kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
آیت‌الله علوی گرگانی :

بانک‌ها سود غیر متعارف از مردم نگیرند

استاد درس خارج حوزه گفت: مسئولین بانک‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کنند تا جایی که ممکن است از مردم در قبال اهداء تسهیلات بانکی کارمزد نگیرند و اگر قصد گرفتن کارمزد را دارند، در حد متعارف باشد تا حداقل بانک به مسیر و حیات ادامه دهد.


به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار رئیس‌بانک ملت استان قم با بیان اینکه باید مسئولین کشور برای رضایت مندی خدا و جامعه اسلامی تلاش کنند، گفت: خدای متعال رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.
وی با بیان اینکه کار بانک داد و ستد است و در این داد و ستد لازم است مواظب ربا و اموال مال نامشروع بود، افزود: سرانجام هر کاری مرگ است و اگر باور داشته باشیم که مرگ پایان نیست، بلکه از پوسته به درآمدن است، هرگز عملی را که موجب نارضایتی خدا باشد، انجام نمی‌دهیم.
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: مسئولین بانک‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کنند تا جایی که ممکن است از مردم در قبال اهدا تسهیلات بانکی کارمزد نگیرند و اگر قصد گرفتن کارمزد را دارند، در حد متعارف باشد تا حداقل بانک به مسیر و حیات ادامه دهد.
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه نباید گرفتن سود اضافه سر از ربا در بیاورد و انسان گرفتار عقوبت آن شود، تصریح کرد: بانک وام و تسهیلات را در اختیار مراکز تولیدی و مردم بی‌بضاعت و محروم قرار دهد تا موجبات خشنودی خدا فراهم شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علما، مراجع و بزرگان دین، خیرخواه مردم و مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند و اگر سخنی از باب نصیحت می‌کنند، تنها از باب خیر خواهی است.