kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
با قتل‌عام 50 مزدور سعودی در یمن

داعش این بار پاچه پدر جد خود را گرفت

به دنبال هلاکت 50 مزدور سعودی در حمله انتحاری داعش به تجمع نظامیان وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن در عدن، فرمانده امنیتی این استان استعفا کرد.



صبح دیروز یک عامل انتحاری خود را در میان تجمع نیروهای ویژه وابسته به «عبدربه منصور هادی» در عدن منفجر کرد که بر اساس آخرین آمار 49 نفر در این حمله کشته شدند. نیروهای وابسته به هادی که به گفته شبکه خبری «الجزیره»، چند افسر هم در میان آنها حضور داشتند، در نزدیکی پایگاه نظامی الصولبان در خور مکسر در عدن تجمع کرده بودند تا حقوق خود را از یکی از فرماندهان وابسته به هادی دریافت کنند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت. در پی افزایش شمار کشته‌های انفجار انتحاری دیروز در عدن، فرمانده امنیتی دولت مستعفی یمن در این استان استعفا کرد.
گفتنی است، آل‌سعود به عنوان منبع صدور تفکرات تکفیری - وهابی، پدر جد تکفیری‌ها محسوب می‌شود.
به گزارش فارس، یک منبع محلی در این باره به خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ گفت، شمار کشته‌های این حمله به 49 نفر رسیده است و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند. پایگاه خبری «یمن پرس»، نزدیک به دولت مستعفی یمن هم اعلام کرده که «شلال علی شایع» فرمانده امنیتی استان یمن در متن استعفای خود اعلام کرده قادر به انجام وظیفه در این پست نیست. پیش‌تر گزارش شده بود که این فرمانده امنیتی به دلیل اختلاف نظری که با «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن داشته به نشانه اعتراض نزدیک به دو ماه در امارات مانده بوده تا اینکه «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن از او خواسته بود تا به عدن برود. یمن پرس نوشته «هادی» احتمالا با استعفای شایع مخالفت کند و اعتراف کرده که او با استعفا می‌خواهد از شکست امنیتی خود در عدن فرار کند و این مسئله آینده سیاسی او را از بین خواهد برد.
خبر دیگر اینکه، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در امور یمن با اشاره به اینکه فعالیت ۵۵ درصد تاسیسات درمانی و پزشکی یمن به دلیل جنگ و درگیری‌ها متوقف شده، تاکید کرد که یمن عملا فلج شده است. به گزارش ایسنا، «جیمی مک گلدریک»، تعطیل ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعا را در شرایط کنونی که یمن محاصره هوایی نیز شده است، یکی از علل وخیم‌تر شدن شرایط انسانی در این کشور دانست.