kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
لغو بازی پدیده – پرسپولیس ،صعود ذوب آهن به رده سوم جدول و پیروزی فولاد در دربی خوزستان

برنامه‌های تراکتورسازی در نیمه دوم برای شکست استقلال جواب داد

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی که از حساسیت بالایی برخوردار بود با برتری شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید تا این تیم دوباره به صدر جدول بازگردد.

سرویس ورزشی-

هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر طی روز‌های پنج شنبه و جمعه گذشته با برگزاری هفت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در حساس‌ترین بازی این هفته عصر دیروز تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز از ساعت 16/20 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک سرخپوشان به پایان رسید. کاوه رضایی(۷) برای استقلال، فرزاد حاتمی(۵۵ و ۶۸) برای تراکتورسازی گل زدند.قضاوت این دیدار به عهده بیژن حیدری بود که رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی او را کمک می‌کنند. برای اولین بار در بازی‌های فوتبال ایران هم در این بازی از دو داور لب خط استفاده شد که محمدرضا فغانی و حسن اکرمی عهده‌دار این کار بودند. داور چهارم این دیدار هم اشکان خورشیدی بود.
دقایق ابتدایی این دیدار که حساسیت‌های خاصی داشت با اشتباه عجیب محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتورسازی همراه شد که او در دقیقه ۷ پاس اشتباهی را به کاوه رضایی مهاجم استقلال داد تا وی دروازه خالی را باز کند. بعد از این گل دو تیم نمایش خوبی داشتند و فوتبال شناوری را به نمایش گذاشتند اما تا پایان نیمه اول نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند. با این حال تراکتورسازی در دقایق زیادی از نیمه اول برتری محسوسی بر میزبان تهرانی خود داشت.
با شروع نیمه دوم تراکتورسازی سعی در جبران گل خورده داشت و با تعداد بیشتری به سمت دروازه استقلال حمله کرد که در دقیقه ۵۵ موفق شد روی یک ارسال از جناح چپ و ضربه سر فرزاد حاتمی به گل تساوی دست پیدا کند. تبریزی‌ها که از حمایت هواداران پرتعدادی نیز برخوردار بودند در ادامه حملات خود بازهم توسط فرزاد حاتمی به گل برتری رسیدند. در دقیقه ۶۸ این دیدار اشتباه مدافعان استقلال در آفسایدگیری فرصت را در اختیار تراکتوری‌ها قرار دادند تا در موقعیتی عالی به گل دوم دست پیدا کنند. تعویض‌های مناسب قلعه نویی که با به میدان فرستادن شهرام گودرزی و جاسم کرار کفه ترازو را به نفع تیمش بالا برد در نیمه دوم کاملا محسوس بود.
علیرضا منصوریان که نمی‌خواست بازنده جدال حیثیتی برابر امیر قلعه نویی باشد در ادامه بازی تلاش کرد تا تیمش را هجومی‌تر کند اما بازیکنانش آنقدر زور نداشتند که بتوانند روی دروازه حریف موقعیت خطرناکی ایجاد کنند. در دقیقه ۸۸ علی قربانی می‌توانست دروازه تراکتورسازی را باز کند اما برای زدن ضربه آخر چند سانتی متر کم آورد و توپ به اخباری رسید. تراکتورسازی با این برد ۲۷ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدر جدول را پس گرفت. استقلال هم با ۱۸ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.
در سایر دیدارها تیم فولاد خوزستان موفق شد در دربی خوزستان با تک گل ساسان انصاری استقلال خوزستان را شکست دهد. در این بازی که از ساعت 15 در ورزشگاه تختی اهواز بدون حضور تماشاگران آغاز شد تک گل فولاد را ستاره این تیم ساسان انصاری در دقیقه ۴۵ وارد دروازه حریف کرد. انصاری با این گل ، ۱۰ گله شد و در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.استقلال خوزستان به دلایل انضباطی از همراهی تماشاگرانش در این هفته محروم بود.فولاد با این پیروزی به رتبه ششم صعود کرد و استقلال خوزستان در رتبه دهم باقی ماند.
تیم سپاهان اصفهان موفق شد در اصفهان با سه گل صبای قم را شکست دهد و به رده ششم جدول صعود کند.در این دیدارکه در ورزشگاه نقش جهان با قضاوت پیام حیدری برگزار شد شاگردان ویسی با نتیجه چهار بر یک میهمان خود را شکست دادند.گل‌های سپاهان را در این دیدار مهرداد محمدی در دقایق ۲۹ و ۶۳، جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه ۳۵ و حسین پاپی دقیقه ۴+۹۰ وارد دروازه حامد لک کردند. تک گل صبا را کیوان امرایی در دقیقه ۹۱ به ثمر رساند.این چهارمین شکست متوالی صبا در لیگ شانزدهم بود که زنگ خطر را برای صمد مرفاوی به صدا در آورد.
در دیگر دیدار دیروز تیم پیکان تهران در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان تیم سیاه جامگان بود که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان مجید جلالی به پایان رسید. مرتضی آقاخان(۹۵) برای پیکان گل زد. در این بازی که خداداد عزیزی به شدت به نحوه قضاوت محمدرضا اکبریان اعتراض داشت در حالی‌که دروزاه‌بان اول سیاه‌جامگان به علت مصدومیت از زمین خارج شده بود، مرتضی قدیمی‌پور در دقیقه 86 وارد زمین شد که در دقیقه 94 با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا محمدرضا خانزاده درون دروازه بایستد.
برگزاری بازی پدیده - پرسپولیس
با یک روز تاخیر
همچنین قرار بود دیدار پدیده خراسان - پرسپولیس دیروز در مشهد برگزار شود که این بازی به دلیل بارش شدید برف لغو شد. این دیدار قرار بود ساعت 14:10 دیروز در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شود که به دلیل وضعیت نامناسب زمین از بارش برف لغو و به امروز موکول شد.غلامرضا بهروان، رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ و نماینده این سازمان برای بازی پدیده و پرسپولیس با اعلام این خبر گفت: بازی روز شنبه ساعت 14 برگزار خواهد شد. زودتر از این ساعت نمی‌توانستیم بازی را برگزار کنیم و به همین دلیل بازی فردا (امروز) ساعت 14 در ورزشگاه ثامن برگزار می‌شود.
پیروزی ذوب‌آهن، توقف نفت
اما در روز نخست هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد . در آبادان، صنعت نفت میزبان سایپا بود که در پایان تیم مهمان با یک گل به برتری رسید. سایپا که مدت‌ها بود طعم ۳ امتیاز را نچشیده بود، در این بازی موفق شد در دقیقه ۱۰ بازی و از روی نقطه پنالتی توسط علی زینالی دروازه تیم میزبان را باز کرده و در این بازی پیش بیفتد. علی‌رغم حملات گسترده صنعت نفت و ضدحملات خطرناکی که سایپا تدارک می‌دید و همه اینها منجر به خلق صحنه‌های زیبایی در این بازی شده بود، هیچ یک از حملات دو تیم به ثمر ننشست و شاهد گل دومی در این بازی نبودیم تا تیم بحران‌‌زده سایپا در نهایت ۳ امتیاز سخت را از این بازی با خود به تهران بیاورد.
در تبریز تیم ماشین‌سازی در ادامه ناکامی‌های خود این بار با نتیجه دو بریک برابر ذوب‌آهن اصفهان شکست خورد. در این بازی که با استقبال خوبی هم از سوی هواداران تبریزی مواجه نشده بود، ابتدا مرتضی تبریزی در دقیقه ۳۹  گل خود در لیگ و اولین گل این بازی را به ثمر رساند تا تیم میهمان پیش بیفتد. سپس علی حمام مدافع لبنانی ذوب‌آهن در دقیقه ۴۱ گل دوم را برای این تیم زد تا نیمه نخست با دو گل برتری به سود تیم ذوب‌آهن به پایان برسد. ماشین‌سازی نیمه دوم را با دو تعویض همزمان شروع کرد تا چهره تهاجمی به خود بگیرد. اما این تیم ذوب‌آهن بود که در ضد‌حملات موقعیت‌های خوبی به دست می‌آورد که عمدتا با درخشش دروازه‌بان ماشین‌سازی این موقعیت‌ها از دست می‌رفت. سرانجام مهرداد بایرامی در دقیقه ۷۱ بازی برای ماشین‌سازی گل‌زنی کرد، اما این گل برای فرار تیم بحران‌زده میهمان از انتهای جدول و قطع ناکامی‌های این تیم کافی نبود و در نهایت بازی با همان نتیجه دو بر یک به سود تیم ذوب‌آهن خاتمه یافت.
و در تهران هم جدال تیم‌های نفت و گسترش فولاد تبریز با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این بازی ابتدا این تیم میهمان بود که در دقیقه ۳۳ بازی توسط مدافع شمالی و پیش‌تاخته‌اش سیدحسین حسینی گل‌زنی کرد تا از حریف خود پیش بیفتد. نیمه اول مسابقه نیز با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم نفتی‌های میزبان برای گل زدن بی‌تابی کردند و بر فشار خود بر دروازه تیم گسترش اضافه کردند تا در نهایت رضا اسدی در دقیقه ۷۴ بازی تیم نفت را به هدف خود رساند. اما این گل زمینه‌ساز پیروزی نفتی‌ها نشد چرا که در پایان بازی دو تیم با همین نتیجه یک - یک به پایان رسید تا امتیاز بازی نیز بین دو تیم تقسیم شود.