kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

مردم بحرین: نظامیان بیگانه را از کشور اخراج کنید

ده‌ها هزار نفر از مردم بحرین به دعوت احزاب و جمعیت‌های مخالف آل خلیفه، با برگزاری تظاهرات گسترده حضور نیروهای خارجی در این کشور را محکوم کردند و خواستار اخراج آنها شدند.
این تظاهرات روز شنبه بعد از افشای حضور 499 نیروی امنیتی اردنی در بحرین برگزار شد و تظاهرکنندگان حضور نیروهای اردنی، عربستانی و پاکستانی برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را محکوم کردند. همزمان با این تظاهرات، مردم بحرین در زمان برگزاری مسابقات «فرمول یک» در جهت مخالفت با سیاست‌های سرکوبگرانه آل خلیفه چندین تجمع برگزار کردند. رسانه‌های اروپایی از مشارکت 200 هزار بحرینی در تظاهرات روز جمعه (روز اول مسابقات اتومبیلرانی) علیه آل خلیفه خبر دادند.
مقامات بحرینی که از سال 2011 در مقابل اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی به جذب نیروهای امنیتی از کشورهای دیگر روی آورده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند قیام مردم این کشور را سرکوب کنند. علاوه بر حضور 499 نیروی امنیتی اردنی در حدود 10 هزار پاکستانی نیز در نهادهای امنیتی بحرین فعالیت می‌کنند. با وجود تدابیر شدید امنیتی در کشور بحرین، تظاهرات مردمی به صورت مداوم در این کشور برگزار می‌شود. آل خلیفه برای انحراف افکار عمومی از مسائل داخلی سعی دارد با برگزاری مسابقات اتومبیلرانی جایزه بزرگ، چهره‌ای مثبت از خود نشان دهد، در عین حال شیعیان بحرینی نیز سعی دارند از فرصت برگزاری مسابقات برای رساندن صدای خود به گوش جهانیان استفاده کنند.