kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

سیل 77 میلیارد ریال به جیرفت خسارت زد

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری جیرفت گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و جریان سیل 77 میلیارد و 580 میلیون ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.
به گزار ایرنا از جیرفت، محمود معناصری در نشست ستاد مدیریت بحران جیرفت با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان طی روزهای 14 و 15 فروردین ماه امسال گفت: این بارش و جاری شدن سیلاب خسارت‌هایی را به بخش کشاورزی، راه‌های روستایی و تاسیسات زیربنایی وارد کرد.
وی افزود: خسارت وارده به بخش عشایری 75 میلیارد و 500 میلیون ریال، بخش کشاورزی 448 میلیارد و 180 میلیون ریال، در بخش مسکن 237 میلیارد و 750 میلیون ریال و در حوزه راه 9 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
معاون فرماندار جیرفت افزود: بیشترین خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب در بخش‌های ساردوئیه و جبالبارز وارد شده که میزان آن سه میلیارد و 500 میلیون ریال است و حجم خسارت در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز سه میلیارد و 150 میلیون ریال برآورد شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: به علت بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی محورهای رودبارجنوب- قلعه گنج و رودبار جنوب- کهنوج در استان کرمان تا اطلاع ‌ثانوی مسدود شد.محمدمهدی بلوردی افزود: این دو محور در محدوده آب سردوئیه و مظفرآباد مسدود شده است. رئيس اداره راه و شهرسازی بم از خسارت به 360 کیلومتر از راه‌های روستایی بم بر اثر سیلاب خبر داد و اظهار داشت: ماشین‌آلات راهسازی در حال آزادسازی محورهای مسدود شده هستند. مدیر اداره برق شهرستان بم نیز از خسارت 50 میلیون تومانی سیلاب به تاسیسات برق در منطقه خبر داد و گفت: جاری شدن سیلاب سبب شکسته شدن 11 تیر برق در منطقه شده است.