kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
تأکید سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی

تنها دغدغه ما تغییرات قوانین است




سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران می‌گوید ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی از آمادگی مطلوبی برخوردارند و تنها دغدغه ما تغییر قوانین است. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های علی اشکانی در ادامه می‌آید:
*افشین بیابانگرد در وزن ۷۱ و یوسف قادریان در وزن ۸۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران در اوزان غیرالمپیکی به این رقابت‌ها اعزام شدند که هر دو از مدال‌داران جهانی هستند و سابقه حضور در این قبیل مسابقات را دارند. این دو فرنگی‌کار، جزو پنج نفر برتر اوزان خود در جهان هستند و مطمئنا باز هم می‌توانند برای ما افتخارآفرینی کنند، اما با توجه به تغییر قوانین و مقررات کار سخت خواهد بود.
* تغییرات قوانین بر نتایج بدست آمده بسیار تأثیرگذار است و با توجه به اینکه کشتی‌گیران ما چند سال در قانون قدیم کار کرده‌اند و بیشتر بر فنون خاک مسلط هستند باید برای موفقیت بیشتر تلاش کنند.
* برای اینکه کشتی‌گیران ما به طور کامل با قوانین جدید خود را وفق دهند نیاز به زمان و کار کردن بیشتر است و در کوتاه مدت نباید انتظار کسب نتیجه داشت.
*هر نتیجه‌ای که بدست آید نمی‌توان آن را به حساب خود بگذاریم. چه زمانی که موفقیتی حاصل شود و چه زمانی که نتیجه لازم را بدست نیاوریم، چراکه زمان برای آماده‌سازی بسیار محدود بود. ضمن اینکه کشتی‌گیران ما به طور کامل با قوانین آشنایی پیدا نکرده و در تورنمنت جدی با قوانین جدید محک نخورده‌اند.