kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
جان کری:

برجام نتیجه داده است و پابرجا خواهد ماند

وزیر خارجه آمریکا گفت: برجام نتیجه داده است و پابرجا خواهد ماند.



«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با نشریه «بوستون گلوب» در مورد توافق هسته‌ای با ایران(برجام) گفت: این توافق پابرجاست و نتیجه داده است.
کری مدعی شد: و در نتیجه [این توافق] برنامه هسته‌ای ایران که به سرعت در حال حرکت به سمت بمب و منازعه بود، اکنون برنامه‌ای است که با آن نمی‌توان یک بمب هسته‌ای ساخت.
وی که چندین ماه از دوران وزارت خارجه‌اش را صرف مذاکره در مورد توافق هسته‌ای کرد، حالا در پایان دوران کاری‌اش باید این وزارتخانه را به دولتی تحویل دهد که برجام را بدترین توافق تاریخ خوانده است.
وزیر خارجه آمریکا با این حال گفت معتقد است که توافق هسته‌ای بر منطق خود پابرجا خواهد ماند.
به گزارش فارس، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با سایت شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ایران زیرساخت‌های انسانی قوی و افراد تحصیلکرده بسیاری در حوزه انرژی هسته‌ای دارد.
وی افزود: این به ایران امکان می‌دهد از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز متنوعی استفاده کند، ما قطعا به ایران در این روند کمک می‌کنیم.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به ملاقاتش با اعضای شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در سال‌های اخیر روی موضوع ایران متمرکز بوده‌ایم، بحث امروزمان هم بررسی امکانات بیشتر برای همکاری در زمینه استفاده مسالمت‌آمیز از فناوری هسته‌ای بود.