kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
تهران و شهرهای صنعتی گرم و آلوده می‌شوند

ورود 2 موج بارشی به کشور طی فردا و چهارشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش دما و آلودگی هوا از امروز در شهرهای صنعتی و نیمه شمالی کشور و ورود دو موج بارشی جدید در هفته جاری خبر داد.



امین‌حسین نقشینه با اشاره به خروج سیستم بارشی که در روزهای گذشته نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، به تسنیم گفت: این سیستم بارشی  جای خود را به پایداری نسبی دما و سکون هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی می‌دهد.
نقشینه با بیان اینکه سیستم بارشی روزهای گذشته موجب کاهش پنج تا  16 درجه‌ای دمای استان‌های نیمه شمالی شده بود، گفت: با خروج سیستم بارشی فعال از کشورمان، شاهد افزایش دما در استان‌های نیمه شمالی هستیم و رفته رفته هوا گرم‌تر خواهد شد.
وی افزود: پایداری نسبی دما و سکون هوا امروز در استان‌های نیمه شمالی و تهران ایجاد خواهد شد که موجب کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی می‌شود، البته کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و تهران به صورت محدود خواهد بود و به‌تدریج آلودگی هوا با وزش بادهای موقتی و ورود موج بارشی خفیفی کاهش می‌یابد.این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از فردا  موج جدید بارشی از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و استان‌های نیمه شمالی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ این اثرگذاری سامانه جدید بارشی موجب بارش باران‌های پراکنده و وزش باد خواهد شد که تا حدود زیادی آلودگی ناشی از سکون هوا را کاهش خواهد داد.به گفته نقشینه، شدت بارش‌های موج بارشی جدید فردا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و سپس نواحی البرز خواهد بود و بارش‌های صورت گرفته پراکنده و به‌صورت برف و باران خواهد بود.
وی ادامه داد: این موج بارشی نیز به سرعت از کشور خارج خواهد شد و از روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه شاهد افزایش نسبی دما در استان‌های شمالی خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی گفت:  بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده موج بارشی دیگری نیز از روز چهارشنبه وارد کشور خواهد شد که نیمه شمالی را در برمی‌گیرد و جزییات آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
وی درباره وضعیت سایر نقاط کشور نیز افزود: باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا یکی از احتمالاتی است که طی دو روز آینده برای استان‌های خوزستان و نواحی جنوب غربی کشور داده می‌شود.
طول امواج در خلیج فارس به ۳ متر می‌رسد
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هشدار داد: امروز ارتفاع موج در نیمه شرقی خلیج فارس به سه متر افزایش می‌یابد و به تدریج از امروز با افزایش سرعت باد روی دریای عمان، ارتفاع موج در این ناحیه نیز به  دو متر می‌رسد.
در این گزارش توصیه شده است، طی این مدت تمهیدات لازم برای تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید.