kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

اخبار کوتاه


سخنگوی دولت  نباید روابط عمومی دیوان محاسبات شود
دبیرکل حزب موتلفه گفت: سخنگوی دولت نمی‌تواند در نقش روابط عمومی دیوان محاسبات ظاهر شود و بگوید نجومی‌بگیران جرمی را مرتکب نشده‌اند؛ حتی رئیس و دادستان دیوان محاسبات هم نمی‌تواند چنین حرفی را بزند.
به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه  در پایان نشست دبیران این حزب، اظهار کرد: پیروزی‌هایی که تاکنون جمهوری اسلامی در داخل و منطقه به دست آورده است، پیروزی‌های حماس و حزب‌الله، پیروزی‌های انصارالله در یمن همگی در سایه مقاومت به دست آمده است.
وی افزود: مذاکرات تنها دادن حق تنفس به دشمن برای تجدید قوا و جنگ است و غیر از این فلسفه‌ای بر مذاکرات پیچ در پیچ مترتب نیست.
حبیبی گفت: گروه‌های سازشکار در فلسطین 50 سال است مذاکره می‌کنند اما خاک غصب شده خود را پس نگرفتند ولی حماس در غزه با تکیه بر مقاومت  چنان سیلی به رژیم صهیونیستی زد که هیچ‌یک از دول عربی از آغاز اشغال فلسطین و دیگر سرزمین‌های عربی، به آن نزده‌اند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: فتح حلب نشان داد راه آزادی قدس تنها مقاومت است. به زودی تروریست‌های تکفیری که ستون پنجم صهیونیسم در جهان اسلام هستند نابود خواهند شد و بیداری اسلامی در مسیر خود به اهداف عالیه اسلام برکات خود را برای مسلمانان به ارمغان خواهد آورد.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان سخنگوی دولت مبنی بر اینکه پرونده حقوق‌های نجومی بسته شده است و متخلفان حقوق‌های غیر متعارف را پس دادند، گفت: قوا در جمهوری اسلامی مستقل از هم عمل می‌کنند. دولت نمی‌تواند پرونده‌ای را که در مجلس و قوه قضائیه باز است ببندد.
وی افزود: طبق قانون دیوان محاسبات هیئت‌های مستشاری وظیفه احراز تخلف و جرم را دارند. رئیس و دادستان دیوان محاسبات در فرایند رسیدگی به پرونده‌های حقوق‌بگیران نجومی باید بگویند رأی هیئت‌های مستشاری در این‌باره چیست؟ و مستند به آن آراء را اطلاع‌رسانی کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: همچنین قوه قضائیه مستقل از دو قوه دیگر عمل می‌کند باید رأی خود را در این باره بدهد تا بگوییم پرونده باز است یا بسته.

نخست‌وزیر انگلیس برای اختلاف‌افکنی به منطقه آمد
مشاور عالی نظامی مقام معظم فرماندهی کل قوا اظهار داشت‌: باید به نخست‌وزیر انگلیس گفت‌؛ آمریکا مستکبر اعظم دارد از منطقه خود را بیرون می‌کشد، انگلیس مستکبر صغری چه غلطی می‌تواند بکند.
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انگلیس عامل اصلی سرکوب ملت مسلمان و مظلوم بحرین است. آنها افسری را در انگلیس تعلیم دادند و آمریکا دوره فرماندهی و ستاد را به او آموزش داد و پس از مراجعت به بحرین ابتدا دولت را تغییر داد و سپس سرکوب مردم را که خواهان دموکراسی هر نفر یک رای بودند با کمک سعودی‌ها شروع کرد آخرین حربه‌های او علیه ملت بحرین سرکوب مردم، لغو تابعیت رهبر دینی آنها و دستگیری مبارزان سیاسی بدون خشونت بود.
وی افزود: انگلیس مشاهده کرد مزدورانش ناتوان و شکست خورده‌اند با دعوت غیرشرافتمندانه آنها نخست‌وزیر انگلیس برای اختلاف‌افکنی با جمهوری اسلامی ایران به منطقه آمد تا با این فرافکنی شکست حاکمان مزدور خود از ملت مسلمان بحرین را بپوشاند. ضمنا با فروش اسلحه، کارخانه‌های اسلحه‌سازی کشور را راه بیندازد.
فیروزآبادی تاکید کرد: باید به نخست‌وزیر انگلیس گفت: آمریکا مستکبر اعظم دارد از منطقه خود را بیرون می‌کشد، انگلیس مستکبر صغری چه غلطی می‌تواند بکند.