kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

حوادث کوتاه از کشور


    رها کردن 429 کیلو تریاک
زاهدان- خبرنگار کیهان:  فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران هنگ مرزی سراوان به یک دستگاه خودروی تویوتا در محورهای ارتباطی این استان دستور دادند اما سرنشینان آن به سمت ماموران تیراندازی کردند. سرتیپ سعید کمیلی افزود:  قاچاقچیان به سمت یکی از روستاهای منطقه متواری شدند و ماموران به تعقیب آنان پرداختند. سرانجام قاچاقچیان با رها کردن خودروهای تویوتا و پژو و با توجه به نخلستانی بودن منطقه متواری شدند. وی گفت: ماموران در بازرسی از این خودروها 429 کیلو و 400 گرم تریاک کشف و ضبط کردند.
انبار لوازم خانگی لو رفت
زرین‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لنجان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان از دپوی تعداد زیادی کالای قاچاق در یک انبار کالا باخبر و به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ رضا عرب عامری افزود: ماموران در بازرسی از این انبار تعداد 55 عدد انواع لوازم خانگی مانند تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یخچال فریزر به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال کشف کردند.
وی تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان
همدان- ایرنا: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور در ورودی شهر همدان واژگون شد. سرهنگ رضا عزیزی افزود: در اثر این حادثه 30 دانش‌آموز اهل استان گیلان مجروح که 20 نفرشان به صورت سرپایی درمان شدند. وی علت این حادثه را لغزندگی جاده و خارج شدن کنترل اتوبوس از دست راننده عنوان کرد.
انهدام باند کلاهبرداران
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: به دنبال شکایت واحدهای صنفی مختلف مبنی بر کلاهبرداری از آنها بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. سرهنگ ستار خسروی افزود: تحقیقات ماموران نشان داد کلاهبرداران اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که از طریق موبایل بانک اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. وی اضافه کرد: ماموران پلیس طی عملیات غافلگیرانه اعضای این باند که سه مرد و یک زن بودند را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال مالباختگان به ارزش دو میلیارد ریال  را کشف کردند. این متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.
برخورد قطار با نیسان
ساری- خبرنگار کیهان: یک دستگاه وانت نیسان حامل مرکبات هنگام عبور از روی ریل راه‌آهن در مسیر گذرگاه فرعی کوی صاحب‌الزمان با قطار گرگان- پل سفید به شدت برخورد کرد. که در اثر آن خودروی نیسان منفجر شد و دو سرنشین وانت نیسان جان خود را از دست دادند. مدیرکل راه‌آهن شمال علت برخورد قطار با نیسان را کندی حرکت خودرو ناشی از سنگینی بار دانست
پوشاک قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو کانتینردار 40فوت که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ «حمید امیرخانی» ادامه داد: در بازرسی از این کامیون یک محموله انواع پوشاک قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را 4 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. سرهنگ امیرخانی گفت:  در این ارتباط راننده کامیون دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف 7/5 تن چای قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» در محور ایرانشهر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شده و آن را متوقف کردند سرتیپ حسین رحیمی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از بررسی اسناد و مدارک و بارنامه متوجه شدند این تریلر حامل 7 و نیم تن چای سیاه خارجی فاقد مجوز گمرکی است که بلافاصله تریلر را توقیف و روانه پارکینگ کردند. وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و معرفی وی به مقام قضایی خاطر نشان کرد: ارزش این محموله، دو میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.
شهداد لرزید
کرمان- ایرنا: زلزله‌ای به قدرت 5 ریشتر صبح پنجشنبه شهر شهداد استان کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است. بعد از این زلزله  5 پس زمین‌لرزه دیگر این منطقه را لرزاند. هنوز گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.
جاسازی 9 کیلوگرم هروئین در خودرو
مشهد- ایرنا: فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: ماموران مستقر درپاسگاه 17 شهریور منطقه مرزی دوغارون هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه خودوری سواری مشکوک و آن را متوقف ساختند.
سرهنگ مجید پویان افزود: مرزبانان در بازرسی از این خودرو موفق شدند 9 کیلو و 300 گرم هروئین را کشف و دراین ارتباط یک قاچاقچی افغانستانی را دستگیر کنند. وی تصریح کرد: فرد دستگیرشده با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.
25 تن برنج خارجی توقیف شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي آق‌قلا استان گلستان گفت: ماموران يگان امداد اين شهرستان، حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي، به يك دستگاه کاميون مشكوك و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «علي اميريان» افزود: در بازرسي از اين خودرو، مقدار 25 تن برنج خارجي قاچاق کشف شد. وی با بیان اینکه ارزش ريالي محموله مکشوفه توسط کارشناسان يك ميليارد و 250 ميليون ريال برآورد شده است گفت: ماموران دراین ارتباط یک نفر را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.
تریلر حامل قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت: ، مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي با همکاري ماموران کلانتري «زيدون»، يک دستگاه خودروي تريلر حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کردند  سرتیپ «محمد رضا اسحاقي» افزود: در بازرسي از خودروي توقيفي تعداد 27 دستگاه ماشين لباسشويي، 30 دستگاه مايکروفر، هفت‌هزار و 920 عدد انواع نوشيدني و 16 هزار 272 قالب صابون فاقد هر گونه مجوز گمرکي کشف شد. وی با اشاره به دستگيري راننده و توقيف خودرو‌، تصريح کرد: ارزش ريالي کالاي قاچاق کشف شده دو ميليارد ريال برآورد شده است .
توقف کامیون احشام
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي گاليكش گفت: ماموران ايست و بازرسي تنگراه هنگام پایش خودرو‌هاي عبوري به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن متوقف ساختند.
سرهنگ»غلام رضايي» افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون 65راس گوسفند و 15 راس گاو فاقد هرگونه بارنامه و مجوز حمل كشف کردند.
وی با بیان اینکه كارشناسان ارزش احشام كشف شده را بيش از يك‌ميليارد ريال برآورد كرده‌اند اظهارداشت: متهم دستگیرشده با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.
بی احتیاطی مرگبار
سرویس شهرستان‌ها:  رئیس‌پلیس راه خراسان جنوبی گفت: براثر برخورد یک دستگاه سواري ريو با تريلر اسكانيا درکیلومتر60 محور «نايبند-راور» راننده خودرو ريو و يكي از سرنشينان آن در دم كشته و پنج نفر ديگر مجروح شدند. سرهنگ «حسين رضايي» افزود: مجروحان این سانحه توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. وی تصريح كرد:کارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را بي احتياطي راننده سواري ريو به علت تجاوز به چپ اعلام كرد.