kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    تبریز لرزید
تبریز- خبرنگار کیهان: ساعت 7 و 5 دقیقه و 40 ثانیه صبح دیروز زمین در شهر تبریز لرزید و موجب وحشت مردم شد.
مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را 4 ریشتر و در عمق 15 کیلومتری زمین اعلام کرد.
مرکز زمین لرزه در اطراف استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام در 5 کیلومتری تبریز، گزارش شده است.
به دنبال این زلزله ترافیک سنگینی در مناطق مختلف تبریز مانند باغمیشه که گسل اصلی زلزله‌های شهر از نزدیکی آن عبور می‌کند، به وجود آمد و در شهر پیچید و مردم در خیابانها تجمع کردند.
هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.
ظروف شیشه‌ای قاچاق به تهران نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از شیراز به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ حمید امیرخانی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد زیادی انواع ظروف شیشه‌ای قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
وی ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
دستگیری قاچاقچیان کالا
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش محورهای ارتباطی ایرانشهر به 7 دستگاه خودرو مشکوک و آنها را مورد بازرسی قرار دادند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: در بازرسی  از این خودروها مقادیری کالای قاچاق شامل دو تن شکر، 800 کیلوگرم لیموترش، نیم تن برنج، لباس‌های خارجی و لاستیک کشف و ضبط کردند. وی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه 500 میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این ارتباط 6 متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آتش در انبار چوب
ملایر- خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر اظهارکرد: از وقوع حریق در یک انبار چوب کابینت در بلوار شهید بهشتی این شهر خبر داد.
وحید جوادی افزود: نیروهای آتش‌نشانی فورا به محل اعزام شدند و این حریق را خاموش ساختند.
وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است گفت: طبق برآورد این آتش‌سوزی بیش از 150 میلیون تومان خسارت داشته است.
دستگیری اعضای یک شرکت هرمی
رشت- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی بندر انزلی گفت: ماموران انتظامی این بندر از تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی در زمینه بازاریابی آگاه شدند.
سرهنگ هرمز عشقی افزود: محل شرکت هرمی یک منزل مسکونی بود که مورد شناسایی قرارگرفت.
وی تصریح کرد: ماموران آگاهی دربازرسی از منزل مزبور14 کوله لباس مربوط به اعضای گروه، 22 عدد کتاب آموزشی، 60 جلد جزوه آموزشی و 30 حلقه لوح فشرده در مورد نحوه عضوگیری در منزل مذکور کشف کردند و درهمین ارتباط 13 نفر از اعضای این گروه دستگیر شدند و به مقام قضایی معرفی شدند.
توقیف محموله سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی زرندیه گفت: در عملیات مأموران انتظامی این شهرستان یک تانکر حامل 30 هزار لیتر نفت قاچاق در یکی از محورهای اصلی رزندیه شناسایی و متوقف شد.
سرهنگ داوود کاظمی با بیان اینکه راننده هیچ‌گونه مدارکی مبنی بر مجاز بودن محموله ارائه نداد، تصریح کرد: متهم مراجع قضایی معرفی شد.
انفجار پژو پارس هنگام سوخت‌گیری
اصفهان- خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت:یک دستگاه پژو پارس هنگام سوختگیری درجایگاه  «سی. ان. جی» در این شهر دچار انفجار همراه با آتش سوزی مختصر در جایگاه  شد.
محمد شریعتی افزود: هنگامی که راننده خودرو به همراه خانواده برای سوخت‌گیری وارد جایگاه شد. پس از گذشت 10 ثانیه از خروج همسر و فرزند از سواری پژو پارس کپسول گاز این خودرو به دلایل نامعلومی منفجر شد.
وی با بیان اینکه خودروی مذکور پس از انفجار بطور کامل متلاشی شده، تصریح کرد: پس از انفجار کپسول خودرو از جای خود کنده شد و به همراه قطعات خودرو به یک دستگاه پراید و پژو برخورد و خساراتی به آنها وارد کرد.
شریعتی تصریح کرد: علت حادثه با توجه به اینکه خودرو صفر بوده، در دست بررسی است.
مرگ کودک با سموم کشاورزی
بابل – خبرگزاری فارس: مادری که ساکن منطقه بندپی شرقی بابل بود برای مهار شپش، دو کودک 7 و 10 ساله خود را به حمام برده و سرشان را با سموم کشاورزی می‌شوید. این اقدام سبب به کما رفتن کودکان  و بستری شدن آنان همراه مادرشان دربیمارستان شد. دختر7 ساله این خانواده  بعد از چند روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داد و حال پسر و مادر رو به بهبودی است اما هنوز در بیمارستان بستری هستند.
بازداشت تاراجگر میراث فرهنگی
مشهد- ایرنا: فرمانده انتظامی خوشاب گفت: چهار قطعه ظرف عتیقه مربوط به دوران سلجوقی از یک قاچاقچی اشیاء باستانی در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ اسماعیل کلاته افزود: این ظروف سفالی عتیقه شامل پارچ، زیتون، بشقاب و پیه سوز است و900 سال قدمت دارند.
وی  تصریح کرد: دراین رابطه یک تاراجگرمیراث فرهنگی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد .
کشف 8 تن چوب جنگلی
رشت – خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شفت گفت: ماموران انتظامی  حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی این شهرستان در دو مرحله عملیات، دو دستگاه خودروی حامل چوب‌آلات مشکوک را بازرسی کردند.
سرهنگ علی صداقت ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروها تعداد 324 اصله انواع چوب «توسکا»، «لیلیکی»، «بلوط»، «اوجا» و ... به وزن هشت تن که بدون مجوز قانونی بود، را کشف و ضبط کردند.
وی ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را 25 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: دو نفر متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
واژگونی مرگبار
زاهدان - ایرنا :فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: واژگونی سواری پژو در یکی از راه‌های روستایی زاهدان - خاش هشت کشته و زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ کشواد بهروزی زاده افزود: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه در این حادثه 50 درصد اداره راه و شهرسازی به دلیل استاندارد نبودن معبر و 50 درصد نیز راننده سواری پژو مقصر بودند.
وی گفت: از مجموع هشت سرنشین سواری پژو چهار نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.