kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری 199 سارق در قالب 41 باند سرقت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۹۹ نفر در قالب ۴۱ باند سرقت طی ۴۸ ساعت خبر داد.


به گزارش فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر دیروز با حضور در پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران گفت: در مجموعه پلیس و در 7 شهرستان و استان تهران اقدامات خوبی در زمینه دستگیری مجرمین و سارقین انجام شده است.
این مقام انتظامی افزود: 199 نفر در قالب 41 باند دستگیر شدند که 103 نفر آنها سابقه‌دار هستند و رنج سنی مجرمین بین 18 تا 25 سال است.
وی بیان کرد:‌ پس از دستگیری سارقان، از تعداد زیادی از مالباختگان دعوت کردیم تا ضمن بیان شکایت خود نسبت به شناسایی اموالشان اقدام کنند.ساجدی‌نیا ادامه داد: بیشترین میزان جرم در بحث زورگیری و سرقت منزل بوده است.وی در رابطه با شناسایی اموال مالباختگان نیز گفت:‌ علاوه بر شناسایی حضوری، مالباختگان می‌توانند از طریق فضای مجازی نیز در زمینه شناسایی اموال خود اقدام کنند.
این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همان‌طور که قول دادیم تا پایان ماه 250 گشت موتوری به تهران اضافه می‌شود که این گشت‌ها به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش دیده‌اند.وی در خصوص برخورد با جرایم گفت:‌ هر جرمی تعریف خود را دارد که بر اساس آن، برخورد و مقابله با آن نیز متفاوت می‌باشد، مثلاً در بحث دستگیری قاتلین بیش از 98 درصد آنها در همان ماه‌های اول دستگیر می‌شوند.
این مقام انتظامی در خصوص کشفیات پلیس ادامه داد: کشفیات پلیس بیش از 20 درصد رشد داشته است.
سردار ساجدی‌نیا تأکید کرد: آن چه مهم است بحث احساس امنیت مردم است که تمام تلاش پلیس این بوده تا مردم احساس امنیت داشته باشند و این امر مستلزم همکاری بخش‌های مختلف و مردم با پلیس است.