kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
امام جمعه قم:

رهبر معظم انقلاب قبلا گفته بودند در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنند

حجت‌الاسلام سعیدی با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها نسبت به نقض برجام توسط آمریکا، گفت: برخی هنوز هم رفتار ظالمانه و شیطانی آمریکا در نقض برجام را سوءتفاهم تعبیر می‌کنند!

 
قم- خبرنگار کیهان:

امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که با شرکت گسترده مردم این شهر در مصلای قدس برگزار شد، بیان داشت: حالا که آمریکا رسما به برجام لگد زده است، برخی می‌گویند جزئیات مذاکرات تحت نظر رهبری بوده است.
وی با انتقاد شدید از این مواضع خلاف اخلاق، خاطرنشان کرد؛ رهبر معظم انقلاب، بارها و بارها تاکید کرده بودند که تنها خطوط کلی و خطوط قرمز را بیان می‌کنند و اینک که هم خطوط قرمز را نتوانسته‌اید حفظ کنید و در جزئیات هم آمریکا از حسن اعتماد شما سوءاستفاده کرده است، چرا از پذیرش مسئولیت طفره می‌روید؟!
تولیت آستانه کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: حداقل اکنون که آمریکا عهدشکنی کرده است، او را در قامت شیطان بزرگ ببینید وجود آنها سراسر کینه و بغض و عداوت و مکر علیه اسلام و ایران است.
وی با اشاره به فهرست بلند هشدارها و تذکرات رهبر معظم انقلاب در مورد راه حل برون‌رفت از مشکلات داخلی و خارجی و عدم توجه کافی مسئولان به این تذکرات دلسوزانه، خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدرتمندانه در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ بایستند و بدانند که ایستادگی و توجه به داشته‌های داخلی، کشور را به پیش می‌برد و استقلال ما را حفظ می‌کند.
حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به راهبردهای خرد حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به صنایع متوسط و کوچک و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، مقابله با واردات بی‌رویه، مبارزه با اشرافیگری و اسراف و تبذیر و میدان دادن به جوانان نخبه و مقابله با فساد و ویژه‌خواری و قاچاق و... برخی از راهبردهای عبور از مشکلات و تقویت اقتدار کشور است.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به در پیش بودن هفته وحدت اشاره کرد و افزود: اسلام حفظ وحدت میان مسلمانان را واجب کرده است و نخبگان و علمای اهل سنت و تشیع در این مورد مسئولیت بیشتری دارند و البته همه باید به این امر مهم مدد برسانیم.وی همچنین پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق و سوریه را نوید شروع فصل تازه‌ای از حل مشکل تروریست و تکفیر عنوان کرد و اظهار داشت: باید مراقب حامیان تروریست‌ها بود زیرا برای حفظ این تیغ در گلوی منطقه برنامه دارند.امام جمعه قم در پایان به جان باختن یک دختربچه در یکی از بیمارستان‌های قم اشاره کرد و گفت: با اینکه نمی‌توان زحمات بی‌دریغ پرسنل بیمارستان‌ها به ویژه پرستاران و پزشکان را نادیده گرفت اما گاهی مواقع به خاطر برخی خطاها که قابل پیشگیری است، جان انسانی گرفته می‌شود که جای گله و انتقاد دارد.