kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
مشخص شدن 16 تیم برتر جام حذفی حاضر در مرحله یک شانزدهم

۶ تیم لیگ برتری حذف شدند

مسابقات مرحله یک شانزدهم جام حذفی بطور کامل برگزار شد و در جمع ۱۶ تیم صعود کننده فقط ۱۰ تیم لیگ برتری حضور دارند و سایر تیم‌ها حذف شده‌اند.



مرحله یک شانزدهم جام حذفی عصر دیروز بطور کامل به پایان رسید و تیم‌ها حریفان خود را در مرحله یک هشتم شناختند.در دیدارهایی که طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته انجام شد نفت مسجدسلیمان در شرایطی که میزبان تیم پدیده خراسان  بود موفق شد با تک گل مجتبی بیژن در دقیقه 67 به پیروزی برسد و حریف لیگ برتری خود را حذف کند.
در اصفهان تیم‌های سپاهان و پارس جم جنوبی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سپاهان خاتمه یافت. تنها گل بازی را فرید بهزادی کریمی در دقیقه 20 به ثمر رساند.این اولین دیداری بود که سپاهان پس از 10 سال در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌کرد.
در یزد دو تیم فولاد یزد و فولاد خوزستان مقابل هم صف آرایی کردند که این دیدار در 90 دقیقه به تساوی یک - یک انجامید، اما در وقت‌های اضافه این تیم فولاد خوزستان بود که توانست با نتیجه 2 بر یک حریف همنام خود را شکست دهد.برای تیم فولاد یزد در این دیدار رضا نبی‌زاده در دقیقه 34 گلزنی کرد و گل‌های فولاد خوزستان را اسماعیل شریفات در دقیقه 5 و ساسان انصاری در دقیقه 113 به ثمر رساندند.عبدالله‌ کرمی مدافع فولاد در دقیقه 1+ 90 بازی با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد.
تیم‌های اکسین البرز و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که شاگردان مجتبی حسینی در این مسابقه با یک گل به برتری رسیدند.مرتضی تبریزی در دقیقه 12 تک گل ذوب‌آهن اصفهان را به ثمر رساند تا مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی پای به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها بگذارد.
تیم‌های نساجی مازندران و نفت تهران با قضاوت موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که در پایان تیم نفت با نتیجه یک بر صفر میزبانش را شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.تنها گل این بازی را رضا اسدی در دقیقه 4 به ثمر رساند.از اتفاقات قابل توجه این بازی درگیری بازیکنان دو تیم در دقیقه 38 بود که منجر به دریافت کارت زرد از سوی میلاد احمدی از نساجی و میلاد فخرالدینی از نفت و همچنین اخراج فرید یعقوب‌نیا، مربی تیم نساجی شد.
تیم فوتبال صبا در قم میزبان شهدای گروس بیجار بود که این مسابقه با نتیجه 4 بر صفر به سود شاگردان مرفاوی خاتمه پیدا کرد تا به این ترتیب صبا با پیروزی قاطعانه حریف تیم استقلال تهران درمرحله یک هشتم نهایی شود.گل‌های قمی‌ها در در این مسابقه را احمد حسن‌زاده در دقایق 21 و 63، میلاد ابطحی در دقیقه 69 و پویا سیف پناهی در دقیقه 89 به ثمر رساند.
طبق برنامه اعلام شده مسابقات مرحله یک هشتم نهایی روز 27 و 28 آبان ماه برگزار می‌شود. پرسپولیس بزرگترین تیم حذف شده جام حذفی است که در مرحله یک سی و دوم و مقابل قشقایی شیراز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. تیم‌های پیکان، پدیده، استقلال خوزستان، نفت آبادان هم از دیگر حذف شده‌های این رقابت‌ها هستند. نام تیم‌های میزبان اول آمده است البته در برخی مسابقات میزبان با قرعه‌کشی که روز یکشنبه (فردا) برگزار می‌شود تعیین خواهد شد.
از نکات قابل توجه دیگر این است که فقط در دو مسابقه شاهد نبرد تیم‌های لیگ برتری باهم هستیم و در سایر دیدارها لیگ برتری‌ها باید به مصاف تیم‌های دسته اولی و حتی دسته دومی بروند.
برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:
*سایپا........................... نفت مسجد سلیمان( میزبان با قرعه‌کشی تعیین می‌شود.)
*آلومینیوم اراک..................................................................................................... سپاهان
*نفت تهران............................................................................................... شهرداری فومن
*استقلال........................................ صبای قم( میزبان با قرعه کشی تعیین می‌شود.)
*ذوب آهن.................................................................................................... ماشین سازی
*گسترش فولاد تبریز......................................................................... شهرداری ماهشهر
*فولاد خوزستان............................................................................. نفت و گاز گچساران
*تراکتورسازی........................................................................................ برق جدید شیراز