kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

اخبار ورش جهان



اقدام به فروش غیرقانونی عکس مایکل شوماخر
 به قیمت یک میلیون یورو
یک منبع ناشناس اقدام به فروش عکس «مایکل شوماخر» که بر روی تختش قرار دارد به رسانه‌های آلمانی کرده است. این فرد قصد داشت این عکس را یک میلیون یورو به فروش برساند. پلیس پرونده‌ای را برای یافتن فردی که قصد فروش عکس شوماخر را داشته است باز کرده است. شوماخر 47 ساله که در سال 2013 به دلیل تصادف به کما رفته بود، بعد از مدتی به خانه‌اش منتقل شد. او در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. فردی ناشناس عکسی از شوماخر بر روی تختش تهیه کرده و پیشنهاد فروش این عکس را به رسانه‌ها داده است. خانواده‌ شوماخر پیش از این اعلام کرده بودند که قصد ندارند اطلاعاتی درباره او به رسانه‌ها بدهند و می‌خواهند او در شرایطی آرام در خانه نگه‌داری شود. پلیس آلمان در این باره گفت‌: یک فرد ناشناس اقدام به فروش عکس شوماخر کرده است. او درخواست مبلغ هنگفتی پول کرده است.هیچ رسانه‌ای این پیشنهاد را قبول نکرده است، زیرا احتمال تبعات قانونی برای این کار وجود دارد.
کرگر: انتقال اسکار به لیگ چین خجالت‌آور است
اسطوره فوتبال لیورپول به انتقاد از انتقال قریب الوقوع اسکار به لیگ چین پرداخت و او را به پول‌پرستی متهم کرد. اسکار، هافبک سابق سائوپائولو و اینترناسیونال که از سال 2012 در چلسی توپ می‌زند، در آستانه جدایی از این تیم و پیوستن به شانگهای چین است. باشگاه چینی قرار است در اقدامی عجیب 60 میلیون پوند برای اسکار پرداخت کند و این بازیکن هفته‌ای 400 هزار پوند دریافت کند. جیمی کرگر با انتقاد از اسکار گفت: این روز ناراحت‌کننده‌ای برای فوتبال است که یک بازیکن در اوج دوران فوتبالی خودش در حالی که می‌تواند چندین سال در اروپا بماند، برای پول و نه هیچ چیز دیگر به لیگی در سطح چین برود. یک بازیکن حرفه‌ای هیچ‌وقت نباید چنین تصمیمی بگیرد و فوتبال خود را نابود کند و به خاطر پول به لیگی در سطح پایین برود و در حالی که سال‌ها می‌تواند در اروپا بازی کند دست به چنین اقدامی بزند. او ادامه داد: این چیزی نیست که کارنامه فوتبالی اسکار را قوی کند. او شاید بگوید به خاطر قهرمانی در لیگ چین این کار را خواهد کرد ولی اینها تنها بهانه است و او فقط به خاطر پول به لیگ چین رفته است. او فقط خواسته است تا صفرهای قراردادش را بیشتر کند. اگر بازیکن به سن 30 یا 32 سالگی برسد حق دارد به چنین انتقالاتی فکر کند و برای تامین آینده خود به چنین لیگ‌هایی برود ولی این که در سن پایین به لیگی بروید که فقط پول بیش‌تری خواهید داشت خجالت‌آور است. اسکار قرار است در نقل و انتقالات ژانویه با جدایی از چلسی راهی شانگهای شنهوا شود.
ورزشکار پناهنده سوری جایزه حقوق بشر سال را دریافت کرد
ابراهیم الحسین، پناهنده سوریه‌ای که در مسابقات شنای بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ در تیم ورزشکاران مستقل شرکت کرده بود، جایزه حقوق بشر را دریافت کرد. جایزه حقوق بشر سال در جلسه سالانه وکلا در مادرید به الحسین و یونس کینده از تیم پناهندگان المپیک داده شد. هر دوی این ورزشکاران به عنوان نمونه‌هایی که با کمک ورزش با جنگ مقابله کردند، شناخته شدند.الحسین در جنگ سوریه یکی از پاهای خود را از دست داده بود. او بعد از مجروح شدن به یونان پناهنده شد و در آنجا به فعالیت ورزشی خود ادامه‌ داد. او در ۲۸ سالگی در پارالمپیک ریو در رشته ۵۰ متر و ۱۰۰ متر مردان شرکت کرد. الحسین پرچمدار تیم ورزشکاران مستقل پارالمپیک بود. الحسین به همراه شهراد نساج پور، ورزشکار پرتاب دیسک المپیک ایرانی به تیم ورزشکاران مستقل پیوست. او بعد از گرفتن جایزه خود اعلام کرد از اینکه پیام همه پناهندگان را به مردم جهان رسانده بسیار خوشحال است. در مراسم اهدای جایزه حقوق بشر در مادرید حدود ۳۰۰ نفر شرکت داشتند که در بین آنها مسئولان سیاسی و حقوقی نیز حضور داشتند.
