kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

جزئیات آتش‌سوزی ویلای نوشهر اعلام شد

جزئیات و چگونگی آتش‌سوزی مرگبار ویلایی در روستای دزدک نوشهر که در نوروز امسال رخ داد، توسط دادستان نوشهر تشریح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، کیومرث حمزه صورتی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات و چگونگی آتش‌سوزی مرگبار ویلایی در روستای دزدک نوشهر که در ایام نوروز امسال رخ داد اظهار داشت: در ساعت هفت صبح روز هفتم فروردین امسال با حضور محمد نجار صادقی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نوشهر در محل حادثه، تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف راز این حادثه مرگبار آغاز شد.
وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی که عامل این آتش‌سوزی مرگبار بود بعد از ورود به محوطه حیاط ویلا، با استفاده از قفل کامپیوتری و زنجیر موتور در ورودی آن را بسته بود تا کسی نتواند از ویلا خارج شود.
حمزه صورتی افزود: این فرد سپس شیلنگ گاز را بریده و به درون ساختمان ویلا انداخت تا فضای داخل ویلا پر از گاز شود.
دادستان نوشهر گفت: عامل این حادثه سپس شروع به پاشیدن بنزین به داخل ویلا و نقاط مختلف آن کرده و در نهایت نیز آنجا را به آتش کشیده و خود متواری شد.
وی اظهار کرد: وجود گاز در فضای ویلا سبب انفجار شد و همین مسئله موجب شد تا چهار نفر از ساکنان ویلا در همان لحظات اولیه جان خود را از دست بدهند.
حمزه صورتی یادآور شد: جان‌باختگان این حادثه افخم‌السادات حسینی مجری و کارشناس تلویزیون، همسر وی و عروس آنها بودند که به همراه پدر صاحب ویلا جان خود را در این حادثه از دست دادند و هفت تن دیگر توانستند با کمک مردم و آتش‌نشانان نجات یافته و به بیمارستان منتقل شوند.
این مسئول افزود: صاحب ویلا زن جوانی بود که اعتقاد داشت عامل آتش‌سوزی، شوهر سابقش بوده است و این زن 10 سال قبل با مردی ازدواج کرده بود اما پس از سال‌ها زندگی مشترک، به خاطر اختلافاتی که داشتند، خرداد ماه سال 92 به صورت توافقی از یکدیگر جدا شدند.دادستان نوشهر ابراز داشت: بر اساس این توافق، ویلایی که آنها در روستای دزدک نوشهر داشتند به زن جوان رسید اما پس از جدایی آنها، شوهر سابق مدام همسرش را تهدید می‌کرد که هر طوری شده ویلا را از او پس می‌گیرد و حتی بقیه کسانی که از حادثه جان سالم به در برده بودند نیز حرف‌های صاحب ویلا را تایید کردند و  همه مدعی شدند که داماد سابق خانواده، عامل این جنایت است.
وی تصریح کرد: با این اطلاعات بود که دستور بازداشت او صادر شد و ماموران با نیابت قضایی راهی تهران، جایی که مرد جنایتکار در آنجا زندگی می‌کرد، شدند.حمزه صورتی متذکر شد: ماموران با شناسایی محل زندگی مهدی در تهران، با هماهنگی قضایی آنجا را محاصره و این مرد را در یک عملیات ضربتی در داخل آپارتمانش دستگیر کردند و بلافاصله به نوشهر منتقل شد و پس از حضور در مقابل بازپرس پرونده به جنایت اعتراف کرد.