرده‌فروش محسوب می‌شوند. کاش قبل از وسعت دادن به این‌گونه فروشگاه‌ها فکری هم به حال کسب و کار مغازه‌داران می‌شد. با رویکرد فعلی مشاغلی برای همیشه تعطیل می‌شوند.
پاکروان
* هرگاه اصلاح‌طلبان به قدرت رسیده‌اند در کشور بحران‌های اجتماعی و اقتصادی داشته‌ایم و کشور سال‌ها عقب افتاده است، بزرگان نظام فکری به حال کشور بکنند.
1183---0912
* بی‌کاری جوانان کشور برای مسئولان یک امر عادی شده چرا که تمام هم و غم دولت حفظ و حمایت از مدیران و باقی ماندن فلان جناح سیاسی در قدرت است!
7836---0918