نخستین نشست خبری بازیکن بازمانده چاپه کوئنسه
آلان راچل پس از زنده ماندن در سانحه هوایی کلمبیا در نخستین نشست خبری حاضر شدو درباره حادثه و شرایط کنونی‌اش صحبت کرد.۲۰ روز پیش هواپیمای حامل تیم چاپه کوئنسه در کلمبیا سقوط کرد و ۷۱ نفر جان خود را از دست دادند. از ۲۲ بازیکن تیم برزیلی تنها سه بازیکن زنده ماندند و فقط آلان راچل می‌تواند دوباره به جهان فوتبال بازگردد. این بازیکن برزیلی پس از آن حادثه برای نخستین بار در نشست خبری حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. راچل گفت‌: برای بازگشت به میادین تمام تلاشم را به کار می‌گیرم و در این زمینه صبور خواهم بود. برای این کار سه ماه برنامه‌ریزی کردم و هنوز در ابتدای این مسیر قرار دارم.مدافع برزیلی در ادامه با چشمان‌گریان اظهار کرد: کلماتی وجود ندارد که احساسم را بیان‌ کنند. احساس عجیبی دارم. خوشحالم که دوباره توانستم به آرنا کانده (ورزشگاه چاپه کوئنسه) بازگردم و ناراحتم از این که تعداد زیادی از دوستانم را از دست دادم.او افزود: خواست خدا بود که زنده ماندم. از چنین حادثه‌ای جان سالم بردن، شبیه به یک معجزه است. معجزه بعدی این بود که می‌توانم راه بروم.راچل در ادامه اظهار کرد: زمانی که به سانتا کروز رسیدیم، پیش از به هوا بلند شدن هواپیما، کادو (یکی از مدیران چاپه کوئنه) از من خواست که در صندلی جلوی هواپیما بنشینم. عقب هواپیما نشسته بودم اما او خواست تا روزنامه‌نگاران در انتهای هواپیما بنشینند. ابتدا نمی‌خواستم از جایم تکان بخورم اما فولمن (یکی از بازماندگان) اصرار کرد در کنارش بنشینم. به همین خاطر صندلی‌ام را عوض کردم. اینها تنها چیزهایی است که پیش از حادثه به یاد دارم. پس از آن صحبت‌های همسرم در بیمارستان را به یاد می‌آورم. مدافع ۲۷ ساله در پایان گفت‌: باید زندگی کردن را بیاموزیم. برای انجام یک بازی رفته بودم اما... هیچ کس از ۱۰ ‌دقیقه آینده خود خبر ندارد. این اتفاق درس بزرگی برای من بود. باید از زندگی نهایت استفاده را برد و خوب زندگی کرد.
15 میلیارد دلار، هزینه برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰
توکیو میزان هزینه برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را بین ۱۳/۶ میلیارد دلار تا ۱۵/۲ میلیارد دلار برآورد کرد. پیش از این در ماه گذشته اعلام شده بود که این بازی‌ها حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت. این می‌تواند خبر خوبی برای شهرهای پیشنهاد دهنده برای میزبانی بازیها باشد چرا که هزینه‌های بالا میتوانست تاثیر منفی بر روند میزبانی بگذارد. «یوشیرو موری»، رئیس‌توکیو ۲۰۲۰، گفته هزینه برگزاری در بیشترین حالت ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود حال آنکه در ماه نوامبر حرف از برگزاری این بازی‌ها با هزینه ۲۰ میلیارد دلار بر سر زبان‌ها بود. «آکواتیک سنتر» یکی از محل‌های برگزاری رقابتهاست که ابتدا تصور می‌شد آماده سازی آن ۴۱۶ میلیون دلار هزینه در برداشته باشد، حال آنکه ۲۵۳ میلیون دلار هزینه در بر دارد. همین‌طور محل برگزاری رقابت‌های کانو که برآورد اولیه ۵۷۹ میلیون دلار بود اما ۴۴۱ میلیون دلار هزینه در بردارد.
درخواست فیفا از بلاتر
 برای بازگرداندن اتومبیل و راننده‌اش
از رئیس پیشین فیفا که به دلیل فساد مالی محروم شده‌ است خواسته شد خودروی مرسدس بنز خود را به فیفا بازگرداند. سپ‌ بلاتر سوییسی رئیس سابق فیفا که تا ماه گذشته قصد داشت محرومیت خود را با اعتراض به دادگاه‌ عالی ورزش بردارد، هنوز اتومبیل و راننده فدراسیون جهانی فوتبال را در اختیار دارد.به بلاتر اجازه داده شده بود که تا پایان بررسی حکم‌اش توسط دادگاه عالی ورزش، ماشین مرسدس بنز فیفا را در اختیار داشته باشد اما دو هفته پیش حکم نهایی بلاتر صادر شد و محرومیت ۶ ساله او پابرجا ماند، بر این اساس او باید اتومبیل و راننده‌اش را به فیفا تحویل دهد. بلاتر ماه اکتبر سال گذشته به دلیل پرداخت وجه خارج از برنامه به میشل پلاتینی محروم شد. ابتدا مدت محرومیت او هشت سال بود اما کمیته انضباطی فیفا این میزان را کاهش داد. بلاتر ۸۰ ساله از سال ۱۹۹۸ در فیفا مشغول به کار بوده است.