kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

اخبار ورش جهان


اعلام اسامی 23 نامزد برترین بازیکن فوتبال جهان
فیفا اسامی 23 نامزد برترین بازیکن فوتبال جهان را اعلام کرد و بر این اساس نام ستارگانی نظیر مسی و رونالدو در میان سایر بازیکنان به چشم می‌خورد. اسامی نامزدها به این شرح است: سرخیو آگوئرو، گرت بیل، جان لوئیجی بوفون، کریس رونالدو، کوین دبروین، آنتوان گریزمان، زلاتان ابراهیموویچ آندرس اینیستا، انگوله کانته، تونی کروس، لواندوفسکی، ریاض محرز، لیونل مسی، لوکا مودریچ، مانوئل نویر، نیمار، مسعود اوزیل، دیمیتری پایت، پل پوگبا، سرخیو راموس، آلکسیس سانچس، لوئیس سوارز، جیمی واردی.
جریمه فیفا برای تیم ملی قطر
کمیته انضباطی فیفا جدیدترین آرای انضباطی خود را اعلام کرد که بر این اساس فدراسیون فوتبال قطر به خاطر «رفتار نامناسب اعضای تیم» در جریان پیروزی 2 بر صفر ایران مقابل قطر در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، به پرداخت 30 هزار فرانک سوئیس محکوم شد و هشداری رسمی هم دریافت کرد. عبد الکریم حسن، مدافع تیم ملی قطر هم به خاطر «رفتار غیرورزشی» در دیدار ایران- قطر در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، به مدت سه جلسه از همراهی این تیم محروم و به پرداخت 15 هزار فرانک سوئیس محکوم شد.همچنین یاسر محمدی عبدالرحمن، مدافع تیم ملی قطر به دلیل «رفتار غیرورزشی» در دیدار مقابل ایران در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018، با دو جلسه محرومیت و پرداخت جریمه نقدی 7500 فرانک سوئیس مواجه شد.مشعل عبدالله، مهاجم تیم ملی قطر هم به دلیل مشابه یعنی «رفتار غیرورزشی» در دیدار مقابل ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، 7500 فرانک سوئیس جریمه نقدی شد و به مدت دو جلسه از همراهی عنابی‌ها محروم شد. خالد مفتاح، مدافع- هافبک چپ قطر هم محکوم به انجام «رفتار غیر ورزشی» در تقابل با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 شد و ضمن پرداخت جریمه نقدی 7500 فرانک سوئیس، به مدت دو جلسه محروم شد.
کاناوارو پیشنهاد هدایت اینتر را رد کرد
برخی از رسانه‌های ایتالیایی گزارش کرده‌اند که باشگاه اینتر با فابیو کاناوارو تماس گرفته است تا شرایط او را برای هدایت این تیم جویا شود.
نراتزوری روز سه‌شنبه هفته جاری فرانک دی‌بوئر را به دلیل کسب نتایج در فصل جاری اخراج کرد و اکنون بر سر انتخاب جانشین او میان مسئولان و مدیران اجرایی باشگاه اختلاف نظر‌ وجود دارد. تصور می‌شود که گروه سرمایه‌گذاری سونینگ، مالک چینی باشگاه اینتر، تحت تأثیر کاری که کاناوارو در تیم تیانجین کواجان چین انجام داده، قرار گرفته است و به همین دلیل قصد استخدام کاپیتان پیشین تیم ملی ایتالیا را دارند. کاناوارو در ابتدای فصل جاری لیگ دسته اول چین هدایت تیم تیانجین کوانجان را برعهده گرفت و این تیم را در شرایطی که هنگام ورود او 11 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت قهرمان کرد و به سوپرلیگ رساند. او اما ظاهراً قصد ندارد این تیم را ترک کند و به همین دلیل به پیشنهاد اینتر پاسخ منفی داده است.
معرفی نامزدهای کسب جایزه بهترین مربی فوتبال جهان
پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال اسامی 10 سرمربی برتر جهان در سال 2016 را اعلام کرد. بر این اساس دیدیه دشان سرمربی فرانسوی تیم ملی فرانسه که سال گذشته با خروس‌ها نایب قهرمان یورو 2016 شد، پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی که فصل گذشته با بایرن‌مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان شد، کریس کولمن، سرمربی پیشین تیم ملی ولز که دست به شگفتی بزرگی همچون رساندن این کشور بریتانیایی به نیمه نهایی یورو 2016 زد، یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول و مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تاتنهام که فصل گذشته تا دو سه هفته پایانی تیمش شانس قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را داشت، 5 نامزد سرشناس این لیست هستند.
عذرخواهی رسمی یحیی توره از گواردیولا
یحیی توره که با آمدن پپ گواردیولا به منچسترسیتی به خاطر رابطه سردی که از زمان حضور این دو در بارسلونا برقرار بود، از ترکیب من‌سیتی کنار گذاشته شده، اوضاعش در پی انتقادات تند دیمیتری سلوک، مدیر برنامه‌هایش از گواردیولا حتی بغرنج‌تر شده است. پپ اخیراً عنوان کرده بوده تمایل به استفاده از هافبک ساحل عاجی‌اش دارد، اما عذرخواهی از جانب او ندیده است. یحیی توره برای رهایی از این شرایط بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده و از سرمربی و کادرفنی منچسترسیتی عذرخواهی کرده است.
رونالدو: برنامه‌ای برای مربیگری ندارم
رونالدو نازاریو که به کلمبیا سفر کرده است به تمجید از بازیکنان ملی‌پوش این تیم پرداخت و درباره نیمار، تیم‌ ‌ملی برزیل و مربیگری در آینده صحبت کرد.
 او در خصوص احتمال مربی شدن خود گفت: فوتبال زندگی من است اما زندگی یک فوتبالیست سخت است. ۲۰ سال به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازی کردم و با بازگشت به این شرایط دوباره همه چیز مانند گذشته خواهد شد. زین الدین زیدان از زمانی که سرمربی رئال‌ مادرید شده، دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد چون مربیگری تمام وقتش را گرفته است. نمی‌خواهم دوباره در چنین شرایطی قرار بگیرم.