kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

مورالس: تا پایان عمر ضد آمریکایی خواهم بود

اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی طی مراسمی اعلام کرده که تا پایان عمر فردی ضد امپریالیست باقی خواهد ماند چرا که آمریکا به دنبال نابودی کشورش بوده است.


مورالس در جلسه سخنرانی برای افسران فارغ التحصیل دانشکده «ضد امپریالیستی» شهر «سانتا کروز» اظهار داشت، که آمریکا همواره با بولیوی در خصومت بوده و حتی در سال 1959 قصد نابودی کشور را داشته است. وی در ادامه تصریح کرد «آمریکا همواره خطری برای استقلال کشور‌های مستقل است و این کشور در آن سال سعی کرد که بولیوی را در میان کشورهای همسایه تقسیم کند.»
 مورالس  با اعلام اینکه که «ایالات متحده آمریکا قائل به دموکراسی نیست و همواره عقایدش را به دیگران تحمیل می‌کند افزود این کشور همواره در حال توطئه چینی و دسیسه علیه کشورهای مستقل هستند. وی افزود: «آمریکا می‌خواهد با این توطئه‌ها بر ما غلبه کند و قصد دارد با سیاست‌ها و دروغ‌ها مردم را به اشتباه بیاندازد اما ملت آنقدر عاقل هستند که بتوانند از کشور خود دفاع کنند.»
مورالس در پایان این سخنرانی گفت: اسناد این گفته‌ها موجود است و تمامی اظهارات قابل اثبات است. اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی جزو رهبران چپگرای آمریکای لاتین به شمار می‌رود و همپای دیگر روسای جمهور آمریکای جنوبی همچون فیدل کاسترو، نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا خط مشی ضد آمریکایی دارد و همیشه از اعمال مداخله‌جویانه آمریکا انتقاد کرده است.