kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

93 درصد شرق حلب آزاد شد /1000 تروریست خود را تسلیم ارتش کردند

حدود 93 درصد منطقه شرق شهر حلب از اشغال تروریست‌ها خارج شد و 1000 تروریست نیز خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی روتسکوی» از فرماندهان ارشد ستاد ارتش روسیه گفت، نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن، 93 درصد از بخش شرقی شهر حلب و 52 محله را آزاد کردند. روتسکوی افزود، طی 24 ساعت گذشته 10 هزار نفر (غیرنظامی) توانسته‌اند از محله‌های شرقی و تحت اشغال حلب فرار کنند.
این فرمانده روسی همچنین گفت، 1000 تروریست هم خود را تسلیم ارتش کردند و 953 نفر آنها بخشیده شده‌اند. حدود 3000 غیرنظامی هم در منطقه به خانه‌های خود بازگشتند.
روتسکوی همچنین اعلام کرد، از تاریخ 18 اکتبر (28 مهر) گذشته تاکنون هیچ هواپیمای روسی و سوری بر فراز حلب پرواز نکرده‌اند.
با توجه به خبر فوق، به نظر می‌رسد که طی امروز و یا فردا ارتش بر کل شهر حلب مسلط شود.
پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در هامبورگ آلمان اعلام کرده بود که ارتش سوریه عملیات خود را با هدف خروج غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب، متوقف کرده است.
البته، این توقف عملیات صرفا جهت ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان و ارسال کمک‌های انساندوستانه بوده است. دولت‌های روسیه و سوریه اعلام کرده‌اند که تا زمانی که تروریست‌ها از حلب خارج نشوند، آتش‌بسی در کار نخواهد بود.
لاوروف همچنین خبر داد، میان مسکو و واشنگتن درباره برگزاری یک نشست مشترک کارشناسان آمریکایی و روسی در ژنو توافق حاصل شده است. وی تصریح کرد: استراتژی مسکو در سوریه براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یعنی حمله تمام عیار به تروریست‌ها، استوار است.
وزیر خارجه روسیه گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا تلاش می‌کند با تحریف رویدادها، مانع ضربه خوردن به «جبهه النصره» شود.
گلوله‌باران فوعه و کفریا
علی‌رغم برخورد منصفانه و ملایم ارتش سوریه با تروریست‌‌ها در حلب، تکفیری‌ها دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در استان «ادلب» را با بیش از 40 موشک و گلوله خمپاره هدف قرار دادند.
در مورد تعداد شهدا و مجروحان احتمالی این حملات گزارشی نرسید.
از استان «حمص» سوریه نیز خبر رسید، تروریست‌های تکفیری با چند خودروی بمب‌گذاری شده به اطراف شهر تدمر حمله کردند که مرگ 30 نظامی سوری و اسارت شش تن دیگر را به دنبال داشت. علی‌رغم این حمله گسترده، تدمر هم اکنون در امنیت کامل است.