kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری دندانپزشک قلابی
کرج – ایرنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: درپی کسب خبری مبنی برفعالیت مرکز دندانپزشکی فاقد مجوز در کرج بازرسان این اداره ، موضوع را مورد بررسی قراردادند.
علی اکبر مختاری افزود: براین اساس تیم بازرسی مشترکی ازدانشگاه علوم پزشکی البرز، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام شدند که به رغم فعالیت افرادی در داخل این مکان با درهای بسته مواجه شدند.
وی گفت: بلافاصله با دستورقاضی شعبه 9 تعزیرات حکومتی استان البرز درمطب بازگشایی شد.
مختاری اظهارداشت: در این مکان 10 نفرحضور داشتند که تعدادی ازآنان افراد بیمار بودند.
وی خاطرنشان کرد: دربررسی های اولیه مشخص شد که گرداننده اصلی این مطب که خود را دندانپزشک معرفی کرده بود دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و چند دندانپزشک کارآموز را درمجموعه‌اش به کار گرفته است.مختاری گفت: دراین مطب اقداماتی نظیرعصب کشی دندان، ایمپلنت ، روکش ، پرکردن و کشیدن دندان توسط این افراد انجام می شد.وی افزود: در این زمینه 5 نفر دستگیر شدند وعامل اصلی با قرار 10 میلیاردریالی روانه زندان و مابقی با قید قرارکفالت آزاد شدند.
متلاشی شدن باند كار چاق كني
 سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه افرادي در مقابل دادگاه ها، مراكز قضائي و انتظامي اقدام به تهيه سند و ضمانت براي شهروندان كرده و با دريافت مبالغي به اصطلاح كار چاق‌كني مي‌كنند، تحقيقات پليسي آغاز شد.
سرتیپ «بهمن اميري مقدم» افزود:‌ ماموران دايره آگاهي مشهد با دستور صريح مراجع قضائي وارد عمل شدند و 4 تن از گردانندگان شبكه دلالي و كارچاق‌كني را دستگير كردند.
وی تصریح کرد: از اين متهمان 74 قطعه كارت هاي عابربانك و اعتباري به همراه ديگر اسناد و مداركي كه براي ضمانت افراد همراه داشتند كشف شد.سرتیپ امیری مقدم گفت: در مرحله دوم اين عمليات ، متهم اصلي پرونده دستگير و يک دستگاه خودروي سواري پژو پارس از وي کشف شد که ماموران در بازرسي از خودرو چند فقره سند اصلي و كپي و مدارك شناسايي متعلق به افراد مختلف را كشف کردند.
این مقام انتظامی اظهارداشت: تاكنون 12 متهم از افراد مرتبط با اين پرونده دستگير شده و تحقيقات در اين باره ادامه دارد .
زوج جوان قربانیان قاتل خاموش
ساری – ایرنا:  گازگرفتگی در سردترین شب پائیزی مازندران سبب مرگ زوج جوانی در روستای اسرم شهرستان میاندرود شد.
سخنگوی مرکز اورژانس 115 مازندران گفت: در این حادثه زن و مرد 21 و 31 ساله براثر مسمومیت ناشی از مونو اکسید کربن جان باختند.
زکریا اشکپور افزود : نیروهای اورژانس  پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند که عملیات احیاء با وجود تلاش نجاتگران بی نتیجه ماند.
توقیف محموله برنج
سرویس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان لرستان گفت: ماموران انتظامی در آزاد راه خرم آباد – پل زال به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف ساختند.
 سرهنگ «عباس نظري» افزود: ماموران دربازرسی از این خودرو 20 تن برنج خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف و راننده آن را دستگیر کردند.وی با بیان اینکه محموله برنج از استان های جنوبی بارگیری شده بود تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.
نظری در پایان گفت: متهم دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
آتش به جان جنگل افتاد
کرمانشاه- خبرگزاری فارس: مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسراظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع بخش شاهو از توابع شهرستان روانسر دچار طعمه حریق شد که هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست.
حمیدرضا نیازی‌فر با بیان اینکه آتش به مراتع و جنگل‌های ارتفاعات مشرف به غار قوری‌قلعه و روستای قلعه‌گاه رسید، گفت: وزش باد شدید مانع خاموشی آتش در این منطقه شده است.
هنوز گزارشی درباره اطفای این حریق و میزان خسارت های وارد مخابره نشده است.
انهدام باند قاچاقچیان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان همدان گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند با انهدام یک باند توزیع مواد مخدر در شهرستان ملایر 3 قاچاقچی را دستگیر کنند.
سرتیپ مهدیان نسب افزود: دراین عملیات 119 کیلو و 500 گرم از مخفیگاه سوداگران مرگ کشف و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
به گفته وی، افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
انبارکالای قاچاق لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختیاری گفت:  در پي كسب خبري مبني بر دپوي مقدار زيادي لوازم آرايشي قاچاق در يك انبار كالا در  «بروجن» جهت عرضه به بازار بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت. سرهنگ «پيام‌كاوياني» افزود: ماموران در بازرسي از اين مكان يك هزار و 420 قلم لوازم آرايشي شامل رنگ مو، كرم پوست، ناخن مصنوعي و غيره به ارزش يك ميليارد ريال كشف و در اين رابطه يك نفر دستگير شد.
وی ادامه داد: در عمليات ديگري توسط ماموران با هماهنگي مقام قضائي يك باب انبار مواد غذايي در «شهركرد» مورد بازرسی قرارگرفت و طی آن 8 هزار و 530 قلم مواد خوراكي خارجي قاچاق شامل كمپوت، دلستر، روغن زيتون، قهوه، نسكافه، چاي و غيره به ارزش 670 ميليون ريال حين حمل جهت عرضه در بازار كشف و يك نفر دستگير شد.
سرهنگ کاویانی تصریح کرد: متهمان دستگیرشده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
تانکر سوخت توقیف شد
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامي زاهدان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی های خود به یک  دستگاه تانکرنفتکش مشکوک و آن را متوقف ساختند.
سرهنگ «علي عارف نژاد» افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 30 هزار ليتر سوخت قاچاق را کشف کردند.
 وی گفت:  ماموران يک نفر را در اين رابطه دستگير کردند که پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
پوشاک قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان ها: معاون فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي فرماندهي انتظامي شهرستان شهرضا حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون کشنده ولوو کانتينردار مشکوک شده و آن را متوقف کردند.سرهنگ «جهانگير كريمي» ادامه داد: در بازرسي از اين کاميون ،تعداد 185 گوني انواع پوشاک خارجي كه فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکي و به صورت قاچاق بارگيري شده بودند کشف شد.
وی ارزش برآورد شده اين محموله را چهار ميليارد ريال عنوان کرد و اظهار داشت: در اين خصوص راننده دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.
سرهنگ کریمی گفت: راننده اين محموله را در بندر «كنگان» بارگيري و قصد توزيع پوشاك‌ها در بازار تهران را داشت كه با اقدام ماموران از انجام اين كار باز ماند.
وي با بيان اينكه از اين پس ،براساس قانون، خودروهاي حامل قاچاق مصادره مي شوند، گفت: در اين رابطه خودرو به همراه محموله لباس هاي كشف شده به اداره اموال تمليكي استان تحويل شد.