kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
رئیس فدراسیون جودو خبر داد

کماکان به دنبال مربیان خارجی برای تیم‌های ملی هستم



رئیس فدراسیون جودو از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با مربی آذربایجانی خبر داد و گفت: کماکان به دنبال مربیان با دانش خارجی برای تیم‌های ملی آقایان و بانوان هستیم. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های محمد درخشان در ادامه می‌آید:
*آذر شیخ علی‌اف،  مربی آذربایجانی جودو برای کار در ایران درخواست ماهیانه حداقل چهار هزار دلار داشت که ما این پیشنهاد را قبول نکردیم، چرا که فکر می‌کنم توانایی او در این حدی نیست که بخواهیم چنین پولی را به او بدهیم. با این مبلغ می‌توانیم بر روی مربیان ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم تا دانش‌شان بیشتر شود. مذاکرات من با وزیر و رئیس فدراسیون جهانی جودو کماکان ادامه خواهد داشت تا با کمک او مربیان خارجی خوبی را برای تیم‌های آقایان و بانوان به خدمت بگیریم.
* ما هنوز نمی‌دانیم که در نهایت با کدام مربی خارجی و در چه سطحی به تفاهم می‌رسیم. در حال‌ حاضر زارعیان، منصوری و دیگر مربیان ایرانی کارشان را انجام می‌دهند و ما نیروهای داخلی را جمع کرده‌ایم تا فعلا کار کنند. هر وقت که توانستیم یک مربی خارجی خوب استخدام کنیم آن وقت بر اساس شرایط، چیدمان مربیان را انجام می‌دهیم. ما به دنبال سرمربی طراز اول هستیم، اما حقیقت این است که مربیان خوب دنیا در حال‌ حاضر با حقوق‌های بالا در حال کار هستند و ما باید بر اساس توان مالی خودمان به دنبال کسب مربی باشیم.
* معتقدم باید پول را به‌جا خرج کنیم و بر اساس بودجه‌مان مربی انتخاب کنیم. خودم نیز این اعتقاد را دارم که در نهایت یک مربی خوب را استخدام می‌کنم. به دنبال این هستم برخی فعالیت‌های کلیشه‌ای مانند لیگ نوجوانان را تعطیل کنم چرا که به دنبال کارهای کلیشه‌ای نیستم. ما باید در جاهایی هزینه کنیم که برای جودوی ایران نتیجه‌ داشته باشد.
* از مجموع تیم‌ ‌ملی ما فقط یک جواد محجوب را داریم بنابراین باید استعداد‌پروری را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم با شناسایی استعدادها تیم خوبی را ساخته و پرداخته کنیم. بر همین اساس به استان‌های مختلف سرکشی می‌کنیم، چرا که باید خیلی فوری پایگاه‌های استعدادیابی را در کشور فعال کنیم.