kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

پالس‌های مشکوک از هواپیمای مالزی

مقامات استرالیایی از کشف پالس‌های مشکوک در اقیانوس خبر دادند که ممکن است مربوط به جعبه سیاه هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی باشد.
شینهوا نوشت: سپر اقیانوسی ارتش استرالیا پالس‌های مشکوکی دریافت کرده که ممکن است مربوط به جعبه سیاه هواپیمای گمشده خطوط هوایی مالزی باشد.
مقامات استرالیایی نیز اعلام کردند، فرکانس پالس‌هایی که توسط کشتی‌های چینی شناسایی شده، با فرکانس جعبه سیاه هواپیمای گمشده خطوط هوایی مالزی همخوانی دارد.
مقامات چینی می‌گویند که این کشتی‌ها پالس 37/5 فرکانس در هر ثانیه دریافت کرده‌اند که شبیه پالس‌هایی است که از هواپیماها ارسال می‌شود.
خبرگزاری شینهوای چین همچنین گزارش داد: هواپیماهای تجسس این کشور اشیای مشکوک سفیدی شناسایی کرده‌اند که روی آب معلق‌اند که احتمالاً مربوط به هواپیمای گمشده است با این حال وزش باد سنگین و بارش باران عملیات جستجو را با کندی مواجه کرده است.
در حالی که نزدیک به یک ماه از مفقود شده پرواز ام‌اچ370 خطوط هوایی مالزی می‌گذرد هنوز هیچ اثری از سرنوشت این هواپیما با 239 سرنشین و خدمه نیست.
طی روزهای گذشته کشتی‌های مجهز به سیستم دریافت فرکانس‌های جعبه سیاه هواپیما به منطقه جستجو اعزام شده‌اند. در حالی که عمر جعبه سیاه هواپیما برای ارسال سیگنال حدود 30 روز است.
گفتنی است استرالیا با استفاده از یک سیستم پیشرفته عملیات جست‌وجو را در عمق دریا آغاز کرده است.
این دستگاه پیشرفته که برای یافتن جعبه سیاه از آن استفاده می‌شود برای اولین بار است مورد استفاده قرار می‌گیرد.