kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

توزیع فرم‌های تقلبی یارانه توسط سودجویان در دورود

عدم اطلاع‌رسانی نامناسب باعث توزیع فرم‌های تقلبی یارانه در سطح شهرستان دورود شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، مدتی است در سطح شهرستان دورود تب توزیع و دریافت فرم پیش‌نویس یارانه از طریق مراکز خدمات کامپیوتری بسیار بالا گرفته است و این در شرایطی است که تاکنون هیچ فرمی با عنوان پیش‌نویس ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر روی خروجی پرتال‌های اطلاع‌رسانی رسمی و دولتی قرار نگرفته است.
فرم‌هایی که از طریق این مراکز «سودجو» توزیع و تکثیر می‌شود که در اکثر موارد نیز مبالغی در ازای آنها دریافت می‌شود.
بر اساس این گزارش، این فرم‌ها همان فرم‌های مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها است که سودجویان با اندکی هنر فتوشاپ آنها را طراحی و تکثیر کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهند.
سرپرست فرمانداری دورود ضمن بی‌اساس خواندن فرم‌های توزیع شده، طی هفته گذشته در سطح شهر دورود، اظهار داشت: پس از آن که گزارش‌هایی در این خصوص به ما رسید به سرعت با هماهنگی با اداره صنعت و معدن و تجارت خواهان برخورد با متخلفان شده‌ایم. چرا که تاکنون چنین فرمی از هیچ نهاد رسمی ارائه نشده است و یا ابلاغی از سوی استانداری‌ به دست ما نرسیده است.
ماشاءالله نعمتی ادامه داد: قطعا مراحل اجرایی صحیح ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی از طریق استانداری‌ها ابلاغ و از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های رسمی کشور اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و مردم فریب سودجویان را نخورند.نعمتی متذکر شد: انتظار همه ما از مردم این است که برای دریافت این فرم‌ها به مراکز قانونی که اعلام می‌شود، مراجعه کنند، تا در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها برای خود آنها مشکلاتی ایجاد نشود.رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دورود نیز در این زمینه اظهار داشت: از آنجایی که تاکنون فرمی برای ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از طریق مجاری قانونی ارائه نشده است. فرم‌هایی که با این عنوان در سطح شهر توزیع شده‌اند، تقلب است که متاسفانه از سوی برخی مراکز خدمات کامپیوتری انجام شده است.علیرضا علی‌پور افزود: پس از دریافت گزارش‌هایی در این زمینه به واحدهای نظارتی و مجمع امور صنفی تاکید شده است که هر چه سریع‌تر با این افراد متقلب و سودجو برخورد کنند.