kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
بعد از بلژیک

اعتراض علیه طرح ریاضتی دولت انگلیس را هم فرا گرفت

مردم انگلیس در اعتراض به بحران اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی دولت تظاهرات کردند.
خیابان‌های شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن، لیدز، کاردیف، منچستر و ناتینگهام روز شنبه شاهد برپایی تظاهرات گسترده علیه «سیاست‌های ریاضتی» دولت بود. دولت انگلیس در چارچوب قوانین ریاضتی مالیات‌های جدیدی برای مسکن وضع کرده که این مسئله خشم و نارضایتی انگلیسی‌ها را به دنبال داشته است.
معترضان از دولت «دیوید کامرون» خواستند با توقف دریافت این مالیات‌ها، فشارها به فقرا و اقشار آسیب‌پذیر را افزایش ندهد.
معترضان می‌گویند این سیاست‌ها باعث خسته شدن مردم شده و باعث «فروپاشی» بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.
در لندن، معترضان با تجمع مقابل ساختمان گران‌قیمت محله «هاید پارک» از دولت خواستند به جای افزایش فشار به اقشار ضعیف از ثروتمندان مالیات بیشتری گرفته شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، بسیاری با قانون مالیات‌های جدید مخالفند زیرا هم اکنون میلیون‌ها نفر در این کشور با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از تظاهرکنندگان به پرس‌تی‌وی گفت این ساختمانی که در اینجا قرار دارد گرانترین ساختمان در جهان است اما همانطور که می‌بینیم ظاهراً خالی از سکنه است زیرا صاحبان این خانه‌ها سرمایه‌داران بزرگی هستند که در جاهای دیگر نیز خانه دارند. در حالی که دولت خانواده‌های کم‌درآمد و فقیر را مجبور می‌کند برای آنچه که اتاق اضافی نامیده می‌شود، مالیات پرداخت کنند. براساس این قانون، اگر یکی از فرزندان شما از خانه برود، شما مجبورید برای اتاقی که خالی شده است، 25 پوند از یارانه‌ای را که دریافت می‌کنید هر ماه به عنوان مالیات اتاق خالی پرداخت کنید. مردم قبلاً این مشکلات را نداشتند اما در سال‌های اخیر سیاست‌های دولت سبب شده است مردم به شدت مقروض شوند. وقتی کسی کار و درآمد ندارد چگونه می‌تواند مالیات پرداخت کند؟
ظرف هفته اخیر انگلیس بعد از بلژیک دومین کشور عضو اتحادیه اروپاست که شاهد اعتراض‌های مردمی علیه طرح ریاضتی دولت است.