kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
پافشاری مجلس بر استیضاح آخوندی

نمایندگان مجلس: وزیر راه کارنامه قابل قبولی ندارد

نمایندگان مجلس ضمن پافشاری بر استیضاح وزیر راه تاکید کردند: آخوندی کارنامه قابل قبولی نداشته و نمایندگان مجلس استیضاح‌ وزیر راه را با هدف ایجاد التیامی برای داغدیدگان و حادثه‌دیدگان قطار تبریز - مشهد پیگیری می‌کنند.

 

نایب رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه آخوندی در حوزه «راه» توانمندی ندارد،  گفت: نمایندگان مجلس استیضاح وزیر راه را با هدف ایجاد التیامی برای داغدیدگان حادثه قطار تبریز - مشهد پیگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه در اظهارنظر عباس آخوندی وزیر راه پس از حادثه قطار تبریز - مشهد به شخصیت ملت ایران توهین شد، گفت: عنوان این مطلب که حادثه‌دیدگان و قربانیان بیمه بوده و خسارت‌شان را بیمه پرداخت خواهد کرد از زبان وزیر راه توهین بزرگی به مردم ایران بود.
نایب رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس با ذکر این نکته که در اکثر نقاط دنیا حمل‌ونقل ریلی امن‌ترین نوع حمل‌ونقل است، اظهار داشت: به‌رغم‌ این، هرچند وقت یک بار شاهد بروز حادثه‌‌ای در راه‌ها و جاده‌های کشور هستیم که واقعاً جای تأسف دارد.
موسوی لارگانی با تأکید براینکه عملکرد آخوندی در حوزه‌های مسکن و راه قوی نبوده است، گفت: این به آن علت است که آقای آخوندی از وزارت مسکن و شهرسازی سابق به وزارت راه و شهرسازی آمده و لذا در بحث راه‌ها توانمندی ندارد.
وی از پافشاری استیضاح‌کنندگان بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن گفت و ادامه داد: اگر نمایندگان بخواهند به وظیفه نمایندگی خود عمل کنند به آقای آخوندی رأی اعتماد مجدد نمی‌دهند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند که فرصت کمی تا پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است اما نمایندگان مجلس استیضاح‌ وزیر راه را با هدف ایجاد التیامی برای داغدیدگان و حادثه‌دیدگان قطار تبریز - مشهد پیگیری می‌کنند.
آخوندی بر حوزه کاری‌اش  اشراف ندارد
حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل نیز با اشاره به اینکه امضایش پای استیضاح وزیر علوم نبوده اما از عملکرد وی و مجموعه‌اش راضی نیست، گفت: عدالت در توزیع امکانات میان استان‌های کشور در مجموعه وزارت راه و شهرسازی رعایت نشده است.
وی با تأکید بر اینکه آخوندی بر حوزه کاری‌اش اشراف لازم را ندارد ، گفت: این عدم اشراف وزیر به مجموعه تحت مدیریتش موجب بروز مشکلات فراوان شده است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر راه می‌توانست در موضوع تخصیص امکانات به استان‌های کشور بهتر از این عمل کند، گفت: معدل کاری آقای آخوندی و مجموعه‌اش را قبول ندارم.
از عملکرد وزیر راه  راضی نیستم
فریده اولادقباد نماینده تهران و عضو فراکسیون امید نیز با اشاره به سوءمدیریت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر راه هنوز به دست بنده برای امضا نرسیده است.
وی افزود: هرچند تاکنون نتوانسته‌ام طرح را امضا کنم اما در مجموع از عملکرد آخوندی راضی نیستم و کارنامه او را خوب نمی‌بینم.
وزیر راه همواره دنبال سهم‌خواهی از روحانی بود
مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به طرح استیضاح آخوندی با بیش از 70 امضای نمایندگان اظهار داشت: هرچند قبلاً بنده به این اشاره کرده‌ام اما اصلاً به درد وزارت راه وشهرسازی نمی‌خورد.
وی با انتقاد از سوءمدیریت آخوندی در وزارت راه افزود: در حقیقت از همان ابتدا وزیر راه نوعی سهم‌خواهی از روحانی داشت اما ‌ای کاش رئیس‌جمهور به جای این وزارتخانه گسترده و مهم پست دیگری به او می‌داد؛ چرا که آخوندی برای این کار ساخته نشده است.
شهریاری بر همین اساس اضافه کرد: من قبلاً هم از وزیر راه سؤال کرده بودم که البته قانع هم نشدم و معتقدم وی دارای سوء مدیریت در حوزه کاری خود است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بنده همچنان بر این اعتقاد هستم آخوندی عملکرد بسیار ضعیفی دارد و در طول این سال‌ها نتوانسته موفق باشد لذا ما این طرح استیضاح را امضا کردیم.