kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
امام جمعه قم:

«مرگ بر آمریکا» برگرفته از منطق و قرآن است

امام جمعه قم شعار مرگ بر آمریکا را برگرفته از منطق و قرآن عنوان کرد و گفت: رفتارها و اقدامات آمریکا علیه اخلاق و بشریت در نقطه مقابل قرآن و وجدان انسانی قرار دارد، لذا طلب مرگ برای چنین نظامی منطبق با قرآن و فطرت انسانی است.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، افزود: برخی جاهلانه شعار علیه مستکبرین و در راس آنها آمریکا را تعصب نابجا و لجاجت می‌دانند در حالی که نگاهی مختصر به عملکرد این نظام شیطانی، عمق سفاهت و شیطنت آن را به صراحت نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت: آنچه که این روزها در مناظرات دو نامزد انتخابات آمریکا گفته می‌شود، نشان می‌دهد آش فساد و تباهی و بی‌اخلاقی استکبار آنقدر شور شده است که صدای آشپز را هم درآورده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی افراد که برقراری رابطه با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند، گفت: شگفت‌آور است که برخی با وجود این همه بدعهدی و کارشکنی و توطئه‌گری آمریکا علیه کشور را می‌بینند، اما باز خود را به تغافل می‌زنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تمدید شرایط اضطراری در رابطه با ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا و بیان فهرستی طولانی از بدعهدی آمریکا توسط وزیر امور خارجه کشورمان در یک کنفرانس، خاطرنشان کرد: ملت ایران با وجود سمپاشی‌های برخی مریدان آمریکا و استکبار در کشور قهرمانانه با حضور پرشور و انقلابی خود صحنه مبارزه را خالی نخواهند کرد.
خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در جبهه رویارویی مقاومت با مستکبرین و متحجرین، اظهار داشت: عملیات موفقیت‌آمیز عراق در موصل علیه داعش و پیروزی نامزد حزب‌الله برای ریاست جمهوری لبنان و پیروزی‌های مقاومت در سوریه نوید پیروزی نهایی مقاومت اسلامی را می‌دهند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه «روز فرهنگ عمومی» را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از ضعف فرهنگ عمومی است و ارتقای فرهنگ مشکلات بخش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را هم مرتفع خواهد کرد.