kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد

ناآشنایی کشتی‌گیران با قوانین عامل شکستمان بود


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباهش اعزام نکردن بیابانگرد و قادریان به تورنمنت باکو بوده است، گفت:نا آشنایی با قوانین جدید و دوری یکساله از مسابقات مهم‌ترین عامل ناکامی در مسابقات جهانی بوده است. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های علی اشکانی در ادامه می‌آید:
* نمی‌خواهم کسب نتایج ضعیف را توجیه کنم و خودم هم به هیچ وجه پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را نمی‌کردم اما قوانین در کشتی فرنگی به طور کلی تغییر کرده و این رویداد اولین مسابقه رسمی بود که با قوانین جدید برگزار می‌شد. توقع و پیش‌بینی ما کسب حداقل یک مدال برنز بود اما متاسفانه دو کشتی‌گیر ما علی‌رغم اینکه به راحتی می‌توانستند پیروز باشند بر اثر غفلت نتیجه را واگذار کردند.
*ما در مجموع سه اردوی 10 روزه برای حضور در این مسابقات داشتیم که سعی کردیم بر روی مسائل روحی و روانی و همین طور آمادگی بدنی آنها کار کنیم اما مهم‌ترین اشتباه ما این بود که این دو کشتی‌گیر را پیش از اعزام به مسابقات جهانی به تورنمنت باکو نفرستادیم تا در یک مسابقه با قوانین جدید شرکت کنند و صاحب تجربه شوند. ما به این دلیل آنها را به باکو نفرستادیم که مبادا دچار آسیب‌دیدگی شوند یا اینکه فشاری به بدنشان به خاطر کاهش وزن وارد شود در حالی‌که تصور ما اشتباه بود و حضور آنها در باکو باعث می‌شد با قوانین جدید بیشتر آشنا شوند.
* خود بیابانگرد و قادریان نیز پس از مبارزات‌شان اعلام کردند به هیچ وجه به لحاظ بدنی کم نیاوردند اما به خاطر قوانین جدید روی تشک گنگ بودند به گونه‌ای که اصلا دست و پاهایشان با هم هماهنگ نبود و همانند روش سابق به دنبال این بودند که از حریف اخطار بگیرند و در خاک بر روی آنها فن اجرا کنند‍!
*به جرات می‌گویم این مسابقات باعث شد پنج سال به تجربه من اضافه شود چرا که دید من را نسبت به بسیاری از مسائل باز کرد و باعث شد شناخت بسیار خوبی را نسبت به وضعیت کشتی، قوانین آن، داوری و کشتی کشورهای دیگر به دست بیاورم. ان‌شاءالله از این تجارب استفاده می‌کنم تا در میادین بعدی به نتیجه مناسب برسم.