kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

اخبار ورش جهان



دستور پوتین برای افزایش قوانین ضد دوپینگ در روسیه
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد باید یک آزمایشگاه ضد دوپینگ ملی در دانشگاه مسکو تشکیل تا در راستای افزایش قوانین ضد دوپینگ فعالیت شود. طبق گزارش کرملین پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درخواست کرده است که آزمایشگاهی در دانشگاه علوم مسکو برای فعالیت‌های ضد دوپینگ ساخته شود. قرار است میزان هزینه مورد نیاز برای فعالیت‌های ضد دوپینگ و قانونگذاری‌ها در این زمینه  ارزیابی شود. همچنین به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک روسیه پیشنهاد شده است تمامی ورزشکاران این کشور زمانی که می‌خواهند نماینده کشورشان در مسابقات بین‌المللی باشند از سوی آژانس ضد دوپینگ روسیه مورد آزمایش قرار بگیرد. تمهیدات بیشتر برای افزایش قوانین ضد دوپینگ در روسیه زمانی اندیشیده شد که پارالمپیک روسیه و دوومیدانی روسیه از المپیک 2016 محروم شدند. روسیه شکایت‌های زیادی علیه محروم شدن ورزشکارانش انجام داد اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت و دادگاه عالی ورزش علیه روسیه رای داد.
پیروزی تمامی مدعیان اروپایی در انتخابی جام جهانی
تمام تیم‌های مدعی اروپایی حریفان‌شان را در انتخابی جام جهانی روسیه از پیش روی برداشتند. در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا چند دیدار برگزار شد که در یکی از دیدارها فرانسه در حالی که ابتدا با گل فورسبرگ از سوئد عقب افتاده بود جبران مافات کرد و با دو گل پوگبا و پایت توانست سوئد را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد تا شانس خود را برای رسیدن به جام جهانی بیشتر کند.
تیم مدعی آلمان با 8 گل سان مارینو را شکست داد. در این دیدار سرگی گنابری هت تریک کرد. یوناس هکتور دو بار، خدیرا، کوین وولند و مدافع حریف برای تیم یواخیم لوو گلزنی کردند تا برد پرگلی برای شاگردان یواخیم لوو ثبت شود. از همین گروه چک با دو گل نروژ را شکست داد و آذربایجان نیز با 4 گل به ایرلند شمالی باخت.
تیم ملی انگلیس در ویمبلی به دیدار اسکاتلند رفت و با 3 گل برابر رقیب دیرینه خود به برتری رسید. دانیل استوریج؛ آدام لالانا و گری کیهیل گلزنان انگلیس در این دیدار بودند. وین رونی هر چند توانست پاس گل سوم انگلیس را فراهم کند ولی برای دومین بار پیاپی در ویمبلی «هو» شد. اسلواکی با چهار گل لیتوانی را شکست داد و مالت با یک گل مغلوب اسلونی شد.
تیم ملی لهستان با درخشش مهاجم گلزن خود توانست با سه گل برابر رومانی به برتری برسد. روبرت لواندوفسکی گلزن در این دیدار دو بار در دقایق 83 و 90 دو بار برای تیمش گلزنی کرد. هواداران رومانی که به شدت لواندفوسکی را هو می‌کردند، تلاش کردند با بر هم زدن تمرکز این بازیکن، مانع گلزنی او شود ولی این بازیکن دو بار برای تیمش گلزنی کرد. در یکی از صحنه‌های جنجالی بازی، هواداران رومانی به صورت این بازیکن مواد آتش‌زا پرتاب کردند که نزدیک بود مشکل جدی برای لواندوفکسی ایجاد شود. داور بازی هم بلافاصله بازی را متوقف کرد و وقتی از سلامت این بازیکن مطلع شد، بازی را ادامه داد. تیم ملی ارمنستان نیز در شبی که هنریک مختاریان را در ترکیب خود داشت، توانست دست به کار بزرگی بزند و تیم صدرنشین مونته نگرو را سه بر دو شکست بدهد. این اولین برد ارمنستان در یک دیدار رسمی بعد از سال 2013 بوده است. دانمارک هم با نتیجه 4 بر یک قزاقستان را از پیش روی برداشت.
