kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

زمین‌لرزه اندونزی با 100 کشته

زلزله 6/4 ریشتری در منطقه «آچه» در غرب اندونزی منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر شد. در این حادثه 125 خانه مسکونی، 105 فروشگاه و 14 مسجد نیز تخریب شدند.



بر اساس گزارش رویترز، نیروهای امداد و نجات اندونزی با استفاده از تجهیزات امدادی در تلاش برای جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در میان آوارها هستند چرا که احتمال می‌رود، افرادی در میان آوار گرفتار شده باشند.
بنا به این گزارش، تیم‌های جست‌وجو در ساعات اولیه بعد از زلزله اجساد 25 قربانی را پیدا کرده همچنین 26 مجروح را تحت درمان قرار دادند.
یکی از مقامات محلی استان «آچه» گفت: در این حادثه تعدادی ناپدید شده‌اند، اما اطلاعاتی از تعداد دقیق آنان وجود ندارد.
تصاویر منتشر شده از شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی اندونزی حاکی از انتقال سریع مجروحان به بیمارستان، تخریب ساختمان‌ها، سقوط تیرهای برق و تجمع افراد در خیابان‌ها و مکان‌های روباز است.
گفتی است، پس از زلزله ساعت 5 صبح چهارشنبه به وقت محلی اندونزی، دستکم 12 بار دیگر منطقه آچه در جزیره سوماترا به لرزه درآمد و شدت پس لرزه‌ها بین 3 تا 4 ریشتر بود.
اندونزی به عنوان بزرگترین مجمع الجزایر جهان به دلیل قرارگیری برروی کمربند زلزله اقیانوس آرام مستعد زلزله‌ است.
دسامبر سال 2004 نیز زلزله بزرگی با لرزاندن جزیره سوماترا باعث ایجاد سونامی شد که بر اثر آن 230 هزار نفر در چندین کشور جان خود را از دست دادند. 160 هزار کشته این سونامی اندونزیایی بودند که عمدتا در آچه سکونت داشتند.
آچه با حدود 6 میلیون نفر جمعیت یکی از استان‌های اندونزی است که در نوک شمالی جزیره سوماترا واقع شده‌ و مرکز آن «باندا آچه» است.