kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال


انتقاد کارلوس کی‌روش از میزبانی مالزی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برگزاری دیدار تیمش مقابل سوریه در سرمبان مالزی را نه به‌سود دو تیم دانست و نه عوامل برگزاری مسابقه. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران و سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: درباره لغو شدن آخرین تمرین تیم ملی ایران در ورزشگاه اصلی، نمی‌توانم صحبت زیادی داشته باشم. قبل از هر چیزی باید بگویم که زمان نشست خبری اصلاً مناسب نیست و اگر در این نشست شرکت نمی‌کردم، از سوی AFC جریمه می‌شدم و اگر در این خصوص صحبت کنم، مطمئناً با جرایم و محرومیت‌های بیشتری از سوی مسئولان AFC روبه‌رو خواهم شد. «می‌دانستیم شرایط مالزی مناسب نیست و افراد مسئول باید پاسخگو باشند»، وی با بیان این جمله ادامه داد: واقعیت مطلب این است که در زمان مناسب به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال مالزی، مسئولان AFC و فیفا رساندیم که با توجه به بیش از 30 سال تجربه‌ای که دارم، می‌دانستم که شرایط اینجا مناسب نیست، با این حال افراد تصمیمات را بر اساس مسئولیت‌های حرفه‌ای که دارند گرفتند و الآن آنها هستند (گو هو، مسئول ژاپنی AFC) که باید پاسخگوی این شرایط باشند.سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به مسئول ژاپنی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: اکنون مسئول ژاپنی AFC باید پاسخگوی این مشکلات باشد که با برگزاری بازی سوریه و سنگاپور در همین شرایط و با همین وضعیت موافقت کرده است، همین‌طور فدراسیون فوتبال مالزی که شرایط اینجا را مورد تأیید قرار داده که واقعاً تعجب برانگیز است. من بیشتر از این نمی‌توانم در این خصوص صحبتی کنم، چون ممکن است با جرایم بیشتری روبه‌رو شوم. وی ادامه داد: اگر به شرایط نگاه کنید، مطمئناً هیچ‌کس از این شرایط استفاده نخواهد کرد؛ نه ایران، نه سوریه و نه حتی فیفا و AFC هم از این شرایط استفاده‌ای نخواهند برد. این شرایط به فوتبال لطمه می‌زند و فوتبال در این شرایط جوی دچار لطمه خواهد شد و ما در این آب و هوا شاهد مصدومیت‌های بیشتری هم خواهیم بود، با این حال با احترام زیادی که برای تیم ملی سوریه قائل هستیم، تلاش خواهیم کرد تا با کمال آرامش و احترام به میدان برویم و برای کسب نتیجه به میدان خواهیم رفت. از نظر فوتبالی کار سختی داریم، اما سعی می‌کنیم تمرکز لازم را داشته باشیم تا نتیجه را به دست بیاوریم.
سرمربی سوریه: بازی در این زمین حقمان است
سرمربی تیم ملی سوریه اعتقاد دارد بازی در زمین سرمبان حق تیمش است. ایمن حکیم در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ایران درباره کیفیت پایین زمین مسابقه اظهار داشت:تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد و طبیعی است برای تیمی که همیشه در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند، سخت باشد در این زمین به میدان برود اما اینجا زمین خانگی ما است و این حق را داریم که در زمین خانگی‌مان به میدان برویم. او که از سؤال خبرنگار ایرانی درباره زمین مسابقه عصبانی شده بود، افزود: شرایط زمین برای هر دو تیم یکسان است. وقتی شما یک مسابقه در پیش دارید که در اتوبوس آن را برگزار نمی‌کنید. قطعا در زمین بازی انجام می‌شود. فکر می‌کنم این مسائل دیگر نباید مطرح شود.
