kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸

ولایتی: سیاست‌های ایران با هوچی‌گری اروپا تغییر نمی‌کند

واکنش چهره‌ها، احزاب، گروه‌ها، اصناف و مسئولان کشور به قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد.
در همین ارتباط علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در حاشیه دیدار معاون وزیر خارجه نیوزیلند با وی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ گفت: به نظر می‌رسد پارلمان اروپا کاری ندارد جز اینکه ابزار فشاری باشد در دست آمریکا و متحدان آنها برای پیشبرد اهداف نامشروع‌شان علیه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند.
وی با بیان اینکه برای مردم ما هم این نوع قضاوت‌های غیرعادلانه‌ و بی‌پایه هیچ ارزشی ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کار و سیاست‌های خود را که مبتنی بر قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی و انسانی است، انجام می‌دهد و به خاطر این نوع تبلیغات منفی و هوچی‌گری‌های سیاسی تغییر نخواهد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که مجلس طرحی را آماده کرده تا مذاکرات ایران با گروه 5+1 متوقف شود؟ افزود: آنچه نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی است این است که ما به هیچ‌وجه عزت خود را وجه‌المصالح قرار نمی‌دهیم و تحت تاثیر تبلیغات منفی بیگانگان که به اشکال مختلف تظاهر می‌کنند که یکی از انواع تبلیغات آنها استفاده از پارلمانی بی‌خاصیت اروپاست که هرچند وقت یک بار کاری از این قبیل را علیه ایران انجام می‌دهند، قرار نمی‌دهیم.
همچنین آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در نخستین دیدار کارکنان نهاد شورای نگهبان در سال جاری، با انتقاد شدید از قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران،‌گفت: عده‌ای سفیه در پارلمان مذکور دور هم جمع شده‌اند و در حالی که خود به هیچ یک از ارزش‌های انسانی پایبند نیستند و با بی‌شرمی، روابط نامشروع همجنس‌بازان را مشروعیت بخشیده‌اند در مورد عدم رعایت حقوق بشر در ایران سخن می‌گویند و علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می‌کنند اما مردم ایران برای این قطعنامه‌ها هیچ ارزش و اعتباری قائل نیستند.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه این قطعنامه، سند رسوایی اتحادیه اروپا است،‌ گفت: البته این قطعنامه موجب هوشیاری ملت ایران می‌شود و مردم کشورمان را متوجه می‌کند که طرف آنها چه کسانی هستند. زیرا آنها می‌خواهند برداشت‌های نادرست خود را از حقوق بشر به دنیا تحمیل کنند.
وی در مورد حمایت پارلمان اروپا از سران فتنه بیان کرد: اینکه چنین افراد معلوم‌الحالی از سران فتنه حمایت می‌کنند، مدال دیگری افزون بر مدال‌های ننگین قبلی است که سران فتنه بر گردن دارند. اگر سران فتنه، شرم داشتند باید از خجالت آب می‌شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: بنظر می‌رسد چنین گستاخی‌هایی از سوی غربی‌ها به دلیل تحلیل بسیار غلطی است که به آن رسیده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه از مسئولین اجرایی کشور درخواست کرد قاطعانه در مقابل این دخالت‌ها موضع‌گیری کنند و خاطرنشان کرد: دولت وظیفه اصلی را در برخورد با این قطعنامه غیرعقلانی دارد و لازم است بموقع و مناسب واکنش نشان دهد.
بیانیه اروپا
 سند وابستگی جریان فتنه 88
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز بیانیه اتحادیه اروپا را سند وابستگی جریان فتنه 88 دانست و گفت: اصلاح‌طلبان باید این ننگ را از دامن خود پاک کنند و نگذارند لکه ننگ وابستگی به اجانب به دامن آنها تا ابد باقی بماند.
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار داشت: نمی‌دانم چه چیز اروپائیها را اینقدر گستاخ کرده است که بی‌شرمانه از سران فتنه حمایت می‌کنند و اجازه تاسیس دفتر نمایندگی برای ملاقات با محکومان امنیتی می‌خواهند.
وی در مورد اعتنا به مسائل فرهنگی گفت: دولت باید در سپردن مدیریت‌های فرهنگی دقت کند چرا که نفوذ عناصر لیبرال و لائیک در این حوزه برای دولت مشکل‌آفرین و واکنش نخبگان دانشگاه و حوزه‌های علمیه را در پی خواهد داشت. «همین عناصر خود فروخته در حال نفوذ در رسانه‌ها هستند. همانطور که از بیانیه اتحادیه اروپا معلوم است اینها خود را مستظهر به پشتیبانی غرب می‌دانند. لذا رویکرد دولت در این باره باید اتکاء به مدیریت انقلابی و جهادی باشد تا بتواند در برابر این هجوم بایستد.»
جامعه اسلامی اصناف و بازار نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا تاکید کرد: انفعال در سیاست خارجی دولت در برابر غرب موجب برخی گستاخی‌ها شده است که دولت باید همصدا با مردم و نخبگان نسبت به این گستاخی‌ها موضع شفاف و روشن اتخاذ کند.
در این بیانیه تاکید شده است: مگر ملت ایران می‌تواند تماشاچی چنین وقاحتی باشد و امنیت ملی کشور را نادیده بگیرد. طبیعی است با مشت محکم به دهان کسانی خواهد زد که می‌خواهند استقلال و امنیت کشور را نادیده بگیرند.