kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

حوادث کوتاه از کشور


    شترها به مقصد نرسیدند
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی نائین گفت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریل کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ صادق کاظم‌زاده ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده مشخص شد این خودرو حامل تعداد 29 نفر شتر قاچاق و فاقد مجوزهای لازم است.
این مقام انتظامی بیان داشت:‌ ارزش این احشام توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام شده است، در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
مجسمه فیل به موزه رفت
سمنان- خبرنگار کیهان: مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مأموران انتظامی در محورهای مواصلاتی این استان به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
یدالله یحیی‌پور تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو یک پیکره حیوان و یک مجسمه به شکل فیل دارای قدمت تاریخی را کشف کردند که جنس هر دو مکشوفه از سنگ بود. وی اظهار داشت: پیکر حیوان و مجسمه فیل جهت نگهداری در موزه به این اداره تحویل شد. یحیی‌پور گفت: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
كشف 710 كيلوگرم مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان فارس گفت: مأموران انتظامي شهرستان «لامرد» يک دستگاه کاميون حامل مواد مخدر را در جاده لامرد - عسلويه شناسايي و آن را متوقف كردند.
سرتیپ احمد علی گودرزی افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 300 كيلوگرم ترياك كشف و يك نفر متهم را دستگير کردند.
وی گفت: همچنین ماموران انتظامي شهرستان «لارستان»، هنگام پایش خودروهاي عبوري در محور لارستان – بندرعباس، به يک دستگاه كاميون مظنون و آن را متوقف كردند.
سرتیپ گودرزی با اشاره به اينكه در بازرسي از خودرو 300 كيلوگرم ترياك كشف شد، اظهارداشت: در اين خصوص سه نفر  دستگير و يك دستگاه خودرو زانتيا نيز كه به عنوان اسكورت محموله مواد مخدر عمل مي كرد، توقيف شد.
فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: مأموران پاسگاه «هرمود عباس»  شهرستان لارستان نيز در يك عمليات ديگر ضمن توقيف يك دستگاه كاميون، 71 كيلوگرم ترياك كشف و دو نفر متهم را دستگير كردند.
گودرزي كشف 37 كيلوگرم ترياك از يك دستگاه خودرو بنز تك توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان در شيراز و كشف دو كيلوگرم هروئين در بازرسي بدني از يك مسافر اتوبوس توسط مأموران انتظامي شهرستان ني ريز را از كشفيات ديگر پليس در زمينه مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد.
به گفته وی، افراد دستگیرشده با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
جرثقيل فاقد مدارک گمرکی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان عسلويه اظهارداشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زني در محور اصلي عسلویه به يک دستگاه جرثقيل 25 تني که به مقصد شهرستان «کنگان» در حال حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
 سرهنگ «سهام صالحي» افزود: در بازرسي ماموران مشخص شد، این جرثقيل خارجي و فاقد مدارک گمرکي بوده که به صورت غيرقانوني وارد کشور شده است.
اين مقام انتظامي با اشاره به ارزش تقريبي 3 ميليارد و 500 ميليون ريالي اين محموله، گفت: در اين رابطه يک متهم دستگير و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
5 تن مواد لبنی فاسد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان قروه گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر نگهداري و توزيع لبنيات فاسد در يک منزل مسکوني خالي از سکنه، بلافاصله ماموران پليس امنيت وارد عمل شدند.
سرهنگ «حسين رضا رشيدي» افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي و همراهي کارشناسان اداره بهداشت، در بازديد از اين منزل مسکوني که به عنوان انبار مواد لبني استفاده مي شد، 5 تن مواد لبني و غذايي فاسد شامل ماست، پنير و دوغ، کشف و محل مذکور را پلمب کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان قروه بيان داشت: در اين رابطه دو  متهم دستگير و با تشکيل پرونده مقدماتي به مراجع قضائي معرفي شدند.
28 تن دان به مرغ‌ها نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي آق‌قلا  گفت: ماموران این شهرستان هنگام پایش خودرو‌هاي عبوري در سطح شهر موفق به توقيف  یک دستگاه كاميون حامل بار فاقد مجوز شدند.
سرهنگ علی امیریان افزود: ماموران  دربازرسی از این کامیون بیش از 28 تن دان مرغ به ارزش بيش از يك ميليارد ريال كشف شد.
وی از توقيف كاميون حامل 28 تن دان مرغ فاقد مجوز به ارزش بيش از يك ميليارد ريال خبر داد.
داماد، برادر زن را کشت
بابل – خبرگزاری فارس: جوان 27 ساله بابلی پشت ساختمان دادگستری این شهرستان با تفنگ شکاری به قتل رسید.
بنا به اظهارات شاهدان عینی قتل به علت اختلاف مالی بین داماد و برادر زن رخ داد که داماد 36 ساله برادر زن خود را در ملاعام با سلاح شکاری به قتل رساند.
قاتل پس از ارتکاب قتل از صحنه وقوع حادثه متواری شد اما با تلاش پلیس دستگیر شد.
پلمب 25 واحد مصالح فروشی
یاسوج – خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 25 واحد مصالح ساختمانی غیراستاندارد در این استان پلمب شدند.
مهدی متقیان در خصوص وضعیت مصالح ساختمانی در استان گفت: بیش از 60 درصد واحدهای مصالح ساختمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون پروانه و مجوز در حال فعالیت هستند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 50 درصد واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی فاقد استاندارد هستند، گفت: تذکرات لازم به 60 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی داده شد.
قاچاق پارچه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي «کنگان» اظهارداشت: ماموران این شهرستان موفق شدند کالاي يک دستگاه تريلر حامل پارچه قاچاق را شناسايي و توقيف کنند.سرهنگ رهام رضايي افزود: در بازرسي ماموران از خودروي توقيفي دو هزار و 207 رول پارچه قاچاق کشف شد.
وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان هفت ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين رابطه دو نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
گناوه لرزید
گناوه – ایرنا: فرماندار گناوه گفت: زمین لرزه‌هایی که از شامگاه یکشنبه در این بندر آغاز شد وتا دوشنبه ادامه یافت، موجب شد تا مردم خانه‌های خود را ترک کرده و در فضای باز مستقر شوند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: قدرت این زمین لرزه‌ها بطور متوسط 4 ریشتر بوده و خوشبختانه هیچ حادثه ناگوار و خسارتی به دنبال نداشته است.
وی گفت: کانون زمین لرزه در شاه فیروز دشتستان و روستای چهارروستایی بندرریگ این شهرستان بوده است.
فرماندار گناوه از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند.بندر گناوه در 140 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قرار دارد.