kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
معلم فرهیخته مدارس مهاجرین:

رهبر انقلاب اسلامی زمینه تکریم مهاجرین افغانستانی را فراهم کردند

معلم افغانستانی با اشاره به زمینه‌ای که برای تکریم مهاجرین در ایران ایجاد شده گفت: رأس این هرم تکریم، رهبر معظم انقلاب و قاعده آن مردم ایران هستند که مهاجرین را همانند اعضای یک خانواده حمایت کردند.



به گزارش فارس، در چهارمین محفل دیدار آشنا که با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران، نمایندگان صدا و سیمای ایران و افغانستان، جمعی از فرهیختگان و شخصیت‌های ادیب دو کشور برگزار شد، از فعالیت‌های معلمان فرهیخته مدارس ویژه مهاجران افغانستانی تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم از فاطمه خاوری معلم افغانستانی و سرور رضایی معلم و مدیر مدارس آموزشی ویژه مهاجرین افغانستانی در ایران که خدمات شایانی در زمینه آموزشی و تحصیلی به دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی ارائه کرده‌اند، تقدیر شد.
همچنین در این محفل، از فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی انجمن حامی به مدیریت «فاطمه اشرفی» تجلیل به عمل آمد. انجمن حامی با دایر کردن مراکز آموزشی در استان‌های مهاجرنشین ایران فعالیت‌های گسترده‌ای را به مهاجرین ارائه می‌دهد.
علاوه بر این از برخی مدیران و معلمان مدارس ویژه مهاجران افغانستانی که بیش از یک دهه از عمر خود را به آموزش فرزندان مهاجرین اختصاص داده‌اند، تقدیر شد.
سرور رضایی معلم افغانستانی که در این نشست مورد تقدیر قرار گرفت، با اشاره به فائق آمدن بر مشکلات و قانع کردن مدیران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مهاجرین، تصریح کرد: اینکه بیش از 30 هزار دانشجو و طلبه از مهاجرین تحصیل کرده‌اند و چندین میلیون دانش آموز باسواد شده‌اند یا میلیون‌ها نفر در شهرها در کنار برادران ایرانی زندگی کرده‌اند، بستر آن قطعاً نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
درماندگی کشورهای غربی
در برابر پذیرش تنها یک میلیون پناهنده
این معلم افغانستانی ادامه داد: شما تصور کنید تمام اروپا با یک میلیون پناهنده چه الم‌شنگه‌ای راه انداخته است درحالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پذیرای بیش از سه میلیون نفر آن هم به مدت بیش از 30 سال است. وی با اشاره به بستری که جمهوری اسلامی ایران برای تکریم مهاجرین ایجاد کرده است، افزود: در راس این موضوع رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، ایشان  نشان دادند که در  مسئله تحصیل و طرح اکرام مهاجرین به آنها به چشم مجاز و غیر مجاز نگاه نمی‌کنند، این دستور اخیر ایشان مبنی بر این که حتی بچه‌های مهاجرین غیر مجاز نیز باید مانند یک ایرانی تحصیل کنند، نشان‌دهنده نگاه اسلامی و انسانی رهبر انقلاب ایران در راس این هرم است.
رضایی افزود: قاعده این هرم مردم شریف ایران اسلامی هستند، مردمی که با همه سختی‌ها و مشکلات شان مهاجرین را در کنار خود همانند اعضای یک خانواده حمایت کردند و از آنها از این بابت قدردانی می‌کنیم.
معلم افغانستانی خاطرنشان کرد: امروز اگر دنیای غرب مدعی دفاع از حقوق بشر است، اسلام در واقعیت کامل‌ترین قوانین حقوق بشر را در داخل خود جای داده و برای اخلاق و حاکمیت اخلاق در روابط انسانی و حقوق انسان‌ها احترام قائل است.
وی با اشاره به تکریم جامعه مهاجر افغانستان توسط رهبر انقلاب، گفت: رهبر انقلاب ایران بینش عمیق انسانی و اسلامی  نسبت به جامعه مهاجرین دارند و به درستی ملت ایران و افغانستان را خویشاوند نامیده‌اند همان طور که حضرت امام خمینی (ره) دین اسلام را دین بدون مرز معرفی کردند.
رضایی خواستار رسیدگی مسئولان جمهوری اسلامی ایران به مشکلات  نسل سوم جامعه مهاجر افغانستان شد و بیان کرد: مسئولان وضعیت نسل سوم مهاجرینی که در ایران متولد شده‌اند را تعیین تکلیف نماید تا شاهد هجرت فرزندانمان به دامن غرب نباشیم و کشورعزیزمان افغانستان از چنگال استعمارگران غرب نجات داده شود.