تشکیل ۱۰۳ پرونده تخلف در بازار کاغذ طی نیمه نخست امسال
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: 103 پرونده تخلف در بازار کاغذ در نیمه نخست امسال تشکیل و معلوم شد سودجویان اقدام به کاهش عرضه کردهاند.
کریم هاشمی در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت: در شش ماهه اول سالجاری 8 هزار و 102 تن کاغذ روزنامه و 15 هزار و 443 تن کاغذ چاپ و تحریر توسط شرکتهای چوب کاغذ مازندران و کاغذ پارس تولید شده است.
وی افزود: در این مدت توزیع کاغذ در بازار که بیش از تولید داخلی بوده است در کاغذ چاپ و تحریر 20 هزار و 59 تن و در کاغذ روزنامه نیز هزار و 35 تن است. همچنین در بخش واردات نیز 104 هزار و 658 تن کاغذ چاپ و تحریر به کشور وارد شده است.
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: با توجه به اشراف اطلاعاتی این سازمان بر موجودی کالاهای مهم در سطح انبارهای کشور، میزان ذخیره انواع کاغذ چاپ و تحریر وارداتی و تولید داخل نسبت به سال گذشته در شهریور ماه به ترتیب 99 و 22 درصد افزایش داشتهاند و میزان موجودی کاغذ روزنامه داخلی نیز 62 درصد افزایش داشته است.
هاشمی گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور و اتاقهای اصناف کشور جهت رصد بازار کاغذ و برخورد با تخلفات احتمالی در این بخش، طی شش ماهه اول سال جاری جمعا 7 هزار و 598 مورد بازرسی در این بخش به تفکیک تعداد 117 مورد بازرسی از واردکنندگان، تعداد 436 مورد بازرسی از بنکداران، 6 هزار و 707 مورد بازرسی از واحدهای خردهفروشی و 338 مورد بازرسی از انبارهای کاغذ در سطح کشور انجام شد.
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت افزود: از تعداد بازرسی انجام شده، 103 فقره پرونده تخلف به ارزش 81 میلیون و 991 ریال تشکیل شده است.
هاشمی ادامه داد: آمار پروندههای تخلف متشکله طی این مدت نشان میدهد از این تعداد 95 فقره پرونده مربوط به واحدهای خردهفروشی 7 فقره مربوط به بنکدار و یک فقره مربوط به واحدهای انبار میباشد که جهت انجام مراحل قانونی به سازمان تعزیزات حکومتی ارجاع گردید است.
به گفته وی، شرایط بازار کاغذ در سال جاری به گونهای است که تعداد پروندههای متشکله 55 درصد و ارزش ریالی پروندهها نیز 75 درصد کاهش داشت.
هاشمی از مردم درخواست کرد در صورت مواجهه با تخلفاتی نظیر عدم درج قیمت و یا عدم صدور فاکتور رسمی فروش و یا تردید نسبت به صحت قیمت اعلامی و مشاهده گرانفروشی، مراتب را برای رسیدگی با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 مطرح نمایند.