kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

پیشروی حیرت‌انگیز مقاومت در حلب/ 12 منطقه ظرف 24 ساعت آزاد شد


سرویس خارجی-
شمال شهر «حلب» در پیشروی غافلگیرانه و حیرت‌انگیز نیروهای مقاومت و ارتش سوریه، آزاد و شرق این شهر نیز به دو منطقه مجزا تقسیم شده است. همزمان با این پیشروی‌ها تروریست‌ها به صورت گروهی در حال فرار از مناطق درگیری هستند.
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت منطقه طی همین یکی دو روز گذشته شمال شرق حلب را به طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند. در شرق حلب نیز ابتدا مواضع «جیش‌الفتح» هدف حملات شدید موشکی و هوایی قرار گرفت و سپس، نیروهای مقاومت و نظامیان 12 منطقه را در شرق حلب تصرف کردند.
با این پیروزی سریع و بزرگ که تنها طی یک روز (دوشنبه) اتفاق افتاده، باقی‌مانده‌های تکفیری‌ها در دو بخش شمالی و جنوبی شرق حلب گیر افتاده‌اند و هرگونه راه کمک‌رسانی به آنها نیز قطع شده است.
همزمان با این پیشروی بزرگ خبر رسیده، عناصر مسلح «الحرار الشام» و «نورالدین زنکی» به صورت گروهی به جنوب محله‌های شرقی فرار کرده‌اند. علاوه بر آن، دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرده که 10 هزار غیرنظامی ساکن شرق حلب به مناطق تحت سیطره نیروهای دولتی گریختند تا تحت حمایت ارتش قرار گیرند. در این میان، تروریست‌ها از پشت، برخی از غیرنظامیان را هدف قرار دادند.
نظامیان سوری پس از این پیروزی، مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده را خنثی و منطقه را پاکسازی می‌کنند. بر اساس گزارش‌های رسمی، «هنانو»، «الهلک»، «بعیدین»، «بستان الباشا»، «الصاخور»، «جبل بدرو»، «الانذارات»، «السکن الشیابی»، «الارض الحمراء»، «معامل الجندول» و «الحیدریه» محله‌هایی هستند که در شرق حلب طی همین مدت کوتاه از کنترل تروریست‌ها خارج شده است.
سکوت غرب و ارتجاع عرب
هنوز آمریکا و عربستان در برابر این پیروزی خیره‌کننده نیروهای دولتی و مقاومت در حلب، واکنشی از خود نشان نداده‌اند.
این دو کشور طی روزهای اخیر تروریست‌ها را در حلب به ماندن تشویق می‌کردند. اما خبر نداشتند که شرایط آنها در این شهر، به شدت متزلزل است. درصورت پیروزی کامل ارتش سوریه و مقاومت در حلب که طی روزهای آتی ممکن است اتفاق بیفتد، ضربه مهلکی به تروریست‌ها در سوریه وارد خواهد شد و حامیان خارجی آنها را نیز پریشان خوهد کرد. البته همین روزهاست که بشنویم، غرب از به خطر افتادن جان غیرنظامیان حلب نگران شده است!
پایگاه‌های آمریکا در سوریه
به گزارش تسنیم و به گفته منابع میدانی، تفنگداران آمریکایی در خاک سوریه اما، برای خود هفت پایگاه دایر کرده‌اند:
پایگاه اول، در فرودگاه «رمیلان» شرق شهر «القامشلی» در مرزهای سوریه و عراق قرار دارد، آمریکایی‌ها این پایگاه را اکتبر 2015 ایجاد کرده‌اند و اولین پایگاه نظامی آنها در سوریه به شمار می‌رود. آمریکا از این پایگاه برای فرود جنگنده‌ها و نظامیانش استفاده می‌کند.
پایگاه دوم در روستای «المبروکه» غرب شهر «القامشلی» قرار دارد؛ به طوری که منابع میدانی می‌گویند ده‌ها نیروی ویژه آمریکایی در این مکان مستقر هستند.
پایگاه سوم در نزدیکی کارخانه سیمان «لافارج» و نزدیکی روستای «خراب عشق» غرب شهر «عین عیسی» قرار دارد، در این زمینه منابع میدانی تصریح کرده‌اند که طی روزهای اخیر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه افزایش یافته است.
پایگاه چهارم در شهر «عین عیسی» قرار دارد که بزرگ‌ترین پایگاه ارتش آمریکا از نظر مساحت در شمال سوریه قلمداد می‌شود، آمارها از ورود بیش از 100نظامی آمریکا به این شهر حکایت می‌کند.
پایگاه پنجم در فرودگاه «رویاریا» اطراف شهر «عین عرب» در حومه شمالی «حلب» واقع است. بیش از 300 نظامی آمریکایی از جمله کارشناسانی که ادعا می‌کنند برای نظارت بر عملیات ائتلاف آمریکا و متحدانش آمده‌اند، در این مکان حضور دارند، مساحت این پایگاه، 35 هکتار است.
پایگاه ششم در منطقه «تل بیدر» شمال استان «حسکه» که یک منطقه مرزی است، قرار دارد. باندی برای فرود بالگردهای نظامی آمریکا در این منطقه آماده شده است، آمریکایی‌ها در این مکان به آموزش افراد مسلح مورد حمایت خود دست می‌زنند. اماکن دیگری هم برای ساخت پایگاه‌های بالگردهای آمریکا آماده شده است.
پایگاه هفتم هم در شهر «تل ابیض» واقع در منطقه مرزی سوریه و ترکیه قرار دارد. در این پایگاه هم حدود 200 نظامی آمریکایی مسقر هستند. آمریکایی‌ها اقدام به برافراشتن پرچم خود بر فراز برخی از ساختمان‌های دولتی این شهر سوریه کرده‌اند.
با توجه به وجود این همه پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه کارشناسان نتیجه گرفته‌اند آمریکا برای سوریه بعد از داعش هم برنامه‌ها دارد!