kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
پیروزی نفت و استقلال، توقف پرسپولیس و فولاد؛ مس کرمان سقوط کرد

معرفی قهرمان لیگ برتر در هفته پایانی

سرویس ورزشی-
شکست فولاد، پیروزی استقلال و نفت، توقف پرسپولیس و سقوط مس کرمان به لیگ دسته اول، مهمترین اتفاقات هفته بیست و نهم لیگ برتر بود.
هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری همزمان 8 دیدار به پایان رسید که با توجه به نتایج رقم خورده سقوط مس کرمان قطعی و تعیین قهرمان لیگ نیز به هفته آخر کشیده شد. در کرمان  تیم فوتبال مس با تساوی بدون گل مقابل صبای قم 21 امتیازی شد، تا با پیروزی ذوب آهن برابر داماش فصل آینده در لیگ دسته یک فوتبال ایران به میدان برود. نتایج ضعیف تیم فوتبال مس کرمان سبب شد تا این تیم در طول این فصل چهار سرمربی مختلف را تجربه کند.در اصفهان تیم ذوب آهن موفق شد با نتیجه دو بر یک داماش را شکست دهد. گل های این بازی را مهدی رجب‌زاده (3 و 54) برای ذوب‌آهن و امین متوسل‌زاده (64) برای داماش به ثمر رساندند.در کرج جدال تیم های فجر و سایپا با تساوی صفر – صفر به پایان رسید تا فجر همچنان برای ماندن شانس داشته باشد.در تبریز ، تراکتورسازی با تک گل کریم انصاری فرد استقلال اهواز را شکست داد.در انزلی هم سپاهان با نتیجه سه بر دو ملوان را شکست داد تا همچنان روی کاغد برای قهرمانی شانس داشته باشد. گل های این بازی را مهدی دغاغله (43) و اسماعیل صمدی (63) برای ملوان و سرجیو وندیک (35)، محرم نویدکیا (56) و هادی عقیلی (1+90) برای سپاهان به ثمر رساندند.در تهران، نفت دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه 4 بر یک گسترش فولاد را شکست دهد. گل های این بازی را رسول نویدکیا (27 و 53)، وریا غفوری (35 -پنالتی) و علی قربانی (78) برای نفت و فردین عابدینی (86) برای گسترش فولاد به ثمر رساندند.
توقف پرسپولیس در تهران
درتهران و در یکی از حساس‌ترین بازی ها، تیم پرسپولیس برابر راه آهن ابتدا روی اشتباه نیلسون دروازه خود را گشوده دید. علیپور در دقیقه 16 روی یک ضربه آرام از گوشه سمت چپ دروازه حریف دروازه تیم دایی را گشود. دو دقیقه بعد سرخپوشان پشت محوطه جریمه حریف صاحب ضربه کاشته شدند که عباس زاده با یک ضربه چپ دقیق کار را به تساوی کشاند. با شروع نیمه دوم تیم پرسپولیس بهتر از حریف بازی کرد و دایی با بیرون کشیدن خلعتبری و تغییراتی که در تیمش ایجاد کرد شرایط را به سود تیمش تغییر داد. در دقیقه 62 این دیدار بود که عالیشاه دروازه حریف را گشود و نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر داد. 10 دقیقه بعد عباس‌زاده تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد. در دقیقه 88 بود که عظیمی گل دوم را برای راه آهن به ثمر رساند تا پرسپولیس در آخرین لحظات صدرنشینی را از دست بدهد.
پیروزی مهم استقلال در اهواز
اما در اهواز و در حساس ترین بازی هفته استقلال موفق شد با یک گل فولاد خوزستان را شکست دهد. تنها گل این تیم را آرش برهانی در دقیقه 23 با ضربه سر از روی سانتر خسرو حیدری به ثمر رساند. فولاد با این باخت به رده دوم جدول سقوط کرد.استقلال که با یک بازی بسته به ضدحملات دل بسته بود در دقایق اولیه بازی خوش شانس بود که تیر دروازه مانع گلزنی حریف شد. فولادی‌ها که تا اواسط نیمه دوم شریفات را در ترکیب نداشتند در نیمه دوم کاملا عصبی به نظر می‌رسیدند و پس از آنکه پریرا به خاطر درگیری با تیموریان اخطار گرفت نوبت به بختیار رحمانی رسید که با یک حرکت غیر حرفه‌ای روی تیموریان در دقیقه 56 از علیرضا فغانی کارت قرمز دریافت کند و از بازی اخراج شود. فولاد خیلی خوش شانس بود که ضربه آرش برهانی در دقیقه 68 درون دروازه این تیم نرفت تا فاصله دو تیم به عدد 2 برسد. آندرانیک تیموریان که در دقیقه 70 با بازیکن حریف بر سر توپ می جنگید بار دیگر از دست خودش برای ضربه زدن استفاده کرد و با دریافت کارت قرمز اخراج شد تا دو تیم 10 نفره به کار خود ادامه دهند. فولاد در ادامه فشار زیادی به تیم استقلال وارد کرد ولی نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند.