kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال



فیفا مراکش را جایگزین ساحل عاج کرد
طبق اعلام فیفا تیم‌های ملی ایران و مراکش ۱۷ دی ماه امسال به مصاف هم می‌روند. سایت فدراسیون جهانی فوتبال دیروز در برنامه‌ بازی‌های تیم ملی ایران و مراکش، دیدار تیم‌های ملی دو کشور را به صورت رسمی تأیید و اعلام کرد. طبق اعلام فیفا تیم‌های ملی ایران و مراکش 17 دی ماه امسال به مصاف هم می‌روند.این در حالی است که پیش از این اعلام شده تیم‌ ملی ایران قرار است در تاریخ 19 دی در امارات میزبان ساحل عاج باشد که این دیدار لغو شده و به نظر می‌رسد دیدار با مراکش جایگزین این دیدار شده است. نکته جالب اینکه مکان برگزاری دیدار ایران و مراکش هنوز اعلام نشده است.
یک پرسپولیسی دیگر خواهان جدایی شد
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل نیمکت‌نشینی در این تیم قصد دارد در نیم‌فصل از جمع سرخ‌پوشان جدا شود. پس از مطرح شدن نام احمد نوراللهی در لیست خروجی پرسپولیس محمد امین آرام‌طبع مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل ادامه یافتن نیمکت‌نشینی‌های او در این تیم قصد جدایی از جمع سرخ‌پوشان را دارد. در همین رابطه این بازیکن دیروز پس از تمرین تیمش جلسه‌ای با برانکو سرمربی پرسپولیس برگزار کرد تا علت نیمکت‌نشینی‌هایش را جویا شود. همچنین آرام‌طبع از برانکو درخواست کرد تا پس از صحبت با مسئولان باشگاه این بازیکن بتواند در نیم‌فصل بدون موضوع خاصی از این تیم جدا شود.با جدایی آرام طبع و حضور احمد نوراللهی در تیمی نظامی و همچنین جدایی ساسان انصاری و احتمال جدایی دو ،سه بازیکن خارجی دیگر در نیم فصل، برانکو ایوانکوویچ برخلاف فصل گذشته باید به ترمیم کامل تیم و به خصوص نیمکت اش بپردازد تا با توجه به سنگینی دیدارهای پیش رو در لیگ برتر و همچنین حضور این تیم در لیگ قهرمانان و تعدد ملی پوشان این تیم، صدرنشینی سرخپوشان در لیگ برتر به خطر نیفتد.
بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی در جام حذفی
مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی اختصاص دارد. سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، به مناسبت فرار رسیدن ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السّلام‌؛ شاه عبدالعظیم) مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که در تاریخ 30 آذرماه و اول دی ماه  95 برگزار می شود به بزرگداشت  شاه عبدالعظیم اختصاص پیدا می‌کند. حضرت عبدالعظیم از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است که محضر چهار امام معصوم را درک کرده اند و به فرموده امام هادی(ع) زیارت ایشان ثواب زیارت سیدالشهدا را دارد. ایشان سفیر حضرت امام هادی(ع) در ایران بوده است.
جریمه مالی استقلال و تراکتورسازی از سوی کمیته انضباطی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص بازی تیم‌های استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز صادر کرد. در دیدار تیم‌های استقلال تهران و تراکتو‌رسازی تبریز که در تارخ 18 آذر ماه برگزار شد از سوی تماشاگران هر دو تیم تخلفاتی مبنی بر فحاشی و پرتاب اشیاء رخ داد. از آنجایی که این تخلفات منطبق با بندهای 1 و 3 ماده 79 آیین‌نامه انضباطی است کمیته انضباطی، تیم تراکتور‌سازی تبریز را به پرداخت مبلغ هشتاد میلیون ریال و تیم استقلال را به دلیل فحاشی و پرتاب اشیاء به داخل زمین مسابقه که در یک مورد به یکی از بازیکنان حریف اصابت کرد، به پرداخت مبلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
آجورلو: شعارهای تفرقه‌افکن
مورد تایید مردم آذربایجان نیست
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی می‌گوید هرگونه حرف و سخنی که بخواهد خدشه‌ای به یکپارچگی ایران وارد کند مورد تایید مردم آذربایجان نیست. مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در ارتباط با حواشی پیش آمده پس از دیدار تراکتورسازی و استقلال پیامی منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«آذربایجان سر ایران است» مقام معظم رهبری
در پي بروز مسائل اخير‌، لازم مي‌دانم به برخي نكات اشاره كنم.
1- مردم آذربایجان با وجود برخی گلایه‌ها از بی‌احترامی اقوام به یکدیگر كه هويت و قوميت آنها را هدف مي‌گيرد و برخي اوقات نمونه آن در برخي ورزشگاه‌ها مشاهده مي‌شود، هرگز خود را جدای از کشور و ملت ایران ندانسته‌اند و همواره به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کرده‌اند که نوای حیدر حیدر هواداران تراکتور خود نشانه‌ای از این موضوع است و درعین ‌حال این توقع را داشته‌اند که به قومیت و زبان آنان احترام گذاشته شود. آنان برای یکپارچگی و عزت و پیشرفت ایران از خون خود هم مضایقه نکردند چنان‌که از باقرخان و ستارخان تا باکری‌ها برای وحدت و پیشرفت ایران از پای ننشسته‌اند و جان خود را نثار ایران کرده‌اند. نبايد فراموش كنيم كه پيكر پاك فرمانده بزرگ و نماد غيرت آذربايجان آقای مهدي باكري اكنون در خوزستان و خليج فارس است. پس من ترديد ندارم که هرگونه حرف و سخنی که بخواهد خدشه‌اي به يكپارچگي ايران وارد كند، مورد تأیید مردم غیور آذربایجان نیست.
2- مردم آذربایجان مردمی مهربان، باصفا، صميمي، مسلمان، ایران‌دوست، عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند و از شمال تا جنوب ایران را عاشقانه دوست می‌دارند. از آذربایجان و خزر و درياچه اروميه تا خلیج ‌فارس را وطن و سرای خود می‌دانند. شك نكنيد كه آذربايجان نماد غيرت ايران است.
3- ما همگی با هم برادر هستیم، با زبان‌های مختلف، با اقوام مختلف، با گویش‌های مختلف.همه اقوام به قومیت و ایرانیت خود افتخار می‌کنند و اين از ظرافت و دقت ايرانيان است كه اين دو را با هم و در كنار هم مي خواهند. باید به این تفاوت‌ها احترام گذاشت. ما ملتی هستیم که با وجود تفاوت‌های خود در مرزی مشترک و زیر يك پرچم به‌افتخار ایران اسلامی می‌اندیشیم.
4- از هواداران، کادر فنی و بازیکنان عزیز تراکتورسازی می‌خواهم با تمركز و جدیت راه قهرمانی را ادامه دهند و در این مسیر لحظه‌ای تردید نکنند که تراکتور می‌تواند امسال دو جام قهرمانی را کسب کند. امروز تراكتور به واسطه حمايت هوادارانش تبديل به قطب فوتبال ايران شده است. ما اين مسير را به لطف خداوند تا قهرماني آسيا ادامه مي‌دهيم.