kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

کوتاه از سراسر جهان



آمریکا
ای‌بی‌سی‌: «مایک مولن» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا وقوع جنگ اتمی در شبه جزیره کره و درگیری نظامی واشنگتن با پیونگ یانگ را «محتمل» خوانده و گفته، «در کره شمالی و شبه جزیره کره، امکان ایجاد یک درگیری انفجاری محتمل‌تر از هر جای دیگری در جهان است. به ویژه این که «کیم جونگ اون» سلاح‌های اتمی دارد و تاکنون ما قادر نبودیم در این حوزه او را کنترل و مهار کنیم.»
فرانسه
فرانس 24: «فرانسوا فیون» نامزد جناح راست میانه فرانسه با کسب 69 و نیم درصد آرا بر «آلن ژوپه» رقیب درون حزبی خود که توانسته بود 30 و نیم درصد آرا را کسب کند، پیروز شده است. هر دو نامزد خواهان اصلاحات اقتصادی در فرانسه هستند اما در اینکه عمق و سرعت اعمال این اصلاحات چه باید باشد با هم اختلاف نظر داشتند. فیون خواستار ائتلاف با جبهه روسیه برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه است.
آلمان
دویچه وله: یک اتحادیه خلبانی  متعلق به آلمان اعلام کرده دور جدید اعتصاب‌های خلبانان لوفت هانزا را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای پروازهای بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت هوایی لوفت هانزا آغاز می‌کنند. سخنگوی این اتحادیه خلبانی  گفته: «مذاکرات روز یکشنبه میان این اتحادیه و شرکت هوایی لوفت هانزا به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.»
ترکیه
حریت: مرکز مطالعات استراتژیک اوراسیا، طبق پژوهشی که در ترکیه در تاریخ 9 الی 17 نوامبر(19 تا 27 آبان) در 78 شهر از 30 استان این کشور بر روی  4240 نفر از شهروندان ترکیه انجام داده به این نتیجه رسیده که  فقط 2/9 درصد از مردم ترکیه به محاکم قضایی اعتماد دارند و میزان اعتماد به رسانه‌ها و شخص رجب طیب اردوغان نیز «به شدت» کاهش یافته است.
مغرب
مشرق: «محمد ششم» پادشاه مغرب که به ماداگاسکار سفر کرده بود ادعا کرده «امیرالمؤمنین همه ادیان» است!
انگلیس
اسپوتنیک: کمیسیون حقوق بشر و عدالت انگلیس ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش جرم و جنایت در این کشور از زمان برگزاری همه‌پرسی «برگزیت»، از دولت لندن خواسته تا با این مسئله مقابله کند. کمیسیون حقوق بشر و عدالت انگلیس با ارسال نامه‌ای برای سیاستمداران این کشور تاکید کرده: «ما نگران این مسئله هستیم که حملات هر دو طرف یعنی حامیان و مخالفان برگزیت موجب چند قطبی شدن بسیاری از بخش‌های کشور شود.»
لیبی
روسیا الیوم : ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو، پایتخت این کشور شده است. سفر ژنرال حفتر به روسیه، با هدف تقویت روابط دوجانبه و بررسی اوضاع فعلی لیبی و نیز بررسی مسائل مشترک در خصوص تقویت امنیت و همکاری دو کشور صورت گرفته است.