kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

آغاز خرید تضمینی گندم از 20 فروردین ماه

سخنگوی خرید تضمینی گندم از آغاز عملیات خرید این محصول از 20 فروردین ماه جاری خبر داد.
محسن دارایی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین 7 تا 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
وی افزود: خرید تضمینی گندم ابتدا از استان‌های گرمسیری همچون خوزستان و فارس آغاز می‌شود.
وی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری را ایده‌آل و مناسب دانست و اظهار داشت: طبق مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت 1050 تمان و گندم دروم با قیمت 1080 تومان خریداری می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز همانند سه سال گذشته بانک سپه عاملیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را برعهده دارد و انتظار می‌رود اعتبار مورد نیاز این بخش توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران تأمین و به بانک سپه تخصیص یابد.
سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه گفت: در راستای اجرای قانون انتزاع بخش کشاورزی، امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی به نیابت از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران عهده‌دار خرید تضمینی گندم از کشاورزان شده است.وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی امسال اعتباری در حدود 110 هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص به موقع این اعتبار به بانک سپه مبلغ مورد نظر بدون تأخیر و به موقع به حساب گندم‌کاران واریز خواهد شد.
دارایی اظهار داشت: سال گذشته 960 هزار کارت عابر بانک سپه برای گندم کاران کشور صادر شد که می‌توانستند وجوه خود را از خودپردازهای ثابت و سیار این بانک دریافت کنند.
به گفته وی، سال گذشته حدود 5 میلیون تن گندم معمول و دروم توسط بخش دولتی از 31 استان کشور خریداری شده است.