kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
بازی نمایندگان ایران و عربستان در شهر ثالث برگزار می‌شود؟!

رئیس فدراسیون فوتبال: اولویت ما بازی در ایران است

یک سایت عربی مدعی شد قطر و عمان میزبان دیدار نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. این درحالی است که ایران هنوز واکنش رسمی نداشته است.



کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده که همانند سال گذشته، دیدار تیم‌های باشگاهی این کشور با ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد. این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه کشورهای عربی داشته است. سایت «کوره» در این ارتباط ضمن انتشار این خبر، شهرهای مورد نظر برای برگزاری این مسابقات را هم اعلام کرده است.
این سایت نوشت: «دوحه و مسقط نزدیک‌ترین گزینه‌های میزبانی از دیدار تیم‌های عربستانی و ایرانی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به هر دو کشور ایران و عربستان تا دوم ژانویه (۱۳ دی) مهلت داده است که کشور مورد نظرشان برای برگزاری این مسابقات را تعیین کنند.»
این در حالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم روز یکشنبه با حضور نمایندگان چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن تشکیل جلسه دادند تا وضعیت میزبانی در دیدار با تیم‌های عربستان را مشخص کنند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده اولویت، برگزاری این مسابقات در ایران است. علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم تاکید کرده این مسابقات باید در ایران برگزار شود و AFC در صورت عدم حضور تیم‌های عربستانی باید بازی را با نتیجه سه بر صفر به سود نمایندگان ایران اعلام کند! برگزاری بازی تیم‌های عربستانی و ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از سال گذشته و در پی نامساعد شدن روابط سیاسی دو کشور از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرایی شد و کشور قطر میزبان مسابقات عربستان و کشور عمان میزبان مسابقات ایران بود.
مصوبه قبلی یک سال اعتبار داشته است
در همین خصوص مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درجلسه قبلی  در این رابطه تصمیم بر این گرفته شد در صورت همگروهی تیم‌های ایرانی با نمایندگان عربستان ترجیح ما این است که در کشور ثالث بازی‌های خود را برگزار کنیم.  البته اولویت اول ما بازی در ایران است! وی افزود: در این رابطه ما نامه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌ایم که محل رسیدگی به این موضوع کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیاست اما برخلاف روال عادی این موضوع در کمیته مسابقات این کنفدراسیون  بررسی شده است؛ البته هنوز پاسخی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ما ارسال نشده است. تاج تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که به دستمان رسیده مصوبه قبلی یکسال اعتبار داشته و شرایط خاص خودش را دارد. رئیس فدراسیون فوتبال  گفت: کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا کارش تدوین مسابقات است و اگر خلافی از ما سرزده باید در کمیته انضباطی بررسی شود. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نباید تحت‌الشعاع این موضوع قرار گیرند و فقط باید به فکر آماده‌سازی و حضور هرچه بهتر در این بازی‌ها باشند. تاج افزود: ارزیابی من نسبت به حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها مثبت است و باید به گونه‌ای در این بازی‌ها حضور داشته باشیم که در نهایت امتیاز ما از سوی کمیته ارزیابی کنفدراسیون فوتبال آسیا  باعث شود سهمیه کامل را دریافت کنیم.