لو: می توانیم قهرمانی در جام جهانی را تکرار کنیم
سرمربی تیم ملی آلمان ابراز امیدواری کرد تیمش با ادامه روند جوانگرایی قهرمانی در جام جهانی را تکرار کند. تیم‌ ‌ملی آلمان جمعه شب موفق شد در یک دیدار برتر در انتخابی جام جهانی با نتیجه‌ هشت بر صفر سن مارینو را شکست بدهد. آلمان در حالی برابر سن مارینو به میدان رفت که خیلی از بازیکنان جوان ژرمن‌ها به بازی گرفته شدند. نفراتی همچون یوناس هکتور، سرژ نیابری برای تیم‌ ‌ملی آلمان به میدان رفتند و اتفاقا نمایش خوبی داشتند. این دو بازیکن در مجموع پنج گل از هشت گل آلمان را وارد دروازه سن مارینو کردند.
یواخیم لو بعد از بازی گفت‌: هدایت یک تیم بعد از قهرمانی در جام جهانی یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است. این کار را در طول دو سال گذشته تجربه کردم. این همان چیزی بود که ما قبل از شروع رقابت‌ها نیز به آن اشاره کردیم. از قبل گفته بودم به دنبال صدرنشینی و نمایش خوب در گروه‌مان هستیم. تاکنون که به تمام اهدافمان رسیدیم.  لو ادامه‌ داد: می‌دانستیم  برد پر گلی را کسب خواهیم کرد. نکته مهم در این دیدار برای من به میدان فرستادن بازیکنان جوان بود. بازیکنی همچون نیابری را به میدان فرستادیم که می‌دانستیم از چه کیفیت بالایی برخوردار است. پرورش این دست از بازیکنان در اولویت فوتبال آلمان در مقطع کنونی است. آنها مدام در تمرینات خوب ظاهر می‌شوند. پس باید مزد زحماتشان را با حضور در ترکیب ثابت بگیرند. بازیکنان جوان زیادی هم هستند که در پشت خط ماندند. پیام من به آنها این است که نگران نباشند. همه آنها را زیر نظر دارم. درست است که اکنون جوانگرایی در فوتبال آلمان مطرح شده  ولی اولویت ما قهرمانی در جام جهانی روسیه است که برای رسیدن به آن آماده می‌شویم.
کاپلو: پیشنهاد تیم ملی ایتالیا را رد کردم
سرمربی نامدار ایتالیایی عنوان کرد پیشنهاد هدایت تیم‌ ‌ملی این کشور را رد کرده است تا ونتورا روی نیمکت لاجوردی‌پوشان بنشیند. نیمکت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا بعد از یورو 2016 دستخوش تغییر شد و آنتونیو کونته از هدایت این تیم کنار رفت. در این مدت گزینه‌های زیادی مطرح شد تا اینکه جامپیرو ونتورا از بین گزینه‌ها به عنوان سرمربی ایتالیا انتخاب شود.فابیو کاپلو در این زمینه عنوان کرد: بعد از یورو فدراسیون فوتبال ایتالیا با من تماس گرفت و پیشنهاد کار در این تیم را به من داد ولی تصمیم گرفتم این پیشنهاد را رد کنم. خودم را مناسب حضور روی نیمکت ایتالیا نمی‌دیدم. برای ونتورا آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در کارش برای صعود به جام جهانی روسیه موفق باشد. کاپلو با میلان چهار بار قهرمان سری A  شد و  قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه مربیگری خود ثبت کرد. او در پایان اظهار کرد: همه فکر می‌کنند صعود به جام جهانی آسان است ولی فوتبال ملی این‌طور نیست. هیچ تیم آسانی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی وجود ندارد.
تیم‌ ‌ملی ایتالیا در حال‌ حاضر بعد از اسپانیا در رده دوم گروه G انتخابی جام جهانی قاره اروپا قرار گرفته است. آنها باید در بازی پیش روی خود برابر لیختن‌اشتاین به میدان بروند که بعید به نظر می‌رسد آبی‌ها کار سختی برای برد داشته باشد.