kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶

دیدار سفرای جدید بوسنی و گرجستان با ظریف

سفرای جدید بوسنی و هرزگوین و گرجستان در ایران، ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه‌‌های خود را تقدیم کردند.
محمدجواد ظریف در دیدار با ادیب بوکویچ، سفیر جدید بوسنی و هرزگوین تاکید کرد: ایران همواره روابطی بسیار دوستانه و قوی با مردم و کشور بوسنی و هرزگوین داشته است و در شرایط سخت در کنار مردم و کشور بوسنی بوده و از آن‌‌ها حمایت کرده است.
وزیر خارجه کشورمان  همچنین با اشاره به عضویت دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی همانند سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهدها، تبادل‌نظر و مشورت مستمر مسئولان دو کشور را برای تقویت تعاملات سازنده در راستای منافع و مصالح مشترک به‌خصوص در دوره ریاست ایران بر جنبش نم ضروری دانست.
سفیر جدید بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار، گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در عرصه داخلی و خارجی و در ابعاد دوجانبه ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت‌های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.
همچنین ظریف در دیدار با «ایوسب چاخواشویلی» سفیر جدید گرجستان در ایران به روابط تاریخی، دیرینه و دوستانه بین دو کشور و همچنین ارتباطات بسیار صمیمی مردمی دو کشور و حضور و اقامت گرجی‌‌ها در ایران اشاره کرد.
سفیر جدید گرجستان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو شمسی و عید نوروز به وزیر امور خارجه کشورمان و ابلاغ سلام‌های وزیر خارجه کشورش به ظریف، گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت‌های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.
دیدار معاون وزیر خارجه نیوزیلند
 با وزیر خارجه
 «جرار ون بوهمن» معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه نیوزیلند نیز روز یکشنبه با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روند توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.