kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    پراید آتش گرفت
قم- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: در حادثه برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه سمند در محورقم- دستجرد سه تن در دم جان باختند.
محمدرضا حسنی افزود: دراین حادثه خودروی پراید دچار آتش سوزی شد به گونه ای که هویت یکی از سرنشینان آن قابل شناسایی نبود.
به گفته وی، این تصادف سه مجروح برجای گذاشت که با توجه به وخیم بودن حال مجروحان،  آنان با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند.
پلمب انبار برنج  شپشک‌زده
یاسوج- خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از کشف 15 هزار کیلوگرم برنج شپشک‌زده در یاسوج خبر داد.
یوسف تازش اظهارداشت: به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلی ، انبارهای توزیع برنج های شپشک زده پلمب شد.
به گفته وی، برنج های مزبور اروگوئه ای بود که توسط بازرسان صنعت ، معدن و تجارت و علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد کشف شده است.
غرق شدن شناور
گناوه-ایرنا: بخشدار امام حسن استان بوشهر گفت: یک فروند شناور شرکت نفت فلات قاره  شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در خلیج فارس غرق شد.
کریم خلیفه لیراوی افزود: این حادثه در مسیر چاه های نفتی سروش به جزیره خارک رخ داد.
وی اضافه کرد: تمامی سرنشینان شناور غرق شده سالم نجات یافتند اما با وجود تلاش بسیار نیروهای امدادی کشتی مزبور به علت آسیب دیدگی شدید ( سوراخ شدن )  بدنه و آبگرفتگی آن، غرق شد.
جریمه قاچاقچی کالا
زاهدان - خبرگزاری فارس:روابط عمومی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: راننده یک دستگاه خودروی پژو که دارای پلاک‌ نامشخص  بود به محض دیدن مأموران اقدام به فرار کرد.مأموران به  تعقیب خودروی مزبور پرداختند و موفق شدند آن را متوقف سازند.
براساس این گزارش ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی توانستند 82 جفت کفش و 50 جفت اسکیت و تعدادی مجسمه فلزی حیوانات کشف کنند. پرونده این کشف دراختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت وشعبه رسیدگی کننده به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات قانونی از سوی راننده تخلف او را درقاچاق کالا محرز دانسته و متهم را به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط  کالای مکشوفه به نفع دولت محکوم کرد.
کشف 106 کیلوگرم موادمخدر
اراک – ایرنا:  رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 106 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شد. این میزان موادمخدر در جریان اجرای عملیات های مختلف به دست آمده است.
سرهنگ احمد رضا چگینی افزود: در این رابطه 17 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌ قضایی شدند.
سقوط سمند به دره‌
پاوه – خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان پاوه گفت: سقوط یک خودرو سمند به دره‌ جاده سلطان‌اسحاق در محدوده شهرستان پاوه 2 کشته و چهار مصدوم بر جای گذاشت.
سرهنگ حمیدرضا ملکی تصریح کرد: در این حادثه پدربزرگ و مادربزرگ 65 و 60 ساله فوت کردند و چهار نوه آنان نیز مصدوم  و به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه طبق اظهارات نوه‌های متوفی، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط پدربزرگ خانواده، علت سقوط به دره عنوان شده است، تصریح کرد: تا اعلام نظر قطعی کارشناسان پلیس‌راه، علت دقیق حادثه مشخص نخواهد شد.
غرق شدن دو ماهیگیر
آستارا – ایرنا: بخشدار اسالم شهرستان تالش گفت: قایق موتوری سه صیاد که در روستای لمر سفی اسالم برای صید به دریا رفته بودند در مسیر بازگشت واژگون شد.
علی درمانی افزود: شاهدان عینی از ساحل به کمک حادثه دیدگان شتافتند اما دو نفر از صیادان که بالای 60 سال سن داشتند غرق شدند.
وی اظهار کرد صیاد دیگر که حدود 40 سال سن دارد با کمک مردم از غرق شدن نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.
صدور حکم اعدام برای 2 قاتل
کرمانشاه- خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور حکم اعدام برای 2 نفر از عاملان پرونده قتل و سرقت مسلحانه طلافروشی سرپل‌ذهاب خبر داد.
محمدرضا عدالت‌خواه اظهار داشت: این پرونده در کمتر از سه ماه به‌صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام سه عامل این پرونده صادر شد.
وی تصریح کرد: براساس این حکم، 2 نفر به اعدام و یک نفر نیز به حبس طویل‌المدت محکوم شدند.
رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت: 21 مرداد ماه سال‌جاری بود که سه سارق مسلح نقاب‌دار با سرقت از یک طلافروشی در شهرستان سرپل‌ذهاب، یک‌نفر را به قتل رسانده و موجب مجروحیت طلافروش به ضرب گلوله شدند.
تصادف خونین سمند و پیکان وانت
گناوه- ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: تصادف خودرو سمند و پیکان وانت در محور دیلم به گناوه 3 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
عبدالعلی صیادی افزود: دراین حادثه که در محل پل بویرات دیلم رخ داد، دو سرنشین سمند و یک سرنشین پیکان وانت در دم جان باختند.
وی گفت: تنها مصدوم این حادثه توسط امدادگران اورژانس حصار دیلم به بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه یادآورشد: علت وقوع این تصادف از سوی پلیس راه در دست بررسی است.
بازداشت مدیر کلاهبردار
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت 9 نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مدیر یک موسسه سپرده‌گذاری  از آنان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ ستار خسروی افزود: مدیر این موسسه بدون داشتن هرگونه مجوز از بانک مرکزی  اقدام به راه‌اندازی موسسه سپرده‌گذاری کرده و با تبلیغ ارائه سود بالا و پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌کرد.وی عنوان داشت: سپرده‌گذاران پس از مدتی که متوجه شدند تمام وعده‌های موسسه مذکور واهی بوده قصد خارج کردن وجوه خود را داشتند که متهم اقدام به بستن موسسه کرده و متواری شد.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم در مدت فعالیت چهارماهه این موسسه توانسته بود دو میلیارد ریال کلاهبرداری کند اظهار داشت:  فرد مذکور در یک عملیات ویژه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و با قرار قانونی روانه زندان شد.
کشف 20 هزار لیتر گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر دو راهی هوراب به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان ادامه داد:  در بازرسی دقیق از خودروی توقیفی مقدار 20 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع «نفتگاز»  کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه محموله کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده، تصریح کرد:  راننده خودرو به همراه محموله قاچاق کشف شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
حمل مانیتور قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید امامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی  از این خودرو یک محموله مانیتور فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.