kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

اخبار کوتاه




سامانه‌های پدافند هوایی
تهدید را قبل از رسیدن به مرزها شناسایی می‌کنند
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های بومی در بخش دفاع هوایی گفت: ما تاکتیک‌های دفاعی‌مان را بر اساس تهدیدات روز طراحی می‌کنیم و بر اساس همین تاکتیک‌ها، ملزومات و سامانه‌های مورد نیاز را مطالبه می‌کنیم و تکیه اصلی ما برای دفاع به سامانه‌های بومی است.
اسماعیلی با اشاره به گسترش سایت‌ها و مواضع پدافندی در سطح کشور تاکید کرد: با وجود اینکه تجهیزات پدافند هوایی در تمام طول شبانه‌روز باید فعالیت داشته باشند، ما سامانه غیرعملیاتی نداریم و قطعات این تجهیزات در داخل کشور آماده و به موقع در اختیار قرار می‌گیرند.

دشمن می‌خواهد گفتمان امام(ره) را از حیّز انتفاع ساقط کند
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در نشست تخصصی «انقلاب اسلامی و مقابله با خطر نفوذ» اظهار داشت: نفوذ دشمن در سه مجموعه ملت، مسئولان و نخبگان تعریف می‌شود و دشمن می‌خواهد با نفوذ روی ملت، مسئولان و نخبگان اشتباه محاسباتی به وجود بیاورد و شرایط را طوری رقم بزند که مردم در انتخاب خود دچار اشتباه شوند.
مصلحی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد گفتمان امام(ره) را از حیّز انتفاع ساقط کند، تأکید کرد: یکی از بحث‌های نفوذ، بحث اصطلاحات است؛ مثلاً اصطلاحات امام(ره)، همچون استکبار، مستضعفین و استضعاف از جمله مفاهیمی است که انقلاب اسلامی براساس آن تشکیل شد اما آقایان طوری طراحی کردند که اصلاً استفاده نشود و به جای آن مفاهیمی مانند قدرت‌های بزرگ، قدرت‌های جهانی و ایالات متحده به جای استکبار به کار گرفته شود.

کوتوله‌های سیاسی منطقه برای اثبات خود جنایت‌آفرینی می‌کنند
سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ضمن استهزاء سخنان یک مقام اماراتی که گفته بود برای مقابله با ایران باید کشورهای حوزه خلیج ‌فارس سلاح ویرانگر به دست بیاوردند، اظهار داشت: منطقه گرفتار تعدادی کوتوله‌های سیاسی است که برای اثبات خود «جنایت‌آفرینی» را پیشه کرده‌اند.
وی افزود: بخش تمسخرآمیز این‌گونه سخنان گزافه‌گویی‌هایی است که هر از چندگاهی نسبت به کشور مقتدر ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

فراوانی یک اصطلاح در کلام رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت و حساسیت آن موضوع است
حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست انقلاب اسلامی و مقابله با خطر نفوذ و رونمایی از کتاب «جریان‌شناسی نفوذ در انقلاب‌ها» با بیان اینکه فراوانی یک اصطلاح در کلام رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت و حساسیت آن موضوع است، گفت: اگر بر کلام و گفتمان رهبری در چند سال اخیر مروری داشته باشیم، ایشان بر اصطلاحات و واژه‌هایی همچون استحکام درونی نظام، جهاد کبیر و انقلابی‌گری بسیار تکیه داشتند. یکی از واژه‌های مهم در کلام رهبری واژه نفوذ بود، توقع می‌رفت در هر موضوعی که ایشان بحث می‌کنند نویسندگان و دیده‌بانان جامعه دست به قلم شوند و مردم را نسبت به آن موضوعات هوشیار کنند اما متاسفانه آن مقدار که درخور شأن جامعه است، این کار انجام نشده است.
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه اگر عمق استراتژیک کشور را تحویل بدهیم و در برابر آمریکا تسلیم شویم، باز هم مشکل ما حل نمی‌شود خاطرنشان کرد: حسنین هیکل نویسنده بزرگ مصری می‌گوید ملت مصر باید از ملت ایران یاد بگیرند، ایران در برابر آمریکا ایستاد و امروز صاحب موشک بالستیک است اما من چگونه بگویم که هر شب 3 میلیون مصری در قبرستان می‌خوابند و این تفاوت یک کشور انقلابی با کشوری است که تسلیم آمریکا شده است.

دومین اجلاس مشترک کنسولی ایران و اتریش برگزار شد
دومین اجلاس مشترک کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش در روزهای یکشنبه و دوشنبه نهم و دهم آبان ماه در تهران برگزار شد.
در این نشست راه‌های توسعه مناسبات کنسولی دو کشور و نیز تسهیل مناسبات مردمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیئت‌های دو کشور در فضایی مثبت و سازنده بر ضرورت تقویت راهکارهایی که منجر به تسهیل و گسترش همه‌جانبه مناسبات دو جانبه در حوزه‌های گردشگری، تجاری و اقتصادی، همکاری‌های پلیسی در حوزه‌های مختلف و مبادلات مردمی خواهد شد، تاکید کردند.