دایی و نکونام در بین ۱۰ فوتبالیست برتر تاریخ قاره آسیا
سایت یک روزنامه اماراتی اقدام به معرفی ۱۰ فوتبالیست برتر قاره کهن کرد. سایت روزنامه اماراتی «360 اسپورت» در گزارشی اقدام به معرفی 10 فوتبالیست برتر تاریخ قاره آسیا کرده که در این بین کشورمان دو نماینده به نام‌های علی دایی و جواد نکونام دارد. این سایت درباره علی دایی نوشته است: اسطوره گلزن تیم ملی ایران که در 149 بازی ملی 109 گل برای ایران به ثمر رساند، بازیکنی بزرگ بود که تجربه بازی در بوندس‌لیگای آلمان با پیراهن بایرن مونیخ و هرتابرلین را در کارنامه‌اش دارد، هرچند تجربه موفقی با این تیم‌ها نداشت. دایی در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ در رده ملی است و از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال به رسمیت شناخته شده است. همین سایت در مورد جواد نکونام هم آورده است: «نکونام که سابقه حضور در فوتبال باشگاهی اسپانیا را دارد، جای خود را در ترکیب ثابت اوساسونا تثبیت کرد و شش فصل متوالی در بالاترین سطح برای این تیم بازی کرد. بدون شک هافبک پیشین تیم ملی ایران بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ باشگاهی اسپانیاست». هشت بازیکن برتر دیگر تاریخ قاره کهن از دید «360 اسپورت» عبارتند از: چا بوم کوئن از کره جنوبی، پائولینیو آلکانتارا از فیلیپین، هیده‌توشی ناکاتا از ژاپن، پارک جی‌سونگ از کره‌ جنوبی، تیم کیهیل از استرالیا، سامی الجابر از عربستان، کازیوشی میورا از ژاپن و یونس محمود از عراق.
طاهری: هیچ بحثی درباره تغییر من مطرح نیست
علی‌اکبر طاهری می‌گوید هیچ بحثی مبنی بر تغییر در مدیریت باشگاه پرسپولیس مطرح نیست و او طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین کرده به کار خود در پرسپولیس ادامه می‌دهد.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه شایعاتی مبنی بر احتمال تغییر در کادر مدیریتی این باشگاه وجود دارد اظهارکرد: تا جایی که من می‌دانم در وزارت ورزش هیچ بحثی در مورد این موضوع وجود ندارد. البته این طبیعی است که به محض اینکه یک جابه‌جایی در وزارتخانه صورت می‌گیرد، این گمانه‌زنی‌ها به وجود می‌آید و متاسفانه این کار در فضای رسانه‌ای ما به اپیدمی تبدیل شده است.او ادامه داد: هیچ صحبتی مبنی بر تغییر در کادر مدیریتی باشگاه انجام نشده و ما طبق برنامه‌هایی که داریم کار را پیش می‌بریم باید به تصمیم‌های مسئولان احترام بگذاریم، هر فرد جدیدی که مسئولیت بزرگی مثل وزارت ورزش را بر عهده می‌گیرد جایگاه خاصی دارد و همه باید به او کمک کنیم تا اهداف پیش رو را جامه عمل بپوشاند. طاهری همچنین گفت: اگر تحولاتی در هر رشته‌ای رخ می‌دهد، باید در جهت رسیدن به اهداف عالی آن باشد. ما در پرسپولیس همیشه سعی کرده‌ایم که همه کارها را برای رسیدن به یک هدف واحد انجام دهیم و آن هم خوشحالی هواداران و دیدن لبخند روی لب مردم است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشت به ایسنا گفت: این جلسات در وزارتخانه کاملا طبیعی است. ما به عنوان مدیر باشگاه به وزیر ورزش گزارش کار می‌دهیم و این چیز عجیب و غریبی نیست. بالاخره ایشان اتفاقات پرسپولیس را رصد می‌کند و خوشبختانه روی کارش احاطه دارد. من در این جلسه گزارش کارهایی که در دو سه ماه اخیر در باشگاه انجام شده بود را به وزیر دادم. در این جلسه هم هیچ صحبتی از تغییرات در تیم نشد.
قلعه‌نویی: به خاطر تیم ملی تمام ضررها را به جان می‌خریم
سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز گفت: تعطیلات لیگ ایران در هیچ جای دنیا مرسوم نیست ولی اگر سود آن نصیب تیم ملی شود تمام ضررها را به جان می‌خریم.‌امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین تراکتورسازی در کیش تعطیلی لیگ برتر را بسیار مضر خواند و دراین‌باره گفت: قطعاً تعطیلات لیگ می‌تواند آسیب جدی به بدنه فوتبال کشور وارد کند. این در حالی است که اساساً تعطیل کردن لیگ در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. وی افزود: با این‌ وجود اگر تیم ملی ما به جام جهانی راه پیدا کند، ما مفتخر هستیم و بسیار خوشحال می‌شویم که سود این تعطیلات نصیب تیم ملی کشورمان شود به همین خاطر تمام ضررها را به جان می‌خریم.سرمربی تراکتورسازی تبریز، شرایط این تیم را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط روحی خوب تیم امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم طلسم ۱۶ ساله را بشکنیم و بتوانیم در صدر لیگ برتر شانزدهم قرار بگیریم.
صادقی: آخر فصل درباره خداحافظی تصمیم می‌گیرم
کاپیتان تیم فوتبال سایپا می‌گوید در انتهای فصل درباره خداحافظی‌اش از فوتبال تصمیم‌گیری خواهد کرد. ابراهیم صادقی درباره آخرین وضعیت تیمش اظهار کرد: ما در این فصل نتایج خوبی نگرفته‌ایم اما با این حال در نوع بازی عملکرد خوبی داشته‌ایم. اگر بازی‌های هفته‌های اخیر ما را تماشا کرده باشید می‌بینید که تیم ما فوتبال خوب و تماشاگرپسندی را ارائه می‌دهد اما متاسفانه در نتیجه‌گیری موفق نیستیم. همین که فوتبال زیبایی بازی می‌کنیم نشان می‌دهد راه را درست می‌رویم و مطمئنا در آینده روند نتیجه‌گیری ما بهتر خواهد شد.او درباره اینکه کمتر در تیم بازی می‌کند گفت: ۱۰ هفته از لیگ گذشته و ما دو بازی جام حذفی هم انجام داده‌ایم. در طول این بازی‌ها من در دو بازی به طور کامل بازی نکردم و در ۴ بازی هم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدم اما در سایر دیدارها به عنوان بازیکن فیکس از ابتدا بازی را شروع کردم و در ادامه با صلاحدید کادر فنی تعویض شدم. مشکلی هم از این بابت ندارم. گاهی مربی احساس می‌کند بازیکنش درون زمین خسته شده و باید تعویض شود و یک بازیکن تازه نفس و هجومی وارد زمین شود. من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای مشکلی با این موضوع ندارم.ابراهیم صادقی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سؤال که آیا در انتهای فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد یا خیر گفت: صحبت کردن درباره خداحافظی فعلا زود است. اجازه بدهید هفته بیستم یا بیست و دوم فرا برسد و بعد شرایط تیم را ببینم تا تصمیم گیری کنم. مطمئنا در انتهای فصل درباره موضوع خداحافظی‌ام تصمیم‌گیری خواهم کرد.
کریستیانو رونالدو 41 گل تا رسیدن به رکورد دایی
مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال برای تبدیل شدن به برترین گلزن ملی، کار سختی در پیش دارد و باید 41 گل دیگر به ثمر برساند. کریستیانو رونالدو با دو گلی که برابر لتونی در مقدماتی راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه به ثمر رساند، توانست چهارمین گلزن برتر اروپایی لقب بگیرد. بهترین گلزن فوتبال ملی اروپا، فرانس پوشکاش مجارستانی که توانست 84 گل به ثمر برساند. بعد از او، ساندرو کوچیس، ستاره دیگر فوتبال مجارستان با زدن 75 گل در جایگاه دوم جای دارد و میروسلاو کلوزه هم با زدن 71 گل در جایگاه سوم است. رونالدو آمار بسیار خوبی با تیم ملی فوتبال پرتغال از خود نشان داده و با دو گلی که در دیدار برابر لتونی به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش را به عدد 68 رساند تا در جایگاه چهارم قرار بگیرد. البته رونالدو برای رسیدن به رکورد بیشترین گل ملی کار سختی در پیش دارد و باید 41 گل دیگر به ثمر برساند تا به رکورد علی دایی برسد. هرچند رونالدو عنوان کرده است دوست دارد تا 41 سالگی فوتبال بازی کند.