kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

نشست زمین در بافت فرسوده خیابان مولوی

صبح دیروز بخشی از بافت فرسوده خیابان مولوی تهران که در مجاورت هواکش مترو قرار داشت فرو ریخت.


به گزارش تسنیم، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تایید خبر فرونشست زمین در بافت فرسوده خیابان مولوی گفت: ساعت 9 صبح دیروز بخشی از خیابان مولوی، حد فاصل چهارراه مولوی و میدان محمدیه دچار فرونشست شد.
جلال ملکی از اعزام عوامل 4 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه خبر داد و با اشاره به همجواری محل حادثه با هواکش متروی تهران، ضمن تکذیب عمق 30 متری فرونشست که در فضای مجازی منتشر شده بود، علت عمق ده تا دوازده متری این فرونشست را تخریب دیواره هواکش در حال ساخت متروی تهران عنوان کرد.ملکی با اشاره به اینکه این حادثه در بافت فرسوده رخ داده و مصدوم نداشته است، وقوع این حادثه در محدوده تجاری منطقه و تعطیلی  دیروز را یکی از دلایل نداشتن تلفات و مصدوم در این حادثه دانست.
استقرار اهالی محل حادثه در هتل
شهرداری تهران نیز اعلام کرد: به دنبال ایجاد شکاف و ناپایداری در محدوده خیابان مولوی و به منظور ایمن‌سازی محدوده، شهروندان این محل در هتل اسکان می‌یابند.
به گزارش مهر، به دنبال ایجاد شکاف و ناپایداری در محدوده خیابان مولوی، شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح دیروز به دلیل حادثه‌ای که در یکی از کارگاه‌های فرعی خط ۷ مترو، نزدیکی میدان محمدیه (اعدام) به وقوع پیوست، شکاف‌ها و ناپایداری در سطح خیابان رویت شد.
علت این حادثه ناپایداری در یکی از شمع‌های حائل شفت میانی هوارسان مترو در ایستگاه مربوطه بود که به دلیل مجاورت با چند آب انبار قدیمی به وقوع پیوست. در پی این حادثه خسارت جزیی به چهار باب ساختمان مجاور که بدون اسکلت فلزی و فرسوده بودند، وارد شد.
‎خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت و به جهت رعایت مسائل ایمنی ساکنان این منازل در محل مناسبی اسکان یافتند و عملیات ترمیم نیز به لحاظ اصول مهندسی در حال انجام بوده و نسبت به ترمیم ساختمان‌های مجاور نیز اقدام خواهد شد.شهرداری تهران همچنین  با اشاره به خارج کردن اهالی این محدوده به منظور ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی اعلام کرد شهروندان این محدوده در سه هتل در تهران اسکان داده می‌شوند تا محل مذکور ایمن‌سازی